? زنده| آمار رسمی کرونا در ایران: مرگ ۱۱۰ نفر دیگر در یک روز

 



آمار رسمی کرونا در ایران: مرگ ۱۱۰ نفر دیگر در یک روز

سیما لاری٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ از شناسایی ۱۹۰۵ بیمار جدید کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و شمار جان‌باختگان در این مدت را ۱۱۰ نفر اعلام کرد.

به گفته سیما لاری ۳۷۹۱ نفر از بیماران در وضعیت حاد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او ۱۳ استان ایران از جمله تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی و کرمان را هم‌چنان در وضعیت قرمز معرفی کرد. خوزستان، فارس، البرز، اردبیل، لرستان و گلستان جزو ۱۵ استانی هستند که از چند هفته قبل در وضعیت هشدار قرار دارند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است. رسانه‌های مستقل این آمار را قابل اعتماد نمی‌دانند و با استناد به شواهد میدانی، وضعیت بیمارستان‌ها و گواهی‌های فوت، تعداد واقعی مرگ و میرها را دو تا سه برابر آمار رسمی می‌دانند.


وب‌سایت سه شرکت ایرانی «وابسته به سپاه» توسط سپاه مسدود شد

وزارت دادگستری آمریکا وب‌سایت سه شرکت ایرانی را که در انتقال و فروش بنزین به ونزوئلا کمک می‌کردند را مسدود کرد.

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود از مسدود شدن وبسایت‌های مورد استفاده سه شرکت ایرانی خبر داد. در این بیانیه مطبوعاتی نام سه شرکت ایرانی «مبین اینترنشنال»، «صحار فایول» و «عمان فایول» عنوان شده است.

گفته شده است که این شرکت‌های ایرانی در سازماندهی انتقال محموله سوخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وزارت داگستری آمریکا از آن به عنوان «یک سازمان تروریستی خارجی» نام برده، یاری رسانده‌اند.

دادگستری آمریکا قبلا نیز دستور توقیف چهار نفتکش با محموله بنزین ایران به ونزوئلا را صادر کرده بود.



دادگستری گیلان: حکم پدر رومینا قطعی نیست

روابط عمومی دادگستری گیلان اعلام کرده است که رای نهایی در پرونده قتل رومینا اشرفی از سوی دیوان عالی کشور صادر می‌شود و محکومیت ۹ ساله رضا اشرفی (پدر مقتول) قطعی نیست.

رعنا دشتی، مادر رومینا، در اعتراض به این حکم به رسانه‌ها گفته است: «اگر همسرم قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود… در همین مدت بارها خانواده همسرم من و فرزند خردسالم را تهدید کرده و قصد گرفتن پسرم را دارند.»

پدر رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله تالشی، اول خرداد سال ۹۹ او را به دلیل فرار از خانه با داس کشت. این قتل در روستای سفید سنگان لمیر افکار عمومی را تکان داد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »