? زنده| آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از ۳۴ هزار نفر گذشت

 



آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از ۳۴ هزار نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۲۹۳ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. او تأیید کرد که در این بازه زمانی ۳۹۹ تن بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سیما لاری از دیروز تا امروز پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شد که دو هزار و ۹۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

بدین ترتیب تاکنون ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند.

به گفته خانم لاری: ۵۰۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.



حمله «تروریستی» در نیسِ فرانسه

رسانه‌ها در فرانسه به نقل از مقامات رسمی از وقوع یک حمله دیگر با سلاح سرد در شهر نیس در روز پنج‌شنبه، هشتم آبان‌ماه، خبر می‌دهند. فرد مهاجم دستگیر شده است.

این حمله با چاقو که در کلیسای نتردام شهر نیس «یا در نزدیکی آن» رخ داده سه کشته و چندین مجروح و زخمی بر جای گذاشته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع پلیس می‌گوید که سر یک زن در این حمله از بدن جدا شده است.

هنوز از هویت فرد مهاجم و انگیزه او برای این حمله هیچ گزارش رسمی منتشر نشده، اما کریستیان استروزی، شهردار نیس، در حساب توییتری خود انگیزه حمله را «تروریستی» توصیف کرده است./بی‌بی‌سی فارسی



علم‌الهدی: نمی‌شود بخاطر کرونا همه جا را تعطیل کرد

احمد علم‌الهدی٬ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی٬ گفت: «بسیاری از مردم بخاطر تعطیلهای‌ پی‌درپی و اعمال محدودیتها دچار وضع اقتصادی بسیار بدی شده‌اند لذا نمی‌شود بخاطر کرونا همه جا را تعطیل کرد بلکه باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شوند.»

پایگاه اطلاع‌رسانی احمد علم‌الهدی به نقل از وی در دیدار با سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خراسان رضوی گزارش داد: «متاسفانه شرایط اقتصادی همه استانهای کشور بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا دچار مشکل شده است.»

او ادامه داد: «تصمیمات در خصوص اعمال محدودیتهای مرتبط با کرونا می‌بایست بر اساس شرایط هر استان باشد. نمی‌شود به مردمی که دچار مشکل اقتصادی هستند امر و نهی کنیم و از طرفی هزینه‌های غربالگری را هم خودشان متقبل شوند.»

امام جمعه مشهد گفت: «اگر محدودیتها اعمال می‌شوند لااقل هزینه‌های غربالگری زیر پوشش بیمه قرار گیرد.»



مایکروسافت: حمله هکرهای ایرانی به ایمیل‌های «افراد سرشناس»

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که هکرهای ایرانی تلاش کرده‌اند از طریق یک رشته حملات سایبری از یک گروه هکری به نام “فسفرز” به ایمیل‌های “افراد سرشناس” نفوذ کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایکروسافت گفته است، هکرهای ایرانی بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان بالقوه کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان و نشست سران T20 (وابسته به گروه ۲۰) در عربستان سعودی را هدف قرار داده‌اند.



نازنین زاغری هفته آینده بار دیگر محاکمه می‌شود‎

همسر نازنین زاغری‌رتکلیف شهروند دو تابعیتی ایرانی‌بریتانیایی، می‌گوید روز سه‌شنبه به‌صورت ناگهانی به همسرش اطلاع داده شده که باید دوشنبه هفته آینده در دادگاهی با ریاست قاضی صلواتی حضور یابد.

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری چهارشنبه گفته است به همسرش اطلاع داده شده چمدانش را به مقصد زندان جمع کند و هر وقت ماموران سپاه برای بردن وی آمدند، آماده باشد.

درخواست آماده شدن برای رفتن به زندان و حضور در دادگاه در روز دوشنبه در حالی است که اخباری از احتمال به تعویق افتادن دادگاه بدهی بریتانیا به ایران برای شش ماه دیگر منتشر شده و اتفاقا این دادگاه قرار است سه‌شنبه، یک روز بعد از دادگاه خانم زاغری برگزار شود.

جمهوری اسلامی می‌گوید دولت بریتانیا به دلیل تحویل ندادن تانک‌های مدل چیفتن که قرارداد آن بیش از چهار دهه پیش میان رژیم پهلوی و دولت وقت بریتانیا امضا شده بود، حدود چهارصد میلیون پوند به ایران بدهکار است.

آقای رتکلیف قبلا نیز به دفعات اعلام کرده بود جمهوری اسلامی از همسرش به عنوان گروگانی برای دریافت این پول استفاده می‌کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز مهرماه پارسال گفت بریتانیا در ازای آزادی خانم زاغری که از فروردین ۹۵ در ایران زندانی است، پیشنهاد داده بود « ۴۰۰ میلیون پوند دارایی ضبط شده ایران را آزاد کند.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »