? زنده| نمکی: واکسن‌ کرونای ایرانی تست‌ها را پاس کرد

 


مجید آذرپی به مرخصی آمد


نمکی: واکسن‌ کرونای ایرانی تست‌ها را پاس کرد

سعید نمکی٬ وزیر بهداشت٬ گفت: «ما برای اینکه از دنیا عقب نمانیم، با شرکت‌های دانش بنیان، موسسه رازی و پاستور همزمان شروع به ساخت واکسن کرده‌ایم. می‌توانم بگویم که در سه – چهار مورد از این همکاری‌های مشترک، واکسن کرونای ایرانی تست‌ها را تقریبا پاس کرده است و به زودی وارد ارزیابی بالینی می‌شویم.»

او افزود: «درباره واکسن کرونا در دنیا حرف‌های زیادی مطرح شده است، اما هنوز به نتیجه قابل قبول و ۱۰۰ درصد در این حوزه نرسیده‌ایم. این ویروس پیچیده است و مشابه آن را تا به امروز ندیده‌ایم و در نتیجه تهیه واکسن آن نیز از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است.»/ایسنا



روحانی: اگر ما نبودیم، صدام همه شما را خورده بود

رئیس جمهور به نامه شورای همکاری خلیج فارس برای تمدید تحریم ایران واکنش نشان داد.

حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: روزی که صدام به کویت حمله کرد ما اولین کشوری بودیم که این کار را محکوم کردیم اعضای این شورا محکوم نکردند. ما همان روز صبح که صدام حمله کرد سه بعدازظهر محکوم کردیم و بیانیه رسمی دادیم و در مقام عمل هم محکوم کردیم.

او ادامه داد: ما در مقام عمل نشان دادیم که طرفدار کشور‌های منطقه هستیم، اگر ما چراغ سبز به صدام نشان داده بودیم همان روز که کویت را اشغال کرد همان فردا کل عربستان، قطر و امارات را اشغال می‌کرد. صدام در نامه به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت ما با شما ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک آبی داریم یعنی این کشور‌ها مال ماست، در حالی که مرز مشترک آبی ما با عراق ۱۸ کیلومتر بود.

حسن روحانی افزود: اگر ما برای ثبات منطقه نایستاده بودیم شما نبودید همه شما را صدام خورده بود. ما همواره برادر شما بودیم امروز هم هستیم، شما بدانید اقدام آمریکا علیه ایران ناموفق است. ایران در کاری که طبق قانون و مقررات مصالح ملی، منطقه و ملی خودش انجام می‌دهد پیروز خواهد بود./ایلنا



کرونا در ایران ۱۸۸ قربانی تازه گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و آمار رسمی قربانیان این ویروس در آستانه ۱۹ هزار نفر قرار گرفت.

به گفته  سیما لاری طی این مدت، ۲۵۱۰ مبتلای دیگر به کرونا نیز در ایران شناسایی شد و ۱۰۸۹ نفر از آنها در بیمارستان‌های کشور بستری شدند.


آذری جهرمی: گران‌فروشی اپراتورها به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان احراز شد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات امروز در حاشیه هیات دولت گفت: میزان گران‌فروشی اپراتورها به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور احراز شده است.

آذری‌جهرمی:تخلف ۶۰۰ میلیارد تومانی اپراتورها احراز شده است

به گفته جهرمی گزارش‌های سال مالی که از سوی شرکت‌های اپراتورها اعلام شده است و بر اساس آن مالیات پرداخت می‌کنند، حاکی از سودهای چند هزار میلیارد تومانی در سال گذشته دارد. «شیوع کرونا استفاده مردم از اینترنت را بالا برده است و بر اساس گزارش‌هایی که وجود دارد در برخی از ماه‌ها درآمد آن‌ها رشد ۴۰درصدی داشته است.»

وزیر ارتباطات افزود:«هزینه‌های اپراتورها مانند اجاره مکان، مسائل فنی و نیروی انسانی ثابت است، اما درآمدشان رشد بسیار خوبی داشته است. بنابراین افزایش تعرفه آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد. البته برخی اپراتورها عنوان کردند برای حمایت از محتوای داخلی و رشد پیام‌رسان این اقدامات را انجام داده‌اند، اما باید گفت در تمام مدتی که تعرفه‌ها افزایش پیدا کرده است نه تنها در مصرف پیام‌رسان‌های داخلی رشدی اتفاق نیفتاده بلکه استفاده از پیام‌رسان خارجی نیز با کاهش مواجه نشده است. »


کودکان قربانی بی‌آبی بلوچستان


ستاد ملی کرونا به روحانی: به مجلس نرو

صبح امروز باقر قالیباف در توضیح عدم حضور حسن روحانی در جلسه امروز مجلس برای رای اعتماد به وزیر صمت گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به استعلام رئیس جمهور برای حضور در مجلس، رفتن او را از جهت شرایط کرونایی به مصلحت ندیده بود.

این عدم حضور واکنش‌هایی را در پی داشت.

سلیمی، نماینده مجلس، عدم حضور رئیس جمهوری را کسر شأن مجلس دانست و گفت:«گفته می‌شود ستاد ملی مبارزه با کرونا به ایشان توصیه کرده که به مجلس نیاید پس چطور به یک میلیون دانش‌آموز می‌گویید در کنکور شرکت کنند، مگر خون شما رنگین‌تر است، این تبعیض آشکار است./ایسنا


دعوا بر سر گشایش اقتصادی اعمال نشده


 رای منفی مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت و معدن

در جلسه امروز مجلس که به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد، ۱۴۰ نماینده با انتخاب آقای مدرس خیابانی به عنوان وزیر مخالفت کردند و تنها ۱۰۴ نماینده به او رای موافق دادند.. ۱۰ نفر هم رای ممتنع دادند.


خبرهای روزگذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »