? زنده| کشته شدن یک جوان کرد به دست نیروهای امنیتی

 

 


 کشته شدن یک جوان کرد به دست نیروهای امنیتی

۲۱ مهرماه یک شهروند اهل سنندج که ساکن شهریار بود، پس از بازداشت به دست نیروی انتظامی کشته شد.

نام این فرد کژوان الماسی بود و آن زمان یکی از اعضای خانواده‌اش به ایران اینترنشنال گفت که او پنجشنبه گذشته و هنگامی که در یک میهمانی خصوصی بود با یورش نیروی انتظامی دستگیر شد.

اما چند روز پیش خانواده‌‌اش زیر فشار مجبور شده‌اند بگویند او “مشروب خورده و تصادف کرده” تا بتوانند جنازه او را تحویل بگیرند.

با این حال عموی کژوان الماسی، امروز به بی‌بی‌سی فارسی گفت که او با «دو گلوله» نیروهای امنیتی کشته شده است.

پیشتر ویدئویی منتشر شده که در آن «با وجود فشارهای امنیتی»، عده‌ای از اهالی سنندج با دف جنازه کژوان الماسی را تا گورستان شهر همراهی می‌کنند.



جمع‌آوری امضا برای درج زندگینامه استاد شجریان در کتاب‌های درسی

گروهی از ایرانیان با ایجاد کارزار جمع آوری امضا خواهان “درج نام و زندگی نامه استاد محمدرضا شجریان در کتب درسی آموزش و پرورش” شدند.

درگذشت محمدرضا شجریان استاد پرآوازه موسیقی ایران با واکنش بسیاری از دوستداران موسیقی و فرهنگ و هنر کشور مواجه شد. به اعتقاد بسیاری او یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان موسیقی در قرن اخیر بود که سبک نوین و منحصر به فردی در آوازخوانی ابداع کرد.

بر همین اساس در فضای مجازی کارزاری راه‌اندازی شده که خواهان درج نام و زندگینامه شجریان در کتب درسی است. امضاکنندگان این کمپین که تا لحظه تنظیم خبر تعدادشان  به بیش از شش هزار نفر رسیده از وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند با توجه به تاثیر این استاد موسیقی در فرهنگ و هنر ایران زندگینامه او در کتاب‌های آموزشی مانند تاریخ موسیقی و تاریخ ادبیات درج شود.

به اعتقاد آنها ورود نام و زندگینامه شجریان به کتاب‌های درسی باعث آشنایی آیندگان با اهمیت این هنرمند نامی ایران خواهد شد.

این کارزار روز ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و ۱۷ آذر ۹۹ پایان می گیرد و تا این تاریخ امکان امضای آن فراهم است.

موافقان با این درخواست برای درج امضاء خود می توانند به این لینک بروند./عصر ایران



علم‌الهدی: تبعیض جنسیتی را خدا ‌آفریده است

احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در مشهد٬ در دیدار با جمعی از  تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی، به نابرابری زن و مرد جنبه الهی داد و گفت: «تبعیض جنسیتی را خدا آفریده ولی هیچ اندیشمندی نگفته که بین زن و مرد در حقوق انسانی فرقی وجود دارد.»

او افزود که در اسلام هم زن و مرد حقوق انسانی مشترک دارند و تفاوت‌ها در “نوع تکالیف” است.

علم‌الهدی که از مخالفان سرسخت دوچرخه‌سواری زن‌ها در مجامع عمومی است، موافقت خود با دوچرخه سواری آنها را مشروط به دو نکته کرد: «نباید بگونه تبرج جاهلیت و محرک مردها رخ دهد.»  امام جمعه مشهد پیشنهاد کرد که بوستان‌هایی برای دوچرخه‌‌سواری زن‌ها دایر شود.

علم‌الهدی قبلا نشستن دخترها روی زین دوچرخه را “بازی با ایمان پسران” و “تحریک غرایز جنسی جوانان” خوانده و بارها از  مسئولان خواسته جلوی دوچرخه‌سواری دخترها در خیابان‌ها را بگیرند. ز مسئولان خواسته جلوی دوچرخه‌سواری دخترها در خیابان‌ها را بگیرند.



بحران کرونا در بهشت زهرا: دفن روزانه ۱۰۰ متوفی کرونایی

سعید خال٬ مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا٬ تایید کرد که تعداد متوفیان در روزهای اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

او در ادامه تاکید کرد: «براساس آمار رسمی ۵۰ درصد متوفیان کرونایی در سایت بهشت زهرای شهرداری تهران پذیرش شدند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه در خصوص ارتباط با جان پرسنل و چه برای مراجعه‌کنندگان در بهشت زهرا انجام می‌شود.»

به گفته سعید خال همچنین به صورت متوسط روزانه ۱۰۰ نفر که بر اثر بیماری کرونا درگذشته‌اند در بهشت زهرا دفن می‌شوند.



ابتلای ۲۲۰ پرسنل یک بیمارستان در تهران به کرونا

حسین بدخشان٬ مدیر بیمارستان مدرس تهران٬ از ابتلای نزدیک به ۲۲۰ نفر از کادر درمان و نیروهای پشتیبانی این بیمارستان به ویروس کرونا خبر داد.

حسین بدخشان به ایسنا گفت که نرخ ابتلا میان کادر درمان و پرسنل این بیمارستان به صورتی است که «همواره حدود ۳۰ نفر از همکاران به دلیل ابتلا در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.»

او افزود شیوع گسترده کرونا در میان کادر درمان در حالی رخ داده که همه تخت‌های بیمارستان پر شده و همیشه «بین ۲۵ تا ۳۰ بیمار در اورژانس در انتظار جایگزین شدن با بیماران ترخیصی هستند.»

بر اساس آخرین آمار رسمی که رضا گل پیرا، یکی از مدیران وزارت بهداشت روز یک مرداد امسال اعلام کرد، در ایران ۱۹ هزار نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر از آنها پرستار بوده‌اند.



دلار ۱۳۰۰ تومان گران شد؛ یورو از ۳۷ هزار تومان گذشت

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، بیست‌ودوم مهرماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۳۰۰ تومان داشته است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

نرخ فروش سکه طرح جدید صبح امروز به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین نرخ فروش نیم سکه و ربع سکه به ترتیب به هشت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۹۱ هزار تومان قیمت خورد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »