? زنده| پیام تسلیت جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی به مناسبت درگذشت قدسیه میرمعز

 

 


پیام تسلیت جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی به مناسبت درگذشت قدسیه میرمعز

جمعی از فعالان ملی و مذهبی، دموکراسی‌خواه و مدنی به مناسبت درگذشت قدسیه میرمعز٬ همسر دکتر محمد ملکی پیام تسلیتی منتشر کردند.

قدسیه میرمعز روز چهارشنبه٬ ۱۸ تیرماه٬ در گذشت.

متن کامل این پیام را اینجا بخوانید.



اختلال گسترده اینترنت در ایران

از ساعتی پیش اینترنت در ایران با اختلال مواجه شده است.

به گفته کاربران دسترسی به بستر جهانی اینترنت با اخلال مواجه است و تنها وب سایت‌های ایرانی در دسترس هستند.

اما با این حال مسئولان می‌گویند: «اختلال اینترنتی در ایران به دلیل قطعی گسترده‌ی اینترنت در مسیرهای ارمنستان و ترکیه است.»

نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در این رابطه توضیح داد: «با قطعی گسترده‌ی اینترنت در خارج از مرزهای ایران به ویژه در ارمنستان و ترکیه مواجه‌ و در حال بازگردانی مسیرهای به سمت جنوب هستیم.»



واگذاری بخش‌هایی از کیش به چین تکذیب شد

دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با انتشار اطلاعیه‌ای، اخبار مبنی بر واگذاری بخش‌هایی از سواحل جنوبی ایران و جزیره کیش به چینی‌ها را شایعه و بی‌اساس خواند.

در این اطلاعیه آمده که حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بر همه اهداف ارجحیت دارد و هیچ قراردادی برای واگذاری زمین و بندر با چین بسته نشده ‌است.

دبیرخانه یاد شده، خبرهای مربوطه را به «صفحات متعلق به افراد وابسته به بیگانگان در فضای مجازی» نسبت داده است.

جزییات سند همکاری ۲۵ ساله ایران با چین که محمود احمدی‌نژاد آن را رسانه‌ای کرد مشخص نیست و این ابهام باعث گمانه‌زنی‌های بسیار و توصیف این توافق به “قرارداد ترکمانچای” شده است.



حسن نصرالله از دولت لبنان خواست از ایران فرآورده‌های نفتی بخرد

حسن نصرااللع دبیرکل حزب‌الله لبنان به دولت لبنان پیشنهاد کرده است که احتمال خرید فرآورده‌های نفتی از ایران را بررسی کند؛ ایران آماده است این معامله با لیره لبنانی انجام شود.

رادیو فردا خبر داد که حسن نصرالله شامگاه سه‌شنبه ۱۷ تیر در یک سخنرانی ویدیوئی در چهاردهمین سالروز جنگ ۳۴ روزه اسرائیل و حزب‌الله، آمادگی ایران برای تامین سوخت لبنان را «فداکاری» نامید و از دولت این کشور خواست از هر کشوری در جهان که برای کمک به لبنان آمادگی دارد، استقبال کند.



بی‌بی‌سی: در پی شیوع کرونا در ایران بیش از ۲۶ هزار نفر درگذشته‌اند

وب سایت بی‌بی‌سی فارسی اعلام کرد که بررسی‌هایش نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا در ایران تا پایان بهار می‌تواند بیش از ۲۶ هزار نفر باشد، که بیشتر از دو برابر آمار وزارت بهداشت از درگذشتگان کرونا تا ۱ تیر ۹۹ است.

بنا به آمار وزارت بهداشت ایران ۸۳۳۹ نفر در سه ماهه بهار با ابتلا به کووید-۱۹ جانشان را از دست دادند، اما سازمان ثبت احوال بیش از ۱۹ هزار مرگ‌ومیر اضافی را در مقایسه با سال‌های اخیر ثبت کرده است.

توزیع جغرافیایی مرگ‌‌ومیر اضافی بهار مطابق گزارش سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که این مرگ‌ها عمدتا با شیوع کرونا مرتبط است.

به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در بهار می‌تواند بیش از دو برابر آمار وزارت بهداشت ایران باشد.



مخالفت شورای نگهبان با برابری مذهبی، جنسیتی و نژادی در اساسنامه کمیته المپیک

شورای نگهبان از اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران ایراد گرفته و بخش مربوط به رد فشارهای سیاسی، مذهبی، اجتماعی و تبعیض جنسیتی را نپذیرفت.

اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران چند سال است که میان دولت، مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد و در حال تغییر است. کمیته بین‌المللی المپیک که نهاد مرجع است، باید اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران را بر اساس معیارهای جهانی تأیید کند، اما شورای نگهبان نگران آن است که این معیارها با قانون اساسی ایران در تضاد باشد.

ایراد اصلی شورای نگهبان آن بخشی از اساسنامه است که در آن بر «مقابله و عدم پذیرش هرگونه فشار سیاسی، مذهبی، نژادی و اجتماعی» و همین‌طور «تبعیض جنسیتی» تاکید شده است./خبرگزاری فارس


قدسی میرمعز، همسر دکتر محمد ملکی٬ درگذشت


با مصوبه شورای عالی امنیت ملی «بسیج» مسئول دفاع از وزارتخانه‌ها شد

حمیدرضا قریشی٬ فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول‌الله٬ گفت که بسیج وزارتخانه‌های تهران بزرگ عهده دار تأمین امنیت و دفاع از «مقر» و تأمین گروه‌های واکنش سریع برای مقابله با مخاطرات و حوادث غیرمترقبه در وازرتخانه‌ها و ادارات است.

او افزود: «ما در بسیج وزارتخانه‌ها از شورای عالی امنیت ملی در مهر سال ۱۳۹۸ مصوبه‌ای داریم که بر اساس آن، عهده‌دار دفاع از «مقر» در همه وزارتخانه و ادارات هستیم. در تهران بزرگ، چون ساختمان وزارتخانه‌ها در محیط سرزمینی سپاه محمد رسول الله (ص) است، به همین خاطر بسیج وزارتخانه‌های تهران بزرگ عهده دار تأمین امنیت و دفاع از «مقر» و تأمین گروه‌های واکنش سریع برای مقابله با مخاطرات و حوادث غیرمترقبه در وازرتخانه‌ها و ادارات است.»/خبرگزاری بسیج



کرونا در ایران؛ آمار رسمی جان‌باختگان از ۱۲ هزار نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت امروز خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و تعداد جان‌باختگان به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری گفت در این مدت دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده و تعداد مبتلایان به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسیده است.

 



تقی رحمانی: نرگس محمدی دچار بدن درد و از دست دادن بویایی شده


سازمان بهداشت جهانی: ویروس کرونا احتمالا می‌تواند مدت‌ها در هوا بماند

به گزارش بی بی سی فارسی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که ویروس کووید-۱۹از طریق قطرات ساطع شده هنگام سرفه یا عطسه، سرایت می‌کند و منتقل می‌شود.

قطره هایی که در هوا نمی‌ماند بلکه روی سطح قرار می‌گیرند – به همین دلیل شستشوی دست به عنوان یک اقدام مهم پیشگیری توصیه شده است.

 اما ۲۳۹ دانشمند از ۳۲ کشور با این نظر موافق نیستند: آنها می گویند شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد ویروس می‌تواند در هوا نیز گسترش یابد، آن هم از طریق ذرات بسیار ریزتری که ساعت‌ها بعد از صحبت کردن و نفس کشیدن مردم در هوا می‌ماند.

اکنون سازمان بهداشت جهانی هم می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرایت ویروس کووید- ۱۹در فضاهای محصور و شلوغ امکان‌پذیر است. این شواهد باید به طور کامل ارزیابی شود اما در صورت تأیید، توصیه‌ها در مورد چگونگی جلوگیری از شیوع ویروس ممکن است تغییر کند و می‌تواند منجر به استفاده گسترده‌تر از ماسک شود و همزمان فاصله اجتماعی از دیگران هم افزایش یابد.


کرونا در ایران؛ پر کمتر از ۱۰ روز آینده تعداد مبتلایان دو برابر می‌شود


اعتبارنامه تاجگردون رد شد


روحانی: مجالس عروسی و عزا تعطیل

با شیوع بی‌سابقه ویروس گرونا در ایران حسن روحانی دستور داد که مجالس عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل شود و اماکن متخلف پلمب می‌شوند.

رئیس جمهوری امروز ، در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که این اختیار را به وزارت بهداشت دادیم که اگر اصول بهداشتی رعایت نشود آن مکان تعطیل و یا پلمب شود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »