? زنده| وکیل شاکیان کیوان امام‌وردی: با این اتهام‌ها حکم او اعدام است

 



وکیل شاکیان کیوان امام‌وردی: با این اتهام‌ها حکم او اعدام است

 شیما قوشه، وکیل شاکیان کیوان امام‌وردی٬ گفت: «او و موکلان‌شان می‌کوشند ثابت کنند امام‌وردی جرم زنای به‌ عنف را مرتکب شده ولی با اعدام او مخالف‌اند.

این وکیل دادگستری به اعتماد آنلاین گفت که پنج نفر از موکلان او در این پرونده، در بازه سنی ۲۲ تا ۳۴ سال هستند.

قوشه توضیح داد که قدیمی‌ترین شکایت مربوط به فردی است که پاییز سال ۹۳ این اتفاق تلخ را تجربه کرده و آخرین نفر هم اردیبهشت همین امسال و این شاکی آخر از لحاظ جسمی و روحی دوران به شدت بحرانی‌ای را سپری می‌کند.

این وکیل دادگستری، درباره ابهام‌ها در روند رسیدگی به این پرونده توضیح داد: «در مسائل مُنافی عفت، بنابر قانون، پلیس نمی‌تواند به عنوان ضابط قضایی کسی را دستگیر کند مگر این‌که شاکی خصوصی باشد.»

او تاکید کرد که البته عنوان اتهامی مورد نظر از سوی دادسرا «زنای به عنف» نیست.

قوشه درباره کیفر احتمالی امام‌وردی توضیح داد: «چه عنوان اتهامی زنای به عنف قطعی شود و چه عنوانی که دادسرا آن را مطرح کرده، رأی قاضی اعدام خواهد بود.

این وکیل دادگستری افزود: «البته من به عنوان وکیل و شاکیان موکل‌ام، هیچ‌یک با اعدام موافق نیستیم. اما نباید حکم قانونی برای این جرم سبب شود این بازمانده‌های تجاوز دوباره از سوی جامعه زیر فشار قرار بگیرند و صداهای آزادشده، خفه شوند.



تقاضای پدر و مادر برادران افکاری: فرزندانمان را به پزشکی قانونی بفرستید

مادر و پدر برادران افکاری از رییس قوه قضاییه خواسته‌اند، برای رسیدگی به اتهام ضرب و شتم فرزندانشان در زندان  آنها را به پزشکی قانونی بفرستد. نوید افکاری به اعدام و وحید و حبیب به زندان‌های درازمدت محکوم شده‌اند.

انصاف نیوز خبر از آن داد که بهیه نامجو و حسین افکاری، مادر و پدر برادران افکاری که در رابطه با اعتراضات مرداد ۹۷ محکوم شده‌‌اند، در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی «تظلم‌خواهی» کرده‌اند.

در این نامه از رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی تقاضا شده است، «تا آثار ضرب و شتم در بدنشان هست”، برای رسیدگی به درستی یا نادرستی اتهام شکنجه، به پزشکی قانونی فرستاده شوند.



درخواست ۲۲ نهاد حقوق بشری برای تحقیق مستقل پیرامون سرکوب اعتراضات آبان ۹۸

با ارسال نامه‌ای ۲۲ سازمان مدافع حقوق بشر از دولت‌های جهان خواستند از تحقیق مستقل پیرامون سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ حمایت کنند. این نهادها به عدم پاسخگویی مقامات جمهوری اسلامی و نقض خشن حقوق بشر در ایران اشاره کرده‌اند.

کنشگران متشکل در این ۲۲ سازمان و نهاد حقوق بشری از دولت‌های جهان خواسته‌اند تا در ۴۵مین همایش شورای حقوق بشر سازمان ملل، از ایجاد یک کمیته مستقل تحقیق پیرامون نقض خشن حقوق بشر در ایران حمایت و پشتیبانی کنند.

امه این ۲۲ سازمان و نهاد حقوق بشری یک هفته پس از اطلاعیه سازمان عفو بین‌الملل منتشر می‌شود. این سازمان که یکی از امضا کنندگان این نامه هم هست، روز ۱۲ شهریور خواستار تحقیق مستقل تحت نظارت سازمان ملل پیرامون نقض خشن حقوق بشر در ایران در ارتباط با ناآرامی‌ها و اعتراضات آبانماه سال ۹۸ و پس از آن شده بود.

در اطلاعیه سازمان عفو بین‌الملل به دستگیری بیش از هفت هزار نفر و از جمله زنان و کودکان در جریان اعتراضات آبان ۹۸ اشاره شده است.

موضوع اصلی نامه درخواست از همه کشورها برای تحقیق پیرامون سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ است. در این نامه آمده است که ماموران انتظامی ایران با بهره گرفتن از ابزارهای غیر قانونی، صدها نفر از معترضان را از پای در آورده و هزاران نفر را دستگیر کرده‌اند.

در این نامه به گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل پیرامون سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ اشاره شده است.

در این نامه آمده است که جمهوری اسلامی پس از قطع ارتباط اینترنتی دست به سرکوب فراگیر اعتراضات زده است. این نامه با اشاره به گزارش سازمان عفو بین‌الملل از کشته شدن دستکم ۳۰۰ نفر در این اعتراضات خبر داده است.


مرکز ملی فضای مجازی: مردم سراغ پیام‌رسان‌های بومی نمی‌روند


کرونا در ایران؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷ نفر جان باختند

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت ایران از دیروز تا امروز ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ دو هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در این کشور شناسایی و یک هزار و ۲۲۹ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب کل مبتلایان به این ویروس به ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ تن از مبتلایان جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید. تا کنون ۳۳۹ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.



فیلم فوت قاضی منصوری به ایران ارسال شد

دادستان تهران اعلام کرد: فیلم مربوط به حادثه منجر به فوت قاضی منصوری به ایران ارسال شده است.

به گفته او پزشکی قانونی ایران در حال بررسی بررسی علت فوت مرحوم منصوری است اما دادگستری رومانی اعلام کرد که وی دست به خودکشی زده است./تسنیم


عضو سابق شورای شهر شیراز به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد


 


اردوگاه پناهجویان موریا آتش گرفت

بزرگترین اردوگاه پناهجویان در جزیره لسبوس یونان آتش گرفت. به گزارش بی‌بی سی فارسی مهاجران بلافاصله از این اردوگاه که موریا نام دارد تخلیه شدند و تا کنون گزارشی از تلفات این آتش‌سوزی منتشر نشده است.

یک شاهد عینی می‌گوید محل آتش‌سوزی یک محوطه اصلی و یک کمپ موقت در نزدیکی باغ زیتون بود.

اردوگاه موریا بیش از ۱۳ هزار نفر را در خود جای داده است. این تعداد چهار برابر آمار رسمی است.


ایران خودرو: در مازندران ماشین احتکار نکردیم

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »