? زنده| بازداشت رجبیان با اتهام «انتشار رقص زنان بی‌حجاب و آواز زنان

 



بازداشت رجبیان با اتهام «انتشار رقص زنان بی‌حجاب و آواز زنان

مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه کننده آلبوم موسیقی “اهل خاورمیانه” در توییترش از بازداشت چند ساعته و بعد آزادی خود به قید وثیقه خبر داده است. به گفته او در برگه پلیس امنیت عنوان اتهامی صراحتا نوشته شده: “انتشار رقص زنان بی‌حجاب و آواز زنان”.

او دیروز با انتشار پیامی در شبکه توییتر نوشته بود که به دلیل “انتشار آواز و رقص زن” در پروژه “اهل خاورمیانه” به دادسرا احضار شده و باید روز سه‌شنبه به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ساری مراجعه کند.

مهدی رجبیان به همراه برادرش حسین که فیلسماز است در سال ۹۴ به خاطر راه‌اندازی یک وبسایت موسیقی به اتهام توهین به مقدسات به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود.

این دو برادر در سال ۹۲ در محل کارشان توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده و اندکی بعد با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاده شده بودند.



لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند آمریکا با پیشنهاد آلمان و انگلیس/ وزارت امور خارجه تکذیب کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص لغو تحرم‌های غیر هدفمند آمریکا ضمن رد خبر منتشره این قبیل اظهارات را خبرسازی های غیرواقعی دانست که مشخص نیست با چه اهدافی صورت می گیرد.

موسوی افزود که اینکه شکست سیاست های تحریمی آمریکا موضوع مجادله اروپا و آمریکا باشد بعید نیست، اما آنچه به جمهوری اسلامی ایران مربوط می شود آن است که تحریم های یکجانبه آمریکا غیر قانونی و ظالمانه هستند و بر اساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا موظف است کلیه تحریم هایی که با خروج خود از برجام مجددا اعمال کرده است را لغو و بلااثر نماید.



لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند آمریکا با پیشنهاد آلمان و انگلیس

ایلنا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا «برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق ۲۰۱۵» تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

هفته گذشته بود که یک رسانه لبنانی مدعی شد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشنگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند.

النشره به نقل از این منابع دیپلماتیک که نامی از آنها نبرده، خبر داد، مذاکرات آمریکا-ایران با قدرت پیش می‌رود و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل توجهی هم پیدا کرده نقش میانجی را ایفا می‌کند. طبق ادعای این رسانه ، آلمان این بار به تنهایی میانجی این مذاکرات است، در حالی که طی مذاکرات گذشته‌، دولت آلمان بخشی از هیات اروپایی را تشکیل می‌داد که آخرین بار منجر به توافق هسته‌ای (برجام ) شد.

ایلنا در این رابطه نوشت که در راستای پیشنهاد ماه‌های اخیر آمریکا مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران و نظارت مستقیم بر پروژه هسته‌ای یعنی خارج از آ‌ژانس و تحت نظارت خود آمریکا، کشورهای آلمان و بریتانیا در چارچوب گفت‌وگوهای اروپای ۳ مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند چون باور دارند تاثیر منفی بر رفتار ایران خواهد داشت.

این منبع آگاه به خبرگزاری ایلنا گفت که آلمان با همفکری و حمایت انگلستان پیشنهادی را ارائه کرده مبنی بر اینکه در گام نخست آمریکا تحریم‌های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ایران دارد را موقتا لغو کند. پس از یک گفت‌وگوی کلی در مورد مسائل مربوط به ایران و آمریکا و حتی ایران و عربستان، نقاط کور مسائل منطقه‌ای ارزیابی شود.

او افزود: «نقطه شروع هم بررسی تضاد رفتاری ایران با آمریکا و اروپای ۳ این است که ایران نیز گام‌های برداشته شده در ماه‌های اخیر در راستای موضوع هسته‌ای را مورد ارزیابی قرار دهد.»

او تاکید کرد که برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.



تغییر نام خیابانی در تهران به نام «مهندس بازرگان»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز بررسی نام گذاری چند معبر تهران را در دستور کار قرار دادند که محمد جواد حق شناس به عنوان رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر به تشریح این نام گذاری‌ها پرداخت و گفت که به پیشنهاد مسجد جامعی نام گذاری خیابان سازمان آب حدفاصل بزرگراه شیخ فضل الله نوری تا بلوار آیت الله کاشانی در محدوده گذر صادقیه در منطقه ۲ و ۵ به نام مهندس بازرگان پیشنهاد شده است و این در حالی است که خیابان سازمان آب ۱۷ بار در تهران تکرار شده است.


https://twitter.com/EhsanBodaghi/status/1293105859929821186


بازداشت پنج جاسوس در وزارت خارجه، دفاع و سازمان انرژی اتمی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود از بازداشت «پنج جاسوس در وزارت‌خانه‌های امور خارجه و دفاع ، وزارت صنایع و شرکت‌های قطعات و پشتیبانی‌کننده حوزه انرژی و سازمان انرژی اتمی» خبر داد.

به گفته او دو نفر از این افراد حکم قطعی گرفته‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از فردی به نام “شهرام شیرخانی” نام برد که به گفته او برای بریتانیا جاسوسی می‌کرده و “اطلاعات و قراردادهای ما در حوزه بانک مرکزی، بانک ملی و وزارت دفاع را به دشمن داده بود”.



اوکراین: ایران مسئول پرداخت خسارت هواپیمای پرواز ۷۵۲ است

معاون وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که دولت ایران مسئول پرداخت خسارت هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ که با شلیک دو موشک سپاه پاسداران ساقط شد، است.

او شب گذشته در فیس‌بوک نوشت مقام‌های دولت ایران در جلسات قبلی برای پذیرش غرامت اعلام آمادگی کرده بودند و این تصور که مقام‌های دولت ایران بخواهند، مسئولیت نپذیرند،‌ سخت است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران روز دوشنبه گفت خسارت هواپیمای مسافربری اوکراینی ساقط‌شده از سوی سپاه پاسداران را باید شرکت‌های بیمه اروپایی بپردازند.

به گفته غلامرضا سلیمانی، این هواپیما «از سوی شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی در اوکراین تحت پوشش قرار گرفته و تحت پوشش شرکت‌های ایرانی نیست.»

سخنان روز دوشنبه رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین در حالی بیان می‌شود که غلامرضا جهانگیری، معاون او پیشتر گفته بود که با توافق دولت‌های ایران و اوکراین، خسارت هواپیما توسط ایران پرداخت خواهد شد.

بر اساس اظهارات مقام‌های دولت ایران، خسارت ناشی از سقوط هواپیمای اوکراینی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده‌ است.

بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین در نخستین ساعات بامداد ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران هدف دو موشک قرار گرفت و سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

پرواز تهران-کی‌یف علاوه بر شهروندان عمدتا ایرانی حامل ۵۷ کانادایی، ۱۱ اوکراینی، ۱۷ سوئدی، چهار افغان و چهار بریتانیایی بود.

ایران بعد از سه روز انکار، سرانجام اذعان کرد که پدافند سپاه پاسداران “به خاطر خطای انسانی” این هواپیما را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.



آزمون سراسری سال ۹۹ به تعویق افتاد

منصور غلامی٬ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری٬ از تعویق کنکور سراسر سال ۱۳۹۹ خبر داد.

منصور غلامی گفته است: «آزمون سراسری دانشگاه‌ها به دلیل ضرورت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته‌بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق افتاد.»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در ادامه اضافه کرد که ستاد ملی مقابله با کرونا باید زمان برگزاری کنکور را اعلام کند.

پیش از این از شماری از کارشناسان گفته بودند، با توجه به شرایط فعلی و کم‌توانی برای مدیریت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، کنکور امسال به زمان دیگری موکول شود.

اما پیشتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، در ۱۳ مرداد ماه گفته بود که کنکور سراسری «راس موعد مقرر برگزار» می‌شود.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر داوطلب دارد و قرار بود این آزمون در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه و اول شهریور ماه در سه هزار حوزه امتحانی برگزار شود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »