? زنده| بهمن مفید٬ بازیگر تئاتر و سینما٬ درگذشت

 



بهمن مفید٬ بازیگر تئاتر و سینما٬ درگذشت

بهمن مفید بازیگر قدیمی تئاتر و سینما بر اثر سرطان درگذشت.

یاشار صمیمی مفخم٬ خواهرزاده بهمن مفید٬ با تایید این خبر ایسنا گفت: «این هنرمند در یکسال گذشته به دلیل سرطان ریه تحت درمان بود که یک ساعت قبل، امروز ۲۶ مرداد ماه در سن ۷۸ سالگی در منزلش در تهران درگذشت.»

بهمن مفید متولد ۲۵ مرداد ۱۳۲۱ بود و یک روز بعد از تولد ۷۸ سالکی از دنیا رفت.

خواهر زاده این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه زمان خاکسپاری هنوز مشخص نیست،ادامه داد: «ایشان عاشق مردم بود و همیشه ممنون لطف آنها بود اما به دلیل شرایط فعلی (شیوع کرونا) ممکن است، نتوانیم پذیرای مردم برای مراسم خاکسپاری باشیم، بنابراین پیشاپیش از آنها سپاسگزاری می کنیم.»

او از ۵ سالگی با نمایش‌های پدرش وارد عرصه تئاتر شد و از سال ۴۷ تا ۵۹ در سینمای ایران حضور داشت و در بیش از ۷۰ فیلم بازی کرد از جمله فیلم های “قیصر”، “طوقی”، “داش اکل” و پس از انقلاب”سرودتولد” …. را بازی کرد.



پاسخ وزیر امورخارجه امارات به ظریف: اگر مسلمان هستید راه و رسم حکومت کردن را یاد بگیرید

وزیر امور خارجه امارات در پی محکوم کردن صلح بین اسرائیل وامارات توسط ایران به وزیر امور خارجه ایران گفت: «شما اگر مسلمان هستید راه و رسم حکومت کردن بر ملت را یاد بگیرید.»

او در ادامه گفت: « کشوری که جزء پنج کشور ثروتمند جهان می باشد نباید ملتش تا کمر در سطل های زباله کمر خم کنند.»
به گفته وزیر امور خارجه امارات «یک کشورمسلمان نباید وزیران دزد پرورش بدهد. ثروت ملت خود رابه نابودی بکشد و ملت را روزبه روز فقیر تر کند ما راه خودرا بهترازشما میدانیم واحتیاج به راهنمایی شما نداریم.»
در پی توافق تاریخی بین کشورهای امارات و اسرائیل شماره از چهره‌های سیاسی ایران نسبت به این موضوع اعتراض کردند.


کرونا پاسپورت آمریکا را بی‌خاصیت کرد

یکی از مولفه‌هایی که قدرت جهانی آمریکا را نشان می‌داد، این نکته بود که با پاسپورت آمریکایی شما قادر بودید تا به هر جایی که در دنیا مایل هستید سفر کنید.

با این همه، پاندمی ویروس کرونا و به طور خاص شیوع گسترده آن در آمریکا نشان داد که همه این مسائل، صرفا وعده‌ها و مسائلی توخالی و پوچ هستند.

در شرایط فعلی پاسپورت آمریکایی فقط امکان دسترسی به عده‌ای معدود از کشور‌ها را برایم فراهم می‌سازد. دارندگان پاسپورت آمریکایی اکنون نمی‌توانند به اغلب کشورهای توسعه یافته آسیا، اروپا، استرالیا، و آمریکای جنوبی سفر کنند. بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا حدی در آمریکا از کنترل خارج شده که دیگر ملت‌ها از پذیرش شهروندان آمریکایی به شدت می‌ترسند.

حال تنها دو کشور آفریقایی و کشور ترکیه است که پذیرای مبتلایان به کرونا می‌باشد



کاهش شاخص بورس و ورود به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد

روند کاهشی شاخص بورس همچنان ادامه دارد و روز یکشنبه با بیش از ۶۷ هزار واحد ریزش، وارد کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد شده است.

ایسنا خبر داد که شاخص کل بازار سرمایه در روز یکشنبه با ۶۷ هزار و ۹۲۵ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۸۳۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۲۳۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۹۰ هزار و ۹۴۹ واحد رسید.

در معاملات روز یکشنبه در این بازار ۸۳۸ هزار معامله به ارزش ۸۹ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال انجام شد.

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۸۵ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۳۲۳ واحد رسید و معامله گران این بازار ۲۹۶ هزار معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال انجام دادند.



نامه ۱۵۹ نماینده به قالیباف: دولت اصرار دارد مجلس را نادیده بگیرد

۱۵۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس دولت را به تلاش برای “نادیده گرفتن مجلس” متهم کردند.

ویسندگان این نامه نوشتند: «متأسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد هستیم که حتی در شرایط عادی دولت اصرار دارد تا نیازهای قانونی خود را از طریق شورای عالی پیش ببرد و عملا نقش تقنینی و نظارتی مجلس را نادیده بگیرد.»

آن‌ها این رویکرد را “مغایر قانون” خوانده و تأکید کردند که این رویه “این نگرانی را تشریح می‌کند که تصمیمات اخذشده از پشتوانه کارشناسی لازم برخوردار نباشد و تبعات سنگینی را برای اقتصاد کشور به بار آورد که نمونه آن را در تصمیم به افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه ۱۳۹۸ شاهد بودیم.”

در این نامه از قالیباف خواسته شده “تا با قید فوریت نسبت به اصلاح رویه شورای سران قوا و الزام دولت به طی مسیر قانونی” اقدام کند و بر اساس ماده ۲۳ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس از شأن و جایگاه قانونی مجلس حفاظت کند./خبرگزاری فارس



مخالفت روسای مجلس و قوه قضاییه با طرح پیش‌فروش «۲۰۰ میلیون بشکه نفت» به مردم

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد٬ از مخالفت قالیباف و رییسی با طرح گشایش اقتصادی رییس جمهوری خبر داد.

نماینده نجف‌آباد به ایسنا گفت: «روسای قوای مقننه و قضاییه در نامه‌ای به مقام معظم رهبری مخالفت خود را با تصمیم دولت درباره فروش اوراق سلف نفتی در بورس اعلام کرده و تاکید داشتند که این کار دولت خلاف آن چیزی است که در جلسه سران قوا مطرح شده است.»

به گفته نجف‌آبادی گشایش اقتصادی مدنظر دولت همان فروش اوراق سلف نفتی در بورس است، اما دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه را دور زده است چون آنچه که امروز اجرا شد با آنچه که دولت در جلسه سران قوا مطرح کرده، متفاوت است.

از سوی دیگر نایب رییس مجلس نیز تایید کرد که مجلس یازدهم مخالف طرح پیش‌فروش نفت است و این موضوع را رئیس مجلس در جلسات شورای هماهنگی سران قوا اعلام کرده است.



سرباز زدن تیم ملی فوتبال سوریه از بازی دوستانه با تیم ملی ایران

سرمربی تیم فوتبال سوریه، دعوت ایران برای یک دیدار دوستانه را رد کرده است.

نبیل معلول، سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه درباره دعوت ایران گفته است: از تیم ملی ایران برای برگزاری دیدار تدارکاتی در تهران عذرخواهی می کنم. اما دیدار دوستانه با عراق پابرجاست.

شبکه ورزش سه پیشتر گفته بود که تیم ملی ایران درخواست کرده برای آمادگی جام قهرمانی قطر با تیم سوریه دیدار دوستانه داشته باشد اما سوریه ترجیح داده که با عراق بازی کند./خبرآنلاین



امضای اولین قرارداد همکاری تجاری بین اسرائیل و امارات

مسئولان شرکت اسرائیلی “ترا” و شرکت اماراتی “اپکس” جهت توسعه تحقیقات و پژوهش‌های مربوط به ویروس جدید کرونا یک قرارداد شراکت و همکاری امضا کردند.

خبرگزاری رسمی امارات هدف از امضای این قرارداد را بهبود عملکرد دستگاه آزمایش این ویروس برای کمک به تسریع و تسهیل روند آزمایش و تأمین انجام آن با دقت بالا برای همه افراد جامعه بر اساس بهترین شیوه‌های جهانی خواند.

خلیفه یوسف خوری، رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایپکس از آغاز همکاری با مجموعه اسرائیلی “ترا” که نخستین تلاش برای باز شدن راه تجارت و شراکت میان بخش‌های اسرائیل و امارات از طریق پژوهش‌های مربوط به کروناست ابراز خرسندی کرد.

این اولین قراردادی است که بعد از توافق عادی‌سازی روابط میان این دو کشور امضا شده است./دویچه وله



سفارت سابق آمریکا در تهران حسینیه شد

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران اعلام کرد که امسال از محوطه باز سفارت سابق آمریکا تهران به عنوان «حسینیه» و محل برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال استفاده خواهد کرد.

این مراسم توسط «هیات انصار القائم» برگزار می‌شود و مرتضی آقاتهرانی، نماینده مجلس ایران نیز سخنران مراسم‌های عزاداری خواهد بود.

به نظر می‌رسد نیروهای بسیج که در سال‌های اخیر در تجمعات خود بارها شعار داده‌اند «کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم»، تصمیم گرفته‌اند که تهدید خود را در تهران و در محل سفارت سابق آمریکا عملی کنند./خبرگزاری ایلنا



تهدید ترامپ به استفاده از مکانیسم ماشه

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرده که تلاش خواهد کرد تا از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند.

ترامپ گفت که «ما از مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد و وعده داد که «شما هفته آینده آن را خواهید دید.»

این در حالی است که با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، کارشناسان معتقدند آمریکا بدلیل خارج شدن از این توافقنامه امکان استفاده از مکانیسم ماشه را بعنوان یکی از طرف‌هایی توافقنامه که اجرای آن را لغو کرده، ندارد.


خبرهای روزگذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »