? زنده| سپاه پاسداران: رقم اختلاس‌های ۱۰ سال اخیر حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است

 



سپاه پاسداران: رقم اختلاس‌های ۱۰ سال اخیر حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است

محمدرضا یزدی٬ فرمانده سپاه تهران٬ اعلام کرد که اگر تمام اختلاس‌ها طی ۱۰ سال اخیر را جمع کنیم به عددی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسیم.

به گفته یزدی اما این رقم اختلاس «در بودجه ۱۰ ساله کشور رقمی نیست، هرچند که یک ریال آن هم زیاد است».

این نخستین بار است که یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی آماری در مورد کل اختلاس‌های صورت گرفته اعلام می‌کند.



خانواده منوچهر بختیاری بازداشت شدند

مادر، برادر و خواهران منوچهر بختیاری در پی تجمع در مقابل ساختمان وزارت کشور در تهران بازداشت شدند.

منوچهر بختیاری٬ پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ است.

منوچهر بختیاری که پس از کشته شدن پسرش گفته بود از “دادخواهی” دست برنمی‌دارد، در پی ابراز اعتراض به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین دستگیر و تا کنون در بازداشت است.

بی‌بی‌سی فارسی خبر از آن داده که خانواده منوچهر بختیاری به دستگیری او اعتراض و از وضعیت او اعلام بی‌اطلاعی کرده بودند.



کیوان امام٬ متجاوز سریالی٬ بازداشت شد

روزنامه همشهری به نقل از حسین رحیمی٬ رییس پلیس تهران٬ خبر داد که «کاف‌.الف» متهم پر سروصدای تجاوزهای تهران بازداشت شد.

چندی پیش کازار توییتری در خصوص «تجاوز» شکل گرفته بود که یکی از متهمین این آن کیوان امام بود.

بر اساس روایاتی که از سوی قربانیان در توییتر انتشار یافته است کیوان امام حداقل به ۲۱ زن با خوراندن دارو تجاوز کرده است.

حسین رحیمی همچنین «از شاکیان درخواست کرد با اطمینان از حفظ‌شدن هویت‌شان نزد پلیس، برای شکایت از این مرد به پلیس امنیت عمومی تهران سر بزنند.»



دیدار سفیر اوکراین در تهران با تعدادی از بستگان کشته شدگان پرواز مسافربری اکراینی

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز مسافربری اکراینی٬ در اینستاگرام خود عکسی منتشر کرده و از دیدار سفیر اوکراین در تهران با تعدادی از مادران و خانواده کشته شدگان این پرواز خبر داده است.

هواپیمای مسافربری اوکراینی دی ماه سال گذشته پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی در جنوب تهران با دو موشک سرنگون شد و ۱۷۶ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

ایران بعد از سه روز انکار، سرانجام اذعان کرد که پدافند سپاه پاسداران “به خاطر خطای انسانی” این هواپیما را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

اخبار بیشتر در این رابطه را اینجا بخوانید.



ورود به مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع شد

براساس محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده از سوی پلیس راه کشور ، روزهای تاسوعا و عاشورا تردد در جاده‌های هراز و کندوان از پایتخت به سمت مازندران ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی پلیس راه کشور محدودیت‌های ترافیکی جاده‌‎های مازندران از روز چهارشنبه پنجم شهریور و در آستانه تعطیلات روزهای تاسوعا و عاشورا تا سه شنبه ۱۱شهریور ماه اعمال می شود.

پلیس راهور در گزارش امروز سه شنبه خود محدودیت‌های ترافیکی این ایام را در جاده های کندوان، هراز و فیروزکوه برای وسایل نقلیه موتورسیکلت، وسایل نقلیه سنگین و دیگر وسایل را بدین گونه اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه پنجم شهریور تا ساعت ۶ صبح سه شنبه یازدهم شهریور از محورهای کرج – چالوس ، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است ، بنابر این گزارش تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.



روح الله حسینیان درگذشت

فرزند روح‌الله حسینیان از چهره‌های جنجالی اصولگرا، از مرگ او خبر داد.

حسینیان از تندروترین چهره‌های امنیتی در حمله به دگراندیشان و مخالفان بود. برخی علت مرگ حسینیان را «ابتلا به کرونا» و برخی «عارضه قلبی» عنوان کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، خبر از آن داد که روح‌الله حسینیان «در پی ابتلا به کرونا» درگذشته است. اما خبرگزاری‌های فارس و تسنیم٬ وابسته به سپاه پاسداران علت مرگ حسینیان را «عارضه قلبی» عنوان کرده‌اند.

دختر روح‌الله حسینیان نیز به خبرگزاری مهر گفته است: «در مورد علت مرگ و برگزاری مراسم تشییع و تدفین پدرم متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌کنیم.». این خبرگزاری همچنین نوشته است که حسینیان «سابقه بیماری قلبی داشته» و از دیروز دوشنبه در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری بوده است.


خبرهای روزگذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »