? زنده| بازداشت ۴۰ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس

 



بازداشت ۴۰ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس

علی عباس نژاد٬فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور٬ از بازداشت ۴۰ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های زاگرس خبر داد.

علی عباس نژاد در این رابطه گفت: «بررسی ها نشان می‌دهد که برخی آتش سوزی در جنگل‌های زاگرس مشکوک بوده و در این ارتباط این افراد دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند و ابراز امیدواری کرد تا حقایق در ارتباط با این آتش سوزی‌ها روشن شود.»/ایرنا


درخواست آزادی اعضای جمعیت امام علی

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به اعضای جمعیت امام علی طوفان توییتری به راه انداختند.


آمریکا خواستار تمدید کوتاه‌مدت تحریم تسلیحاتی ایران نیست

مایک پمپئو٬ وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که هدف دولت دونالد ترامپ تمدید کوتاه‌مدت تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نیست بلکه این کشور هر چه در توان دارد را انجام خواهد داد تا ابقای تحریم تسلیحاتی علیه ایران که در اکتبر سال جاری پایان خواهد یافت تضمین شود.

دویچه وله به نقل از رویترز نوشت که مایک پمپئو گفته است، ایالات متحده این حق مسلم را دارد که بدون رضایت هر کشور دیگری ابقای این تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تضمین کند.




درگیری ده استان ایران با «ملخ صحرایی»

محمدرضا درگاهی٬ معاون سازمان کنترل آفات حفظ نباتات کشور٬ خبر از آن داد که ده استان کشور در معرض هجوم ملخ‌های صحرایی قرار دارند  و اگر همه دستگاه‌ها برای این امر بسیج نشوند، تا سه ماه دیگر بحرانی جدی بروز خواهد کرد.

هم‌زمان، معاون استاندار خراسان جنوبی نیز به خبرگزاری تسنیم گفته است: «شهرستان‌های نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه درگیر ملخ صحرایی هستند و با اعتبارات ناچیز استانی نمی‌توان با بحران مقابله کرد.»

یک سال قبل نیز چند استان جنوبی ایران به موازات خطر سیل، با تهدید هجوم ملخ‌های صحرایی و آسیب دیدگی مزارع و مراتع روبرو شدند.

ملخ صحرایی  از مضرترین انواع ملخ و آفتی درجه یک برای تمام پوشش‌های سبز به شمار می‌رود و هیچ گیاهی از درخت و علف و رستنی‌های جنگلی از گزند آن در امان نیست. این ملخ توان زندگی در مناطق صحرایی را دارد و از عرض دریاها هم عبور می‌کند. به همین دلیل به دو نام ملخ صحرایی و ملخ دریایی نامیده می‌شود. ملخ دریایی علاوه بر نابود کردن مزارع و باغ‌ها و درختان، مراتع را نیز تار و مار می‌کند. به همین دلیل اقتصاد دامداری مناطقی که مورد تهاجم آنها قرار می‌گیرند، خسارات شدیدی می‌بیند.

مقابله با ملخ‌های دریایی به هواپیماها، باند مخصوص و دستگاه‌های سم‌پاشی پیشرفته نیاز دارد.



دو تبعه سوئد در ایران به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند

خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران٬ از بازداشت دو تبعه سوئدی در ایران «در یک عملیات مبارزه با مواد مخدر» خبر داد.

بر اساس این گزارش: «در ادامه جریان مبارزه با سرشاخه‌های قاچاق مواد مخدر، اخیرا در عملیاتی پیچیده، یک باند بین‌المللی کشف و منهدم شده که در میان اعضای اصلی بازداشت شده باند، دو تبعه سوئد نیز وجود دارند.»

این خبرگزاری در ادامه نوشت که بخش بزرگی از محموله کشف شده، مواد صنعتی خطرناک بوده‌اند.

هیچ یک از مقامات قضایی در این زمینه اظهارنظری نکرده است. تسنیم می‌نویسد که بررسی‌ها درباره “ارتباط این باند با کارتل‌های بزرگ بین‌المللی مواد مخدر” ادامه دارند.



افزایش آمار مبتلایان کرونا: بازگشت محدودیت‌ها در ۱۱ استان

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر و شمار قربانیان به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

بر اساس اظهارات وی، شمار بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

سیما لاری افزود که این آمار را با احتساب شناسایی ۲۵۴۹ بیمار جدید و مرگ ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته اعلام می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، از میان مبتلایان جدید، یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند و همچنین ۳۰۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سیما لاری وضعیت استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه را «قرمز» عنوان کرد.

او همچنین افزود که استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت «هشدار» قرار دارند.



آمریکا تقریبا تمام موجودی داروی رمدسیویر برای «درمان کرونا» را خرید

آمریکا تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی رمدسیویر را از یک شرکت دارویی خریده است. این اولین دارویی است که آمریکا برای درمان کرونا به آن مجوز داده است.

شرکت “گیلیاد ساینسز” آمریکا، کارخانه تولیدکننده رمدسیویر مدعی است که اگر این دارو در اوایل دوره درمان به بیماران کووید۱۹ داده شود می‌تواند به روند درمانی کمک کند و دوره درمان را از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش دهد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا معامله شگفت‌انگیزی با شرکت داروسازی “گیلیاد ساینسز” انجام داده است.

بنابر این بیانیه آمریکا، تقریبا ۵۰۰ هزار دوز، معادل ۱۰۰ درصد تولید این شرکت در ماه ژوئیه، ۹۰ درصد تولید ماه آگوست و ۹۰ درصد ماه سپتامبر را خریده است.

بر این اساس هیچ کشور دیگری در دنیا تا سه ماه دیگر به این دارو دسترسی نخواهد داشت.

رمدسیویر اصلا به عنوان درمانی برای ویروس ابولا ساخته شد. این یک داروی ضدویروسی است و به آنزیم‌هایی که ویروس برای تکثیر در درون سلول‌های ما به آن نیاز دارد حمله می‌کند.



گزارشگران بدون مرز نسبت به صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم اعتراض کرد

گزارشگران بدون مرز روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای حکم دادگاه بدوی برای روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز در تلگرام، را «غیر قابل پذیرش» و دادگاهش را «ناعادلانه» خواند.

روز گذشته٬ سخنگوی قوه قضاییه خبر از صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم داد.

در واکنش به صدور این حکم، گزارشگران بدون مرز، سازمان غیردولتی حامی اصحاب رسانه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «صدور حکم اعدام را برای روح‌الله زم مدیر کانال اطلاع‌رسانی آمدنیوز محکوم می‌کند و خواهان لغو فوری این حکم غیر قابل پذیرش است».


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »