? زنده| فشار ایران بر کره جنوبی: «دست به اقدام قانونی می‌زنیم»

 



فرمانده سپاه پاسداران: رهبر« بزرگمان» در مقابله با کرونا درخشید

حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران گفت که آمریکا «ناتوان از مهار کرونا در بدترین شرایط اقتصادی است» اما «رهبر بزرگمان در مقابله با کرونا درخشید.»

این در حالی است که ایران به دلیل عدم کنترل به موقع از سوی دولت برای دومین بار تبدیل به کانون بحران کرونا در خاورمیانه و جز ده کشور اول مبتلا به بیماری کرونا شده است.



فشار ایران بر کره جنوبی: «دست به اقدام قانونی می‌زنیم»

رییس کل بانک مرکزی در گفتگو با بلومبرگ گفت که منابع مالی ایران به طور غیرقانونی در بانک‌های کره‌ای مسدود شده است. همتی می‌گوید، اگر کره‌ای‌ها به تعهداتشان پایبند نباشند، ایران دست به اقدامات قانونی خواهد زد.

همتی افزود که عملکرد بانک‌های کره جنوبی بر این مبنا است که مانع دسترسی ایران به پول نفت صادراتی برای «خرید غذا و دارو» شود؛ اقلامی که از تحریم‌های آمریکا معاف است.

او ادامه داد: «وحشتناک است وقتی می‌بینیم بانک‌های کره‌ای به ‌راحتی تعهدات خود و قراردادهای مالی بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند و تلاش دارند رویکردی سیاسی داشته و از تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا تبعیت کنند.»



دفاع مدیرکل صدا و سیما فارس از پخش برنامه‌ای در مورد مشروبات الکلی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس به کلیپ پخش شده شبکه فارس درباره مشروبات الکلی واکنش نشان داد.

اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که کارشناس برنامه گویا در صدد تجویز مشوربات الکی تخمیری بود.

سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در واکنش به این کلیپ نیز اظهار داشت: این بخش تقطیع شده ۴۵ دقیقه از یک برنامه کارشناسی است.

او در ادامه اضافه کرد که کارشناس برنامه در صدد توضیح این مطلب بوده که شیشه های مشروب با برندهای خاص که در بازار به فروش می رسد و معمولا بیشتر در دسترس مردم است، قابل اعتماد نیست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس تاکید کرد که کارشناس برنامه در صدد این نبوده است که مشروبات الکلی تخمیری را که کمتر در بازار یافت می شود را تجویز کند.



پرس‌تی‌وی، العالم و آی فیلم در آستانه تعطیلی

سه هفته پس از قطع پخش ماهواره‌ای شبکه الکوثر ایران، پیمان جبلی٬ رییس برون‌مرزی صداوسیمای ایران از قطع شدن پخش رادیو دری این سازمان در افغانستان و احتمال قطع ماهواره‌ای چند شبکه تلویزیونی دیگر «به دلیل انباشت بدهی» خبر داد.

او همچنین مسئولان دولتی را به «بی‌توجهی تعمدی برای فشار آوردن به صداوسیما» متهم کرد.

پیمان جبلی گفت که به دلیل «عدم تخصیص ارز، قادر به پرداخت بدهی‌های ایستگاه‌های پخش رله نبودیم و رادیو دری پس از ۴۰ سال فعالیت در کابل و برخی ایالت‌های دیگر افغانستان قطع شد».

او همچنین افزود احتمال دارد «طی روزها و هفته‌های آینده شبکه‌های مهم ما مثل پرس‌تی‌وی، العالم، آی‌فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف شوند».

جبلی در ادامه این «شبهه» را مطرح کرد که دولت حسن روحانی عمدا از اختصاص بودجه به این شبکه‌ها سر باز زده است./خبرگزاری فارس



آب به نخستین روستای غیزانیه رسید

احمد زمانپور٬ نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها٬ خبر از آن داد که آب به مدار نخستین روستای غیزانیه رسید است.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند. این تجمع با سرکوب نیروهای امنیتی و شلیک با تفنگ‌های ساچمه‌ای سرکوب شد.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.


۲۰۱۱ مورد جدید کرونا در ایران شناسایی شد

۲۰۱۱ مورد جدید کرونا در ایران شناسایی شد و با این حساب مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به بیش از ۱۷۷ هزار نفر رسید.

به گفته لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.

همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

تا کنون ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و ۶ استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.


اظهارات نماینده دادستان در مورد آخرین وضعیت قاضی متهم متواری

غلامرضا منصوری، قاضی بازنشسته که در پرونده اکبر طبری به دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار یورو متهم و به گفته نماینده دادستان از کشور متواری شده است، او دو روز پیش با انتشار ویدیویی مدعی شد که به علت مشکلات ناشی از کرونا و بسته بودن مرزها نتوانسته به ایران برگردد و برای بازگشت به سفارت ایران در آلمان مراجعه خواهد کرد. اما به گفته یک منبع آگاه در سفارت آلمان وی به آنجا مراجعه نکرده است.

به گفته معاون دادستان غلامرضا منصوری یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشت.


دلار  ۱۸ هزار تومان شد

قیمت دلار در بازار ایران به ۱۸ هزار تومان رسید و یورو به سمت کانال ۱۹ هزارتومان رفت. این بالاترین قیمت دلار در چند روز گذشته است.


۵ هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا گرفتند


 طبری در دادگاه: همه اتهاماتم پرونده‌سازی‌ و افترازنی است

اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه ‌قضائیه ایران که به فساد متهم شده، در جلسه دوم دادگاه و در اولین دفاعیات خود تمام اتهام‌ها علیه خود را رد کرد و گفت: ۲۰ سال به قوه قضائیه خدمت صادقانه کرده است.

طبری اتهام‌ها را «پرونده‌سازی‌ و افترا زنی» خواند و گفت اکثر این اتهامات مربوط به ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته است و رسیدگی یا مختومه شده است.

به گفته او «علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند.»

اکبر طبری اواخر سال ۱۳۹۷ پس از ۲۰ سال حضور در قوه قضائیه ایران، برکنار شد و اطلاعات سپاه او را ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۸ بازداشت کرد.


خبرهای روز گذشته  را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »