? زنده| امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل

 



امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل

در مراسمی که به میزبانی رییس ‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید در حال برگزاری است، توافق‌های عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل امضا، و آغاز مناسبات رسمی بین آنها آغاز می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، عبدالله بن‌زاید، وزیر خارجه و برادر ولیعهد امارات و عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین، در این مراسم توافق‌ها را امضا کردند.

کاخ سفید صدها تن از دیپلمات‌ها و مقامات ارشد آمریکایی و خارجی را به این مراسم دعوت کرده است./بی‌بی‌سی فارسی



حذف در کتاب‌های درسی به محیط ‌زیست هم رسید

در حالیکه هفته گذشته به واسطه حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان با اعتراض‌های گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شد که به عذرخواهی وزیر انجامید، بررسی‌ها نشان می‌دهد که جرح و تعدیل در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه هفتم و نهم به محیط‌زیست هم کشیده شده است.

یکی از تصاویر حذف شده، بازدید دانش‌آموزان دختر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست است که مشخص نیست به چه دلیلی آن را حذف کرده و عکس یک ساختمان نیمه‌کاره را جای آن قرار داده‌اند.

در عکس حذف شده معلم چادر به سر داشت، دانش‌آموزان دختر نیز یونیفورم مدرسه پوشیده‌ بودند و حتی هدبند داشتند که مو از مقنعه بیرون نیامده باشد.

در کتاب پایه نهم هم در بحث زیست‌بوم‌ها دو مطلب در مورد تخریب پوشش گیاهی جنگل‌های استوایی و لطمه به زندگی جانوری با مقاصد اقتصادی تحت عنوان عاج‌های خونین وجود داشت که دومی کاملاً حذف شده است.

یک مورد حذف شده دیگر به تصویری از گفت‌و‌گوی دو نفر مرتبط است که به عنوان مدافع و مخالف قطع درختان با هم حرف می‌زدند.

از حذفیات دیگر هم تصویر اتحادیه بین المللی محیط‌زیست (IUCN)  است که دامنه فعالیتش محیط‌زیستی و حفاظت از گونه‌هاست و تعامل خوبی با ایران برای حفظ گونه‌های در معرض انقراض از قبیل یوزپلنگ و خرس سیاه و فک خزری و … دارد./عصر ایران



آلمان ۱۵۰۰ پناهجوی ساکن یونان را می‌پذیرد

منابع دولتی در آلمان از تصمیم این کشور برای پذیرفتن ۱۵۰۰ نفر از پناهجویانی که بر اثر آتش‌سوزی اردوگاه محل اقامت‌شان در جزایر یونان، بی‌خانمان شدند، خبر می‌دهند.

دولت آلمان پیش از این نیز بین یکصد تا ۱۵۰ نفر از کودکان مهاجر بدون سرپرست را از یونان به خاک خود منتقل کرده بود.

۲۰ شهریور خبرگزاری‌ها اعلام کردند بر اثر وقوع دو آتش‌سوزی پیاپی در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره لسبوس یونان، دست‌کم ۱۲ هزار پناهجو و مهاجر بی‌خانمان شدند و شب را بدون سرپناه گذراندند.

بیشتر آنها پناهندگانی از افغانستان، سوریه و آفریقا هستند که کماکان بدون سرپناه، غذا و امکانات بهداشتی مناسب به سر می‌برند./رادیو فردا



حکم اعدام یک زندانی سیاسی کرد «لغو شد»

برادر هوشمند علیپور، خبر داده که دیوان عالی کشور حکم اعدام‌ این زندانی سیاسی کرد را لغو کرده است. هوشمند علیپور دو سال پیش به همراه یک فرد دیگر بازداشت و هر دو به اعدام محکوم شدند. هم‌پرونده او چهار ماه پیش آزاد شده است.

https://twitter.com/HazharAlipour83/status/1305747219790860289


دادستان کل کشور: قتل میترا استاد قتل عمد است

محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ گفت که همه عناصری که می‌تواند قتل را قتل عمد کند در پرونده نجفی وجود دارد و قاتل اقرار کرده است.

او در این رابطه توضیح داد: «این شخص یک فرد عادی بی‌سواد و جوان ناپخته نبوده بلکه کسی بوده که در مقام‌های بالای کشور مسئولیت داشته است، این فرد مرتکب جنایتی می‌شود که نباید به او به چشم یک فرد عادی نگریست. هرچند برای دیوان عالی تفاوت بین اشخاص نیست و پرونده مربوط به هر شخصی باشد برای دستگاه قضا تفاوتی ندارد این موضوع درست است اما در تجزیه و تحلیل‌هایمان باید جایگاه شخص را در نظر بگیریم.»

او با تاکید بر اینکه ازدواج دوم این آقا با این خانم خود تفسیر مفصلی است، افزود: «اولین مولفه‌ای که بین قاتل و‌ مقتوله باید مورد بحث قرار بگیرد، اختلافات شدیدی است که بین این دو بوده است؛ در یکی از اظهارات قاتل گفته شده که « به او گفتم قضیه را تمام کنیم» قضیه‌ای که باید تمام شود، چیست؟ انتخاب حمام برای این جنایت کاملاً حساب شده بوده است؛ اگر بنایی بر ترساندن داشته، در اتاق هم می‌توانست او را بترساند؛ ثانیاً اگر بنا به ترساندن بوده چرا اسلحه را مسلح کرده است؟ آیا این‌ها مولفه‌هایی نیست که نشان دهد قاتل با اراده مرتکب قتل شده است؟»

هیئت عمومی دیوان عالی کشور امروز اعلام کرد محمدعلی نجفی در قتل میترا استاد مرتکب قتل عمد شده است.



ترامپ جمهوری اسلامی را تهدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، گفت: «هر حمله ایران علیه آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر به ایران پاسخ داده خواهد شد.»

رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «طبق گزارش رسانه‌ها، ایران ممکن است برای یک ترور یا حمله دیگر علیه آمریکا برای انتقام کشتن رهبر تروریست‌ها سلیمانی برنامه‌ریزی کند.»

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »