? زنده| حضور ماکت زنان هم در ورزشگاه آزادی ممنوع است

 


حضور ماکت زنان هم در ورزشگاه آزادی ممنوع است



گزارش دادستانی نظامی استان تهران از چرایی شلیک سپاه به هواپیمای اکراینی

غلامعباس ترکی٬ دادستانی نظامی تهران٬ امروز به ارائه گزارشی از بررسی‌های این نهاد در رابطه با چرایی شلیک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اکراینی پرداخت.

به گفته او  «دلیلی بر هک سایبری و الکترونیکی [پدافند] به‌دست نیامده و سامانه بدون اجازه از شبکه، شلیک کرده است.

او همچنین افزود «به هیچ شواهدی برای خراب‌کاری و جاسوسی در هواپیما نرسیدیم و آثاری از قطعات موشک شلیک شده بر روی بدنه هواپیما مشهود است و هواپیما بر اثر برخورد با زمین منفجر شده و قطعات آن تا شعاع وسیعی از محل اصابت پراکنده شده است.»

دادستان نظامی تهران تاکید کرد: «سامانه سیاری که موشک شلیک کرده، پس از راه‌اندازی دوباره، به‌دلیل شرایط میدانی، شمال واقعی را دقیق تعیین نمی‌کند.»

غلامعباس ترکی ادامه داد که  همین اشتباه فاحش موجب می‌شود سمت اهداف شناسایی‌شده ازسوی سامانه با اختلافی ۱۰۵‌درجه‌ای نزد اپراتور سامانه دیده شود و این خطا، مبنای اشتباهات دیگری قرار می‌گیرد و سامانه پدافندی اشتباه کند.

این مقام قضایی همچنین افزود که این خطای انسانی در تنظیم مختصات موجب می‌شود، اپراتور سامانه پدافند هوایی، هواپیما را به عنوان هدفی که از ناحیه شمال غربی در حال نزدیک شدن به تهران است و محل و سمت حرکت آن، ارتباطی با باند پروازی فرودگاه ندارد، در رادار مشاهده کند و خط سیر هواپیما با خط سیری که کاربر مشاهده می‌کرده متفاوت بوده.

به گفته او کاربر سامانه پدافندی، مشخصات هدف شناسایی شده را به مرکز هماهنگی مربوط اعلام می‌کند، ولی پاسخی دریافت نمی‌کند و اطلاعات ثبت‌شده نشان می‌دهد که پیام سامانه دفاعی با مرکز هماهنگی مبادله نشده و پیش‌از دریافت پاسخ، اپراتور شلیک کرده- در حالی‌که قطع ارتباط با مرکز تنها چند ثانیه بود.

غلامعباس ترکی ادامه داد: «کاربر سوال را می‌پرسد و منتظر پاسخ نمی‌شود و شلیک می‌کند و انتشار خبری از شلیک موشک کروز در سامانه، ناشی از مشاهده نور‌های پرتاب‌شونده در مناطق مرزی توسط دیده‌بانان در ساعاتی پیش‌از این سانحه نیز مزید بر علت می‌شود.»

او در پایان تایید کرد «افرادی که مجموعه این خطا‌ها را مرتکب شدند، بازداشت شدند.»/خبرگزاری میزان



دادستانی: صدور قرار بازداشت برای دونالد ترامپ

علی القاصی مهر٬ دادستان تهران٬ گفت که برای دونالد ترامپ قرار بازداشت صادر شده است.

به گفته دادستان تهران برای ۳۶ مسوول سیاسی نظامی آمریکا از جمله دونالد ترامپ و نیز دیگر کشورها که در کشته شدن قاسم سلیمانی٬ فرمانده سابق سپاه قدس «مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، دستور جلب و اعلام قرمز از طریق پلیس بین‌الملل صادر شده است.»

علی القاصی مهر عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: «در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.»

بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۹۸ قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و چند تن دیگر در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد کشته شدند.



انجام تست کرونا در ایران محدود شد

انجام تست کرونا در ایران محدود به افراد بالای ۶۰ سال و پر خطر شده است.

این محدودیت طبق بخشنامه وزارت بهداشت برقرار شده و علت آن محدودیت دسترسی به تجهیزات تست، «دشوار بودن نمونه‌برداری» و «خطر انتقال بیماری در حین نمونه‌برداری» اعلام شده است.

بر اساس دستور وزارت بهداشت از این پس اولویت غربالگری کرونا محدود می‌شود به افراد بالای ۶۰ سال که بیماری زمینه‌ای دارند، زنان باردار، زندانیان که نشانه ابتلا دارند و برخی معتادان و کسانی که با این دو گروه در ارتباط هستند و اتباع خارجی که نشانه‌هایی از ابتلا به کرونا دارند./خبرگزاری صداوسیما



تجمع مردم پاوه در یادبود سه فعال محیط زیستی جان‌باخته در کرمانشاه

در حالی که جمهوری اسلامی اعلام کرد که سه نفر از فعالان محیط زیست هنگام خاموش کردن آتش در منطقه حفاظت‌شده «در محاصره آتش گرفتار شده» و در گذشته‌اند٬ اما سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش کرده که این سه نفر بر اثر انفجار مین‌ جان باخته‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد امشب، یکشنبه هشتم تیرماه، شماری از مردم پاوه مرکز اورامانات در کرمانشاه، به استقبال آمبولانس حامل جان‌باختگان رفته و شعار می‌دهند “شهید نمی‌میرد.”

تجمع کنندگان عکس سه فعال محیط زیست کشته شده را به دست گرفته‌اند.



دفاع وزارت خارجه از قرارداد ۲۵ ساله با چین: افتخارآمیز است

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه٬ با بیان این‌که «گمانه‌زنی‌هایی» که درباره قرارداد ایران و چین می‌شود، «اشتباه است و او آن‌ها را رد می‌کند»، افزود: «این سند افتخارآمیز است که به نفع منافع دو کشور ایران و چین است.»

موسوی مدعی شد که «این سند موضوع جدیدی نیست و در سفر رئیس‌جمهور خلق چین به تهران توافق شد که دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های جامع این سند را به امضا برسانند» و افزود: «اگر این سند نهایی شود می‌توان متن آن را منتشر کرد.»

روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری سابق، درباره امضای این سند همکاری هشدار داده بود. احمدی‌نژاد امضای این سند را با امضای برجام مقایسه کرده بود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »