? زنده| حریرچی: هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور می‌میرد

 



حریرچی: هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور می‌میرد

ایرج حریرچی٬ معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی٬ گفت: «هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کند و هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید۱۹ مبتلا می شود.»



معاون وزیر ورزش: پرورش اندام و حجیم شدن عضلات با شرایط زنان جور در نمی‌آید

مهین فرهادی‌زاد٬ معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد فعالیت زنان در رشته‌های پاورلیفتینگف، بوکس و ورزش زورخانه‌ای٬ اعلام کرد که در «مبانی اعتقادی» ما از زن به عنوان «ریحانه» یاد شده، نمی‌توانیم رشته‌ای را قبول کنیم که «کل سیستم بدنی و فیزیولوژی او را تحت تاثیر قرار دهد.»

چندی پیش زنان علاقه‌مند به بوکس خواستار دریافت مجوز حضور بانوان در این شته رزمی بودند و به تازگی نیز بانوان پاورلیفتینگ و ورزش زورخانه‌ای خواهان حضور در این رشته‌ها شده‌اند اما تاکنون تصمیم قطعی در مورد این رشته‌ها گرفته نشده و وزارت ورزش در حال بررسی این درخواست‌ها است.

او در مورد رشته پاورلیفتینگ نیز به ایسنا گفت: «این رشته باید توضیح بدهد که در چه حوزه‌هایی به دنبال فعالیت است. اگر بحث پرورش اندام را در نظر دارند، به سرعت و پس از دریافت نامه پاسخ منفی می‌دهیم چون بحث پرورش اندام و حجیم شدن عضلات شیوه‌های خود را دارد که با شرایط زنان جور در نمی‌آید اما مسئولان پاورلیفتینگ سه حرکت را معرفی کرده‌اند که دلایل خود را هم دارند؛ ما هم از نظر فیزیولوژی و سلامتی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

فرهادی‌زاد تعداد زنان علاقمند به ورزش‌های زورخانه‌ای را نیز تعدادی اندک خواند که ارزش «جنجال به پا کردن» ندارند.



دفاع رهبری از لاریجانی

آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی امروز طی ارتباط تصویری با مسئولان قوه قضاییه ضمن حمایت از صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه ایران، او را «شروع‌کننده» مبارزه با فساد «در داخل» و «در بیرون» قوه قضاییه دانست.

او در ادامه با اشاره به برگزاری دادگاه اکبر طبری از آن چه «اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه» خواند، گلایه کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به این پرسش‌ها و ابهامات خطاب به کسانی که آنها را «جوانان مومن» خواند، گفت که در این زمینه «تعدی نکنند».

او در ادامه از فعالیت‌های ابراهیم رئیسی، رئیس کنونی قوه قضاییه نیز تعریف کرده و گفت: «مبارزه با فساد در این دوره به اوج خود رسیده است.»



جزئیات دفاعیه قاضی منصوری در دادگاه رومانی

غلامرضا منصوری، قاضی فاسد، چند روز پیش از مرگ در جلسه دادگاه محلی در شهر بخارست رومانی اتهام رشوه‌خواهی را «سناریوی بی‌ربط» دانسته بود. وکیل او نیز در دفاعیه‌اش گفته بود که غلامرضا منصوری مجری آرای یک قاضی دیگر بوده است.

دادگاه این قاضی فاسد روز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ در شهر بخارست رومانی برگزار شد.

بر اساس متن صورت‌جلسه این دادگاه که در اختیار رادیوفردا قرار گرفته، این متهم در دفاع از خود گفته است که در ایران ۳۰ سال قاضی بوده، مسئولیتش را درست انجام داده، و پس از بازنشستگی او، این «سناریوی بی‌ربط» نوشته شده است.



جعبه سیاه هواپیمای اکراینی کمتر از یک ماه دیگر بازخوانی می‌شود

فرانسه اعلام کرده است که وظیفه خواندن اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی را برعهده خواهد گرفت.

چندی پیش جمهوری اسلامی ایران پس از اعتراض شدید اوکراین با ارسال جعبه سیاه این هواپیما به فرانسه موافقت کرده است.

هواپیمای مسافربری اوکراین صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های محل استقرار نیروهای آمریکایی، هدف پدافند موشکی ایران قرار گرفت و سقوط کرد.

در اعتراض به این اقدام سپاه پاسداران و پنهانکاری سه روزه آن٬ در دی ماه ۹۸ تعداد زیادی از شهرهای کشور شاهد اعتراضات گسترده  بود.



صدور حکم مفسد فی‌الارض برای ۸ پرونده اعتراضات دی ۹۶ و آبان ۹۸

محمدرضا حبیبی٬ رییس کل دادگستری استان اصفهان٬ از صدور حکم «فساد فی‌الارض» برای هشت نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات چند سال گذشته، احتمالا معترضان آبان ۹۸، در این استان خبر داد.

محمدرضا حبیبی این اظهارات را روز جمعه، ششم تیر در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این شهر بیان کرده، اما هیچ اشاره‌ای به جزئیات پرونده این افراد نکرده است.

او تنها گفت: «اگر خلافی صورت بگیرد، همانند آن چه که در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته افتاد، یقینا قاطعانه با دست‌نشانده‌ها و آشوب‌گران برخورد خواهیم کرد.»

وی ادامه داد: «امروز هشت پرونده مربوط به اتفاقات ذکر شده نهایی و حکم مفسد فی‌الارض برای آن‌ها ثابت شده است.»/قدس آنلاین



استعفای عارف از ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پس از سه دوره پیاپی ریاست بر شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان از مقام خود استعفا کرد.

عارف از زمان آغاز به‌کار این شورا در سال ۹۴ و پیش از انتخابات مجلس دهم ریاست این شورا را در سه دوره متوالی بر عهده داشت.

قبل از استعفای عارف عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت محمد خاتمی نیز که در این سال‌ها نایب‌رئیسی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بر عهده داشت با انتشار بیانیه‌ای انتقادی از سمت خود در این شورا استفعا کرده بود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »