? زنده| کشف ۳۰۰ هزار انسولین قلمی احتکارشده در تهران

 

 


غرق شدن ۴ پناهجوی ایرانی در کانال مانش

یک زن و یک مرد پناهجو به همراه دو کودک ۵ و ۸ ساله که گفته می‌شود ایرانی هستند صبح روز سه شنبه در کانال مانش غرق شدند.

یورونیوز خبر داد که قایق حامل پناهجویان که قصد داشت سرنشینانش را به بریتانیا برساند در کانال مانش غرق شد. مقام‌های محلی شهر دانکرک فرانسه که این قایق در نزدیکی این شهر دچار حادثه شده است از انتقال ۱۸ پناهجوی سرنشین این قایق در جریان عملیات نجات خبر داده‌اند. آنان همچنین از ناپدید شدن یک نوزاد خبر می‌دهند. با این حال تا لحظه تنظیم این خبر تعداد دقیق سرنشینان این قایق اعلام نشده است.



کشف ۳۰۰ هزار انسولین قلمی احتکارشده در تهران

کیوان ظهیری٬ فرمانده انتظامی غرب استان تهران٬ از کشف و توزیع ۳۰۰ هزار انسولین قلمی احتکارشده در غرب استان تهران خبر داد.

کیوان ظهیری به خبرگزاری مهر گفت که انسولین‌ها هنوز تاریخ مصرف دارند گفت: «تمام موارد مکشوفه به مراجع قضائی تحویل و دستور توزیع اقلام داده شد.»

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در خصوص متهمان این پرونده به نام شخص یا نهاد خاصی اشاره نکرد و تنها گفت که «دو فرد واسطه تاکنون دستگیر شده‌اند و وارد‌کننده نیز مشخص شده و در روزهای آینده دستگیر می‌شود.»

خبر احتکار این تعداد انسولین در حالی منتشر می‌شود که نایاب شدن انسولین قلمی در داروخانه‌های ایران طی هفته‌های گذشته موجب نگرانی بسیاری از بیماران و خانواده‌های آنها و ایجاد بازار سیاه این دارو در کشور شد تا جایی که طبق گزارش‌ها این دارو در بازار سیاه به هشت برابر قیمت داروخانه هم فروخته ‌شد.



انتشار تصاویر ماهواره‌ای از انتقال تجهیزات نطنز به زیر زمین

در پی وقوع انفجار در تاسیسات اتمی نطنز، ایران در صدد است تجهیزات اتمی و بخش تولید سانتریفوژهای خود را به زیر زمین منتقل کند. تصویرهای ماهواره‌ای منتشر شده حکایت از فعالیت‌های مخفیانه ایران در این تاسیسات دارد.

تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده از این ساخت‌وسازها برای نخستین بار امروز منتشر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی خبر از انتقال بخشی از تجهیزات اتمی ایران به زیرزمین داده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که نسبت به اقدامات ایران در این زمینه مطلع است.



با تصویب مجلس دولت باید به ۶۰ میلیون نفر یارانه بیشتری بدهد

مجلس امروزد طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در قالب کالابرگ (کوپن) را تصویب کرد.

طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی با رای موافق ٢١۵ تن از مجموع ٢۴٩ نماینده تصویب شد.

بر اساس این طرح که در صورت تایید از طرف شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد، دولت موظف می‌شود از ابتدای شش ماهه دوم امسال به حدود ۶۰ میلیون نفر از شهروندان یارانه بیشتری بدهد.

بر اساس این طرح، به هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش «کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد» مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و برای هر یک از افراد سایر دهک‌ها ۶۰ هزار تومان پرداخت شود.



افزایش انفجاری آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران

بالاترین آمار رسمی مرگ و میر کرونا در ایران روز چهارشنبه اعلام شد. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۶هزار و ۸۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته و فوت ۴۱۵ نفر در همین مدت خبر داد.

به این ترتیب، آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در ایران به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسید.

سیما لاری گفت ۵۰۱۲ نفر در وضعیت شدید بیماری قرار دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، گلستان و هرمزگان، سایر استان‌های ایران در شرایط قرمز و خطیر قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت چهار استان یادشده در وضعیت نارنجی و زرد هستند.



آغاز «پویش‌ استغفار جمعی برای مبارزه با کرونا» در یزد

محمد شمس٬ مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد٬ با اشاره به نقش دعا در دفع بلا بر اساس آیات و روایات اسلامی گفت: «برای نخستین بار پویش «‌استغفار جمعی‌» برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا در استان آغاز شد.»

محمد شمس افزود: «در این پویش، مردم مومن به صورت فردی و خانوادگی با قرائت کلام وحی و سایر ادعیه، رفع بلا را از ذات اقدس حضرت حق مسئلت می‌کنند.»/ایرنا



فرود یک هواپیمای تحریم شده ایرانی در خاک ونزوئلا

به گزارش رویترز هواپیمای فارس ایر قشم متعلق به ماهان ایران در ونزوئلا فرود آمد. این هواپیمایی جهت انتقال بار و پرسنل به دستور سپاه پاسداران فعالیت خود را آغاز کرده بود. آمریکا و ایران درباره این موضوع اظهارنظر نکرده‌اند.

رویترز به نقل از یک نماینده مخالف ونزوئلایی از نشست یک فروند هواپیمای ایرانی فارس ایر قشم در ونزوئلا خبر داد. آمریکا قبلا هواپیمایی فارس ایر قشم را به اتهام حمل تسلیحات و پرسنل سپاه به سوریه تحریم کرده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ژانویه سال ۲۰۱۹هواپیمایی “فارس ایر قشم” را  که زیر کنترل “ماهان ایر” است، تحریم کرد. ماهان ایر پیش از این از سوی آمریکا تحریم شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در آن زمان Flight Travel LLC که در ارمنستان مستقر بود و برای “ماهان ایر” بازاریابی می‌کرد را نیز در فهرست تحریمات خود قرار داده بود.



محمدباقر قالیباف به کرونا مبتلا شد

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد چهارشنبه خبر داده است که تست کرونای او مثبت اعلام شده است.

سه هفته پیش به دنبال بازدید محمدباقر قالیباف از بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران، نشست سران قوا لغو شد.

رسانه‌ها گزارش داده بودند که جلسه سران قوا که قرار بود به میزبانی محمدباقر قالیباف برگزار شود، اما به درخواست حسن روحانی و به دلیل حضور رئیس مجلس در بین بیماران کرونایی لغو شد.

لغو این نشست به تشدید دعوای حسن روحانی، رئیس جمهوری و محمد باقر قالیباف منجر شد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »