? زنده| تعداد کشته شدگان انفجار مرکز درمانی به ۱۸ نفر رسید

 

 


تعداد کشته شدگان انفجار مرکز درمانی به ۱۸ نفر رسید



انفجار در یک مرکز درمانی در شمال تهران بین ۱۳ تا ۱۷ مصدوم برجای گذاشت

یک کیلینیک درمانی در خیابان شریعتی پایین‌تر از میدان قدس کوچه ماهروزاده ساعتی پیش منفجر شد.

برخی گزارش‌ها می‌گویند که محل حادثه در واقع مرکز تصویربرداری پزشکی (سی‌تی‌اسکن و ام‌.ار.ای) است.

پیمان صابریان٬ رییس اورژانس تهران٬ از مصدومیت سه نفر در این حادثه خبر داد.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم خبر از آن داد که «طبق اظهارات تایید نشده این حادثه احتمالا بین ۱۳ تا ۱۷ فوتی و ده‌ها مجروح داشته باشد.»

پیمان صابریان به ایلنا گفت: «یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک درمانگاه در خیابان شریعتی، پایین تر از میدان قدس، کوچه ماهروزاده به سامانه اورژانس اطلاع داده شده است.»

به گفته او، سانحه در ساعت هشت و ۵۳ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی افتاده است و احتمالا “انفجار کپسول اکسیژن” عامل آن بوده است.

با این حال، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفته است: احتمالا در طبقات فوقانی تعدادی بیمار نیز بستری شده باشند و نمی‌توان فعلا شمار دقیق مصدومین را اعلام کرد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفته است نیروهای آتش‌نشانی در حال حاضر مشغول اطفای حریق هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه علت دقیق وقوع حادثه هنوز مشخص نشده است، گفته که احتمال نگهداری سیلندر در انبار این کلینیک درمانی سبب بروز این انفجار شده است.


پیوستن رهبر جمهوری اسلامی به کمپین «ماسک می‌زنم»


نخستین تصاویر از انفجار در شمال شهر تهران



کلاس‌های آموزشی حضوری در مدارس تهران ممنوع شد

مسعود ثقفی، سخنگوی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، از ممنوعیت برگزاری هرگونه کلاس آموزشی حضوری تا زمان بازگشایی رسمی مدارس در پایتخت خبر داد.

ثقفی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت با توجه به وضعیت نگران‌کننده کرونا در تهران، هیچ مدرسه‌ای اجازه ندارد کلاس‌های حضوری برای دانش آموزان برگزار کند.

وی افزود هرگونه فعالیت فوق برنامه آموزشی درسی و کلاس‌های آموزشی در مدارس شهر تهران تا آغاز بازگشایی مدارس به صورت کامل ممنوع است./ایلنا



فائزه هاشمی: اجباری کردن حجاب اشتباه بود

فائزه هاشمی در نشست آنلاینی که روز سه‌شنبه، سوم تیر، توسط مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد برگزار شد، ‌با اشاره به فشار بر زنان و ‌وضعیت سیاسی در ایران، گفت: «ما الان نه حکومت دینی هستیم و نه حکومت انقلابی.»

او در ادامه تاکید کرد که اجباری کردن حجاب در ابتدای انقلاب اشتباه بود.

در این نشست که عباس میلانی، مدیر برنامه مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد، با فائزه هاشمی سخن می‌گفت٬ فائزه هاشمی با تأکید بر این‌ که «حکومت‌ها نمی‌توانند مدافع ایدئولوژی‌ها باشند و ایدئولوژی‌ها ابزار سوءاستفاده قرار می‌گیرند» تأکید کرد: «سال‌ها گذشته و خیلی چیزها از دست خارج شده است.»

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره تأکید دولت دونالد ترامپ بر جنبش زنان با بیان این‌ که «دختران و زنان ایرانی مسیر خودشان را به‌درستی یافته‌اند» گفت: «فشار و تأکید سازمان‌های بین‌المللی بهتر از حکومت‌ها و یا فشارهای آقای ترامپ و دولت آمریکاست» و با این حال تأکید کرد: «حمایت‌های بیرونی این حرکت‌های درونی را می‌تواند تقویت کند.»

فائزه هاشمی درباره تغییرات در نظام جمهوری اسلامی نیز با اشاره به کاهش مشارکت مردم در انتخابات، دلیل عدم تغییر و اصلاح را ، علاوه‌ بر «موانع اصولگرایان»، ناامیدی مردم از اصلاح‌طلبان عنوان کرد و افزود: «در حوادث ۹۶ و خصوصاً ۹۸ بخشی از اصلاح‌طلبان طرف حاکمیت غش کردند و بیانیه‌هایی را صادر کردند که با واقعیت‌های جامعه مطابقت نداشت.»/ایران اینترنشنال



فرمانده کل سپاه: ما باید الگوی جهان باشیم

حسین سلامی٬ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی٬ با بیان اینکه فضای جهانی امروز فضای عملیات روانی علیه ما است گفت: «ما باید الگوی جهان باشیم.»

سلامی افزود: «ما در شرایط تحریم و مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کردند ،استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را شکست دادیم»

او در ادامه مدعی شد: «امروز که آنان دچار مشکلات اساسی هستند نیز می‌توانیم آنها را با شکست های سریالی بیشتری مواجه کنیم.»

فرمانده سپاه پاسداران همچنین گفت: «در طول تاریخ هرگز فاتحان قله های کوچک تحسین نشده‌اند، بلکه همواره فاتحان قلل مرتفع شایسته تحسین و تکریم بوده و هستند ؛ ما در حال ساخت بنای معظم تمدن نوین اسلامی هستیم.»

او با تاکید بر اینکه ما جامعه آرزوهای کوچک نیستیم اظهار کرد: «ما می خواهیم حرف ها، الگوهای جدید را در زمانی که تمدن های برگرفته از مکاتب لیبرالی نتوانستند مدل های موفقی برای سعادت بشر بیافرینند؛ ارائه کنیم.»

حسین سلامی با تاکید بر اینکه راهی جز قوی شدن نداریم، اظهار کرد «:ما باید شاهد مثالی روشن برای جهان و نمونه و الگوی مجسم برای آنان باشیم و این مهم تحقق یافتنی است.»/سپاه نیوز



آمار رسمی کرونا: ۲۴۵۷ مبتلا و ۱۴۷ قربانی جدید

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ نفر بر اثر کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب، مجموع قربانیان این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری امروز سه‌شنبه هم‌چنین از شناسایی دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران خبر داد. علاوه بر این، خانم لاری از وضعیت بحرانی هشت استان در ایران در خصوص همه‌گیری ویروس کرونای جدید خبر داد.

وزارت بهداشت ایران وضعیت بحران کرونا در استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه را “قرمز” ارزیابی کرده است. به گفته سیما سادات لاری، استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت “هشدار” قرار دارند.



حکم ۵ سال حبس فریبا عادلخواه تایید شد

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ از قطعی شدن ۵ سال حبس برای فریبا عادلخواه خبر داد.

به گفته او دادگاه بدوی قبلا در مورد خانم فریبا عادلخواه رای صادر کرده بود و ایشان تجدیدنظر خواهی کرده بود و دادگاه تجدیدنظر حکم بدوی را تایید کرده.

بر اساس این حکم این زندانی دو تابعیتی به اتهام اجتماع وتبانی علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس و برای اتهام دیگر به یکسال و نیم حبس محکوم شده است.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، در یکی از سفرهای خود به ایران بازداشت شد. خانم عادلخواه در رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه استراسبورگ فرانسه تحصیل کرده و دکترای خود را از مدرسه مطالعات عالی علوم اجتماعی در پاریس گرفته است. او در زمینه ایران و اسلام و شیعه تخصص دارد.

مقام های امنیتی و قضایی همزمان با فریبا عادلخواه، رولان مارشال، پژوهشگر فرانسوی دیگری را هم بازداشت کرده بودند اما در نهایت ایران او را با یک زندانی ایرانی در فرانسه معاوضه کرد که متهم به دور زدن تحریم های ایران بود.


درخواست تشکیل فراکسیون سیر و عدس در مجلس

 



آسوشیتدپرس: عقیم‌سازی، راهکار چین برای کنترل جمعیت مسلمانان اویغور

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که دولت چین برای کاهش نرخ زاد و ولد میان مردم اقلیت “ایغور” و دیگر اقلیت‌های قومی و مذهبی اقدامات گسترده‌ و جدی‌ای انجام می‌دهد و در عین حال غیراقلیت‌ها را به داشتن فرزند بیشتر تشویق می‌کند.

ایغورها مردم مسلمان چینی هستند.

اسوشیتدپرس در این گزارش افزود که پیشتر چند زن اویغور در باره اجبار کنترل زایمان و کاهش دستوری جمعیت صحبت کرده‌ بودند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد فرآیند کنترل جمعیت در میان اقلیت‌های چینی به صورت گسترده و سیستماتیک انجام می‌گیرد و فراتر از حد تصورات قبلی است.

براساس گزارش سازمان ملل بیش از یک میلیون مسلمان اقلیت اویغور در استان “سین‌کیانگ” در غرب چین به صورت اجباری در اردوگاه زندگی می‌کنند. سازمان‌های حقوق بشر، زندگی در این اردوگاه‌ها را اجباری عنوان کرده و کمپ‌ها‌ را جایی برای کار اجباری عنوان کرده‌اند./عصر ایران



روح‌الله زم به اعدام و حبس محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه٬ از صدور حکم اعدام و حبس برای روح‌الله زم، بنیان‌گذار وبسایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» خبر داد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه دادگاه «۱۳ مورد از عناوین ریزِ او را از مصادیق افساد فی‌الارض دانسته و حکم اعدام صادر کرده است.»

جاسوسی برای دو کشور فرانسه و اسرائیل نیز از جمله اتهامات روح‌الله زم شمرده شده است.

به گفته اسماعیلی، در مورد چند مورد اتهامی که «افساد فی‌الارض نبوده»، آقای زم به مجازات حبس محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در عین حال تاکید کرده که این حکم «غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی» است و چنانچه زم به آن اعتراض کند، «پرونده به دیوان عالی ارسال می‌شود».


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »