? زنده| طرح «گشایش اقتصادی» منتفی شد

 


https://twitter.com/hassan_younesi/status/1305419035195117568



طرح «گشایش اقتصادی» منتفی شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، از منتفی شدن طرح انتشار اوراق مشارکت نفتی خبر داد؛ طرحی که از آن به عنوان «گشایش اقتصادی» یاد شده بود.

جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد گفت: «متاسفانه این طرح که گفته می‌شد می‌تواند تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد.»

معاون اول رییس جمهوری در این رابطه افزود: «باید در بودجه سال آینده طرح‌ها و ایده‌های مشابهی که بتواند درآمد لازم را برای دولت ایجاد کند، تدوین شود.»

حدود یک ماه پیش حسن روحانی اعلام کرده بود که در جلسه سران قوا تصمیمات مهم اقتصادی گرفته شده و قرار بود که پس از حصول نتیجه و موافقت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از چند روز اعلام شود.



فرمانده سپاه: تشکیل تیم‌های ضربت در محلات تهران

محمد یزدی، فرمانده سپاه تهران، خبر از تشکیل تیم‌های ضربت در محلات تهران داد.

او در خصوص طرح امنیت محله محور سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: «با استفاده از ظرفیت بسیج، در محلات مختلف شهر تهران پایگاه‌هایی تاسیس شده که با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی این پایگاه‌ها در تلاش هستیم تا امنیت محلات پایتخت و شهروندان را برقرار کنیم.»/تسنیم



انتقاد اتحادیه اروپا از اعدام نوید افکاری؛ اعتراض قوه قضاییه به اروپا

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای با محکومیت شدید اعدام نوید افکاری گفت با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در این باره از طرق مختلف صحبت خواهد کرد.

در این بیانیه بر مخالفت اتحادیه اروپا با اجرای حکم اعدام در هر شکل و شرایطی تأکید و گفته شده است که حقوق بشر موضوع محوری مذاکرات با ایران است.

در مقابل نیز علی باقری کنی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه٬ نسبت به مداخلات برخی سفارتخانه‌های اروپایی در امور داخلی ایران اعتراض شدیدالحن خود را اعلام کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه گفت: «اگر از حق و عدل و انصاف بویی نبرده‌اید لااقل ادب دیپلماتیک را رعایت کنید و مانند یک گروه اپوزیسیون بلندگوی دروغ پراکنی نشوید.»

بیشتر بخوانید: اعدام در ماه حرام

بیشتر بخوانید: تعجیل در کارِ شر



اعدام نوید افکاری سفر محمدجواد ظریف به اروپا را لغو کرد

در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مدعی شده علت لغو سفر محمدجواد ظریف به اروپا، کرونا و مشکلات لجستیکی بوده است٬ سیاستمداران احزاب مختلف آلمان از وزیر امور خارجه این کشور خواستار لغو این قرار شده بودند.

روزنامه “بیلد” آلمان نخستین رسانه آلمانی زبان بود که خبر لغو سفر محمدجواد ظریف به اروپا را منتشر کرد. دویچه وله فارسی خبر داد که گزارشگر این روزنامه احتمال ارتباط لغو این سفر با خبر اعدام نوید افکاری را منتفی ندانسته است. در گزارش این روزنامه به واکنش ورزشکاران و اتحادیه ورزشی آلمان نسبت به خبر اعدام نوید افکاری اشاره شده است.

در گزارشی که روزنامه “زوددویچه تسایتونگ” در همین ارتباط منتشر کرده، آمده است که ظریف احتمالا از آن واهمه داشته که در آلمان در ارتباط با اعدام نوید افکاری ناگزیر به پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران و همتایان خود شود.

بیشتر بخوانید: اعدام در ماه حرام

بیشتر بخوانید: تعجیل در کارِ شر



ابوالفضل قدیانی: اعدام نوید افکاری ورق سیاهی بر پرونده علی خامنه‌ای است

به گزارش «زیتون» ابوالفضل قدیانی٬ فعال سیاسی در واکنش به اعدام نوید افکاری٬ نوشت: «اعدام غیرقانونی، انتقام جویانه و ظالمانه نوید افکاری جنایتی است مسلم و به شدت محکوم می باشد. این اعدام ورق سیاهی بر پروندهٔ سیاه تر از سیاه خود کامهٔ امروز ایران علی خامنه‌ای و عمال سرکوبگرش.»

او افزود: «این جنایت و جنایاتی نظیر این برای بقای این قدرت فاسد جهنمی است که خصلت خود ویرانگری آن تشدید شده و زوال مشروعیتش عیان گشته است. بر همگان آشکار است نظام تمامیت خواه جمهوری اسلامی با تشبث به استراتژی رسوای نصر بالرعب می کوشد مردم را مرعوب و منفعل کند اما مرعوب واقعی اعدام کنندگانند که از  وحشت قیام مردم علیه خود قدرت تعقل و تفکر را از دست داده اند. مسئول اصلی این جنایت علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »