? زنده| مدیر اداره اقتصادی ایسنا از بانکها و خودروسازی‌ها رشوه می‌گیرد

 

 

 


مدیر اداره اقتصادی ایسنا از بانکها و خودروسازی‌ها رشوه می‌گیرد

بر اساس خبری که در اختیار «زیتون» قرار گرفته است٬ حسین غلامی٬ مدیر اداره اقتصادی ایسنا از برخی بانک‌ها و خودروسازی‌ها رشوه گرفته است.

این موضوع با پیگیری خبرنگاران ایسنا پیش از یک سال قبل برای مدیران این خبرگزاری احراز شده بود؛ اما به رغم با وجود ارائه فرصت۳ماهه برای استعفا او همچنان در این سمت حضور دارد و خبرنگاران مخالفش از این اداره اخراج می‌کند.

 


?فعالان ملی و مذهبی: جای کیوان صمیمی زندان نیست

جمعی از فعالان ملی و مذهبی ضمن صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که «جای کیوان صمیمی زندان نیست.»

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر محکومیت کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا، عضو کانون نویسندگان ایران و از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر به سه سال حبس را تأیید کرد. در این حکم اتهام او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» عنوان شده است.

کیوان صمیمی٬ فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق٬ روز اول اردیبهشت ماه خبر از محکومیتش به پنج سال زندان داد.

به نوشته او در حکم غیابیِ صادره نوشته شده‌است تشکیل «حزب غیرقانونی آزادی مردم ایران»٬ در ۲۲ سال پیش٬ سردبیری «نشریه گروهک ایران فردا» که البته وزارت اطلاعات، ارشاد اسلامی، قوه قضائیه،… مجوّز ماهنامه‌ی ایران فردا را صادر کرده‌ بودند آمده بود.

از دیگر دلایل بازداشت او در سال۹۸ «بارگذاری مطالبی همسو با شیطان بزرگ، در فضای مجازی»٬ «سخنرانی و تحریک مخاطبین»٬ «حمایت از زندانیان سیاسی» و «فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر» بوده است.

کیوان صمیمی سال ۹۸ و در حاشیه تجمع روز جهانی کارگر بازداشت شده بود.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.


حسن روحانی: روزهای شنبه در مقابل کرونا مقاومت و پنجشنبه‌ها کار افتتاح می‌کنیم


یک هیئت ایرانی برای مذاکره درباره هواپیمای مسافربری اوکراینی به کی‌اف رفت

باشگاه خبرنگاران جوان از سفر یک هیئت ایرانی به کیف برای انجام مذاکره با مقامات اوکراین در مورد ساقط کردن هواپیمای خطوط هوایی این کشور توسط سپاه پاسداران خبر داده است.

بر اساس این گزارش هیئت ایرانی به ریاست محسن بهاروند، معاون حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه به اوکراین اعزام شده است.



اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت پنج «معترض محکوم به اعدام» در زندان اصفهان

تماس تلفنی پنج معترض محکوم به اعدام در زندان اصفهان با خانواده‌هایشان قطع شده است.

مهدی صالحی، قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه سال ۱۳۹۶ در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان هرکدام به ۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین رییس کل دادگستری استان اصفهان روز جمعه، ششم تیرماه، از صدور حکم «فساد فی‌الارض» برای هشت نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ در این استان خبر داد.

به گزارش هرانا مجید نظری کندری، هادی کیانی، عباس محمدی، مهدی صالحی قلعه شاهرخی و محمد بسطامی، پنج از تن بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در خمینی شهر اصفهان، به «بغی از طریق تلاش و فعالیت موثر در جهت پیشبرد اهداف اغتشاش‌گران»، »محاربه از طریق به‌کار بردن سلاح گرم و قصد سلب امنیت اجتماع و تیراندازی به مأمورین»،‌ « افساد فی الارض از طریق بر هم زدن امنیت عمومی و هدایت اغتشاش‌گران منتهی به اخلال در نظم و امنیت عمومی و تشویش اذهان عمومی» متهم شده‌اند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »