? زنده| شمار قربانیان کرونا در جهان از ۵۰۰ هزار نفر عبور کرد

 



کاهش ۴۴ درصدی صادرات غیرنفتی ایران در بهار ۹۹

آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی کشور در بهار ۹۹ نسبت به فصل مشابه پارسال حدود ۴۴ درصد کاهش یافته و به ۶.۳۶ میلیارد دلار رسیده است.

با استناد به آمارهای گمرکی سه ماهه گذشته صادرات بنزین به ارزش ۶۸۹ میلیون دلار سهمی ۱۱ درصدی و گاز طبیعی به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار سهمی ۵.۷۷ درصدی در کل صادرات غیرنفتی کشور داشته است.

ایران قبلا صادرات بنزین را در آمارهای تجارت غیرنفتی لحاظ نمی‌کرد و معلوم نیست چرا اشاره‌ای به دیگر محصولات نفتی عمده صادراتی ایران مانند نفت کوره و گازوئیل در این گزارش نشده است./خبرگزاری فارس



شمار قربانیان کرونا در جهان از ۵۰۰ هزار نفر عبور کرد

تا کنون ۵۰۲هزار و ۱۸۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۱۰ میلیون و ۱۲۹هزار نفر نیز به این ویروس آلوده شده‌اند.

بر اساس داده‌های وبسایت “ووردومتر”، تا کنون پنج ‌میلیون و ۴۹۳هزار و ۶۰۱ نفر در جهان از این بیماری بهبود یافته‌اند.

در جدول ابتلای جهانی به کرونا آمریکا با بیش از دومیلیون و ۵۹۷هزار مبتلا در صدر قرار داشته و پس از آن به ترتیب برزیل، روسیه و هند قرار می‌گیرند.

ایران با ۲۲۲هزار و ۶۶۹ مبتلا در رده نهم قرار دارد و آلمان با ۱۹۴هزار و ۷۰۵ مبتلا جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده است./دویچه وله



هیچ دادگاهی حکم تخلیه را برای مستاجران صادر نمی‌کند

محمد سلامی٬ وزیر راه و شهرسازی٬ خبر داد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره در شهر تهران ٢۵ درصد است و اگر مالکین این مصوبه را رعایت نکنند هیچ دادگاهی حکم تخلیه را برای مستاجران صادر نخواهد کرد.

به گفته او قراردادهای اجاره به مدت دو ماه با همان مبلغ قبلی تمدید شود، امروز مجددا تصویب شد که قراردادهای اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا که زمان آن را هم وزارت بهداشت اعلام می‌کند مجددا تمدید می‌شود./ عصر ایران



اعلام محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در برخی شهرهای ایران

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ اعلام کرد، در شهرهای با وضعیت قرمز که خطر ابتلا به کرونا در آن‌ها زیاد است، محدودیت‌های یک‌هفته‌ای برقرار خواهد شد.

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در استان‌های دارای شهرهای با وضعیت قرمز محدودیت‌های لازم به مدت یک هفته اعمال می‌شود و در صورت لزوم، تمدید خواهد شد.»

روحانی همچنین میزان افزایش قانونی اجاره‌بها را در تهران ۲۵ درصد، در شهرهای بزرگ‌۲۰ درصد و در سایر شهرستان‌ها ۱۵ درصد اعلام کرد و هشدار داد: »با هرگونه تخطی از آن برخورد خواهد شد.«

همچنین این قراردادها تا سه ماه بعد از زمانی که وزارت بهداشت اوضاع کرونا را عادی یا ضعیف اعلام کند، اعتبار خواهند داشت.



تحویل سه هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضائیه٬ با اشاره به زندانی بودن بابک زنجانی، متهم اصلی پرونده فساد نفتی، از تحویل بخش عمده‌ای از اموال او به وزارت نفت خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در برنامه “نگاه یک” شبکه یک سیما گفت که حدود سه هزار میلیارد تومان از اموال زنجانی که به نرخ روز بیش از این می‌شود به شرکت نفت تحویل داده شد.

او افزود: «البته بدهی وی به مراتب بیش از این‌ها بوده و اموال و دارایی‌های در خارج از کشور دارد که برای بازگرداندن آن‌ها تلاش می‌کنیم.»

اسماعیلی همچنین ادامه داد: «بخش قابل توجهی از اموال و دارایی‌های به تاراج‌رفته از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز توسط یکی از متهمین این پرونده به بانک بازگردانده شده است.»/خبرگزاری میزان



آمار رسمی کرونا: ۵ استان در وضعیت قرمز قرار دارند

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت٬ از وضعیت ۵ استان را قرمز اعلام کرد.

به گفته او استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند. لاری افزود که استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی هم در وضعیت “هشدار” قرار دارند.

او همچنین خبر از آن داد که ۱۴۴ تن به تعداد قربانیان کرونا افزوده شدند. بر این اساس، آمار رسمی مرگ و میر بر در پی شیوع کرونا در ایران به ۱۰ هزار و ۵۰۸ رسیده است.

همچنین ثبت ۲ هزار و ۴۸۹ مورد تازه ابتلا به کووید-۱۹ باعث شد تا وزارت بهداشت آمار کل مبتلایان را ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ تن اعلام کرده کند./ایرنا



اجباری شدن ماسک در مکان‌ها سرپوشیده از ۱۵تیر

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ اعلام کرد که تصمیم گرفته شده که از هفته آینده ترتیباتی داده شود تا «از ۱۵ تیرماه ماسک زدن در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد و یا سرپوشیده است، الزامی شود.»

این اجبار تنها به مدت دو هفته برقرار خواهد بود.

حسن روحانی در ادامه گفته است که چنانچه لازم شود، مصوبه زدن ماسک «تا مرداد ماه هم تمدید می‌شود.»


ازدواج زینب سلیمانی با پسر معاون اجرایی حزب‌الله لبنان


افزایش اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد ممنوع شد

حسن روحانی٬ رییس ‌جمهوری٬ مقرر کرد که اجاره‌بها از فردا در تهران نمی‌تواند ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل باشد.

این تصمیم در پی بالارفتن اجاره بهای ملک در ایران و اعتراضاتی پیرامون این موضوع اتخاذ شده است.

به گفته حسن روحانی افزایش اجاره‌بها در سایر کلانشهرها نسبت به پارسال از ۲۰ درصد بیشتر نباید باشد و در بقیه شهرها هم ۱۵ درصد.

رییس جمهوری افزود: «این مبنایی برای افزایش اجاره‌بها است. اینکه اجاره‌بهایی که از فردا منعقد می‌شود تا کی معتبر است، محل بحث است. تصمیم بر این است تا زمانی معتبر باشد که وزارت بهداشت شرایط این ویروس را از حالت اضطرار خارج کند. از آن تاریخ به بعد، قراردادها سه ماه دیگر تمدید می‌شود و بعد از آن سه ماه، موجر و مستأجر می‌توانند با توافق جدیدی با هم ادامه دهند.»


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »