? زنده| تعطیلی «اصناف ریسک‌پذیر» در تهران یک هفته تمدید شد

 

 



تعطیلی «اصناف ریسک‌پذیر» در تهران یک هفته تمدید شد

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران از تمدید یک‌هفته‌ای تعطیلی اصناف پرخطر و پرتردد در پایتخت خبر داد.

بر این اساس، کلیه آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها، سینماها، مراکز فرهنگی و هنری، کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن‌سازی از ۱۰ تا ۱۷ آبان تعطیل می‌مانند. فعالیت اصنافی که مایحتاج و ارزاق روزانه مردم را تامین می‌کنند، بلامانع است.

سرهنگ نادر مرادی گفته است: «پلیس نظارت بر اماکن عمومی تهران طبق برنامه‌ریزی‌ها از صنوف پرریسک بازدیدهای غیرمترقبه خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد.»



تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به بازداشت همکارانشان

شماری از کارگران بخش‌های داخلی شرکت نیشکرهفت تپه در اعتراض به بازداشت تعدادی از کارگران در مقابل دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به بازداشت یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، مسعود حیوری و حمید ممبینی برگزار شد.

این کارگران روز پنجشنبه “به وسیله یگان ویژه نیروی انتظامی” بازداشت شدند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با حمایت از این خواست کارگران خواهان آزادی تمامی کارگران بازداشتی شده است.

فعالان کارگری در ایران با فشارهای امنیتی و قضایی روبرو هستند و در سالهای گذشته احکام سنگینی برای فعالان کارگری، اعضای سندیکاها و حتی شرکت کنندگان در تجمع های روز جهانی کارگر صادر شده است.



افزایش مرگ‌ومیر در تهران؛ سه گورستان جدید ساخته می‌شود

حسن خلیل‌آبادی٬ عضو شورای شهر تهران٬ با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به تکمیل ظرفیت بهشت‌زهرا، در مورد مکان آرامستان‌های جدید در پایتخت گفت این آرامستان‌ها «برای مناطق جنوب، شرق و غرب در نظر گرفته شده است.»

به گفته این عضو شورای شهر تهران آماده‌سازی آرامستان‌های جدید حداقل یک سال طول می‌کشد.



یک مقام وزارت بهداشت: با روند فعلی، رسیدن به عدد ۹۰۰ کشته در روز دور از ذهن نیست

علیرضا ناجی٬ رییس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح‌ دانشوری و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی٬ گفت: باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند و این قرنطینه را کامل اجرا کنیم. با ادامه روند فعلی ممکن است تعداد کشته‌ها در روزهای آینده به اعداد ۹۰۰ نفر و بالاتر در روز برسد.

او افزود: « واقعیت این است که باید خیلی جدی‌تر عمل کنیم. این تصمیمات باید صریح و محکم باشد. الان باید در کل کشور محدودیت‌های جدی اعمال شود. ۲۸ استان کشور در منطقه قرمز هستند ولی حداقل این است که این واقعیت را باید بپذیریم با توجه به سهمی که استان تهران و پایتخت در ایران دارد اگر تهران را کنترل نکنیم انگار هیچ کاری در ایران انجام نداده‌ایم و باید محدودیت‌ها در این کلانشهر جدی‌تر باشد.»



حمله با خودرو به مسجد حرام

به گفته مقام‌های امنیتی عربستان سعودی، یک مرد تلاش کرد با خودروی خود وارد مسجدالحرام شود که پس از عبور از موانع امنیتی با یکی از درب‌های این مسجد برخورد کرد.

فرد مهاجم دستگیر شده و گفته می‌شود در زمان این اقدام “حالت طبیعی” نداشته است. مسجدالحرام مقدس‌ترین مکان برای مسلمانان محسوب می‌شود و کعبه در آن واقع شده است.



واکنش بیات زنجانی به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در فرانسه

بیات زنجانی٬ از مراجع تقلید شیعیان در قم٬ در واکنش به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

در پی توهین یک نشریه‌ی فرانسوی به پیامبر مکرم اسلام(ص) و قتل‌های فجیع پس از آن، حضرت آیت‌الله‌العظمی بیات‌زنجانی پیامی به شرح زیر صادر کردند: بسم الله الرحمن الرحیم توهین به پیامبر مکرم اسلام محکوم است کمااینکه توهین به همه‌ی انبیای الهی و انسان‌های بزرگ محکوم است، لیکن قتل‌های فجیع صورت‌گرفته به نام اسلام و به نام دفاع از ارزش‌های اسلامی که مصداق بارزی از توهین به بشریت است هم ممنوع و محکوم است و خلاف اعتقادات و نصوص اسلامی ماست. آنچه محقق شده است همان روش زشت داعش و داعشیان است که خود را مدافع اسلام حقیقی معرفی کرده ولی قرابتی با روح اسلام وحیانی و محمدی ندارد. پناه بر خدا از مکر دشمنان بشریت، از خشونت‌هایی که به نام اسلام علیه انسانها روا داشته می‌شود و نیز از بی‌عقلی‌های جاری در عالم که دامان همه‌ی بشریت را در همه‌ی عرصه‌ها گرفته است. .أعاذنا الله و إیاهم من شرورهم اسدالله بیات زنجانی نهم آبان‌ماه ۱۳۹۹



نماینده سردشت: مردم هرچه دارند می‌فروشند تا قاچاقی خودشان را به اروپا برسانند

کمال حسین‌پور، نماینده سردشت در مجلس با اشاره به ماجرای مرگ پنج عضو یک خانواده ایرانی که قصد پناهندگی به بریتانیا داشتند، گفته است که «شرایط به گونه‌ای شده» که مردم مثل این خانواده «هرچه دارند می‌فروشند» تا بتوانند به صورت قاچاق خود را به اروپا برسانند.

به گزارش‌ وب‌سایت رویداد ۲۴، او با اشاره به وضعیت بد صنعت و کشاورزی در شهر سردشت گفته است که در پنج ماه گذشته، «بیش از هزار نفر» از جوانان سردشتی « از کشور مهاجرت کرده‌اند».

آقای حسین‌پور گفته است برخی از مهاجرت‌ها به صورت خانوادگی صورت می‌گیرد و علت آن را ناتوانی افراد در «تامین معیشت و ادامه زندگی» دانسته است.

چند روز پیش، در جریان واژگونی یک قایق حامل ۲۲ پناهجو در کانال مانش، پنج عضو خانواده‌ای به نام ایران‌نژاد از جمله نیتا ایران‌نژاد ۹ ساله، آرمین ایران‌نژاد ۶ ساله و آرتین ایران‌نژاد ۱۵ ماهه جان باختند.

اعضای این خانواده که با پرداخت پول به قاچاقچیان قصد داشتند از فرانسه به بریتانیا بروند.



جمهوری اسلامی مدعی شد: رهبر گروه النضال اهواز را در ترکیه دستگیر کردیم

شب گذشته برخی از کاربران نزدیک به جریان‌های اصلی قدرت در شبکه‌های مجازی مدعی شدند که جمهوری اسلامی حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود» رهبر پیشین این گروه را در ترکیه ربوده است.

این خبر صبح امروز توسط «جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الأحواز» تایید شد.

این گروه ایران را متهم کرده است که با «همکاری یک کشور ثالث حبیب اسیود را به ترکیه کشانده و از آنجا ربوده است.»

شبکه العربیه نوشته است: برخی از منابع «این کشور ثالث را قطر معرفی کرده‌اند و برخی نیز گفته‌اند که آنکارا اسیود را در مقابل دو رهبر پ‌ک‌ک به تهران تحویل داده است اما هیچ منبع مستقلی این اطلاعات را تاکنون تایید نکرده است.»

جزییات بیشتری از چگونگی سفر حبیب اسیود به ترکیه و سرنوشت او منتشر نشده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »