? زنده| محوطه زندان اوین آتش گرفت

 


محوطه زندان اوین آتش گرفت

 



پیشنهاد اجباری شدن ازدواج پس از ۲۸ سالگی

محمد ادریسی٬ سردبیر نشریه سراج٬ در یادداشتی با عنوان« پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» خواستار اجباری شدن ازدواج پس از ۲۸ سالگی شد.

به نوشته او «باید دوازده قانون برای شتاب و تسریع ازدواج» تصویب شود از جمله:

قانون اول : ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد.
قانون دوم : اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می شود و به آنها که می خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می شود.
قانون سوم: اگر فرد در این دوره سنی ازدواج نکرد اگر بیمار بود ، معالجه او مجانی است و اگر بیماری بدون علاج داشت از ازدواج او امتناع شود و اگر بیماری او معالجه شد و ازدواج نکرد باید تمام هزینه های ازدواج یک زوج را پرداخت کند.
قانون چهارم: اگر پس از دوره ازدواج اختیاری فرد ازدواج نکرد از او در مناصب مدریتی و تدریس و عضویت در هیئت علمی و کارهای کلیدی هرگزاستفاده نمی شود.
قانون پنجم: اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار به تعداد تعین شده از جوانان که در دوره ازداوج اختیاری هستند چه دختر باشد و چه پسر وام خودکفایی و ازدواج بدهند از دو تا سه سال معاف از هرگونه مالیات و عوارض می شوند.
قانون ششم: کسی که سن او بالایی چهل سال است و فرزندی ندارد اگر به لحاظ جسمی و مالی، شرایط اش را داشته باشد موظف است که باتوجه به توانایی های او ازیک تا چهار یتیم از کودکان کار یا شیرخوارگاه یا یتیم خانه های کشور فرزند تقبل کند.
قانون هفتم: هرکس در این دوره ازدواج کرد و برادر بزرگتری ندارد که به والدینش خدمت کند استخدام رسمی ادارات دولتی می شود و همچنین یک دختر اگر برادر بزرگ تر ندارد که از والدینش مراقبت کند شوهر او معاف از مالیات و سربازی تا زمان پایان حیات والدین است.
قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت ها وحکومت داده می شود.
قانون نهم : کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد از سربازی معاف می شود و یارانه بیشتری از دولت ها دریافت می کند.
قانون دهم : کسی که بدون ازدواج به سفرهای خارجی غیر زیارتی و علمی می رود عوارض خروج بیشتری باید بدهد واگر بدون عذر معقول همسر خود را با خود نبرد و یا در خارج ازدواج کند نصف دارایی های او برای همسر اول و فرزندان است.
قانون یازدهم : دانشجویان و طلاب تنها به دلیل تحصیل علم در داخل یا خارج از کشور تنها دو سال می توانند تاخیر در ازدواج داشته باشند.
قانون دوازدهم: گواهی گذراندن حداقل دو دوره رایگان «حقوق متقابل و مترابط زن و شوهر» و «روش تعامل و آموزش تربیت فرزندان» قبل از ازدواج اختیاری یا ازدواج اجباری باید توسط دختر و پسر ارائه گردد تا پنج درصد به وام ازدواج آنها اضافه شود.



محمدرضا حیاتی، گوینده اخبار صداوسیما٬ از کاربی‌کار شد

محمدرضا حیاتی گوینده خبر صداوسیما٬ درباره واکنش صدا و سیما به صحبت‌هایش درباره فردین و ابی اعلام کرد: «تماس گرفتند گفتند فعلا نیایید.»

پیشتر محمدرضا حیاتی گفته بود که به ترانه‌های ابی٬ خواننده ایرانی٬ گوش می‌دهد.

این گوینده خبر صدا و سیما در این رابطه توضیح داد: «بالاخره ممکن است شخص آقای علی عسگری، مدیر خبر ، معاون سیاسی و دیگر دوستان از حرف من نارحت شده باشند ولی هر حرفی زدم فقط از روی صداقت و حرف دلم و مردم بوده است.»

حیاتی افزود: «از آن روز به بعد تلویزیون نرفته‌ام. تماس گرفتند گفتند فعلا نیایید.‌من هم گفتم چشم. عرض کردم من که بازنشسته شدم و همان موقع هم قبل از دستور شما تقاضا کردم اگر امکان دارد دیگر نباشم.
اگرچه مردم و صداوسیما را دوست دارم و دو سوم عمرم را در صداوسیما گذرانده‌ام. چطوری می‌توانم چنین جایی را دوست نداشته باشم. (بغض) ولی بالاخره باید روزی دل کند.»/روزنامه هفت صبح



مرجان، خواننده ایرانی٬ در آمریکا درگذشت

شهلا صافی ضمیر٬ مرجان، خواننده و بازیگر ایرانی در بیمارستانی در لس‌آنجلس آمریکا در اثر ایست قلبی درگذشت.

او در سال ۱۳۲۷ متولد شد. مرجان اولین بازی در سن ۲۱ سالگی در فیلم “دنیای پر امید” به کارگردانی احمد شیرازی و با بازی محمدعلی فردین بود. او پس از این فیلم نام هنری”مرجان” را برای خود برگزید.

مرجان با خواندن ترانه “کویر دل” که پیش‌تر خواننده ترکیه‌ای آژدا پکان آن را به زبان فرانسه اجرا کرده بود، بسیار معروف شد.

او درطول فعالیت سینمایی خود با بازیگران معروف و سرشناسی چون محمدعلی فردین، ناصر ملک‌مطیعی، رضا بیک‌ایمانوردی، سعیدراد، رضا فاضلی و ایرج قادری به ایفای نقش پرداخته است.

مرجان پس از انقلاب بازداشت و زندانی شد اما پس از آزادی از ایران خارج شد و در لس‌آنجلس آمریکا زندگی می‌کرد.

او در مصاحبه ای که از شبکه تلویزیون “سیمای آزادی” پخش شد درباره بازداشت خود و همسرش فریدون ژورک گفته بود که از اوایل سال ۵۹ به جمع هواداران سازمان مجاهدین خلق پیوسته بودند و در همین رابطه در ۱۶ تیرماه ۱۳۶۱ در خانه شان دستگیر می‌شوند.

او در همین مصاحبه گفته بود که پس از آزادیش از زندان “۱۷ سال تمام ممنوع الخروج بوده است.”

بسیاری از هنرمندان از جمله ابی، خواننده سرشناس برای مرگ او پیام تسلیت دادند.



تعداد قربانیان کرونا در ایران به ۸۲۰۹ نفر رسید

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۰۹ نفر رسید.»

او درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور افزود: «از دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه) ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.»

به گفته جهانپور متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید./ایرنا



ابلاغ بخشنامه جدید رسیدگی به جرایم سیاسی؛ تکرار «جرائم تکراری»

در بخشنامه ابلاغی ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، بر لزوم رسیدگی به اتهامات مرتکبان جرایم موضوع ماده ۲ قانون جرم سیاسی تأکید شده است که بر اساس آن، توهین به مقدسات، رهبری و مراجع تقلید همچنان از شمول جرایم سیاسی خارج و مشمول جرایم معروف به «امنیتی» است.

بر اساس ماده ۲ قانون جرم سیاسی، «توهین» به رؤسای قوای سه گانه، جرائم انتخاباتی و «نشر اکاذیب» از جمله موارد جرایم سیاسی شناخته شده‌اند.

تشخیص «توهین» و «نشر اکاذیب» به روال معمول بر عهده نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی است که سابقه بسیار طولانی در استفاده از این عناوین برای برخورد با مخالفان و منتقدان حکومت دارند.

صدور این بخشنامه در حالی است که این قانون اردیبهشت ١٣٩۵ در مجلس شورای اسلامی علی‌رغم ایرداهای دولت و نیز برخی حقوقدانان مبنی بر جامع نبودن آن به تصویب رسیده بود و با تأیید شورای نگهبان برای اجرا نیز ابلاغ شده بود./مرکز رسانه قوه قضاییه



نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعی شد

جو بایدن، با به دست‌آوردن رای حداقل ۱۹۹۱ نماینده نیابتی رسما به نامزدی خود از سوی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعیت بخشید.

بایدن با کناره‌گیری سندرز از رقابت‌ها عملا نامزد حزب دموکرات محسوب می‌شد، با این حال رای‌گیری‌های ایالتی ادامه یافت.

با مشخص شدن نتایج رای‌گیری‌های درونی در هفت ایالت و دی.سی که روز سه‌شنبه برگزار شدند، در نهایت ۱۹۹۱ «هیئت نمایندگی» لازم را برای معاون پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا فراهم کرد.

جو بایدن در بیانیه‌ای گفته است: «باعث افتخار است که در کنار گروهی از نخبه‌ترین نامزدهای حزب دموکرات در تاریخ این حزب به رقابت پرداختم، و باید با افتخار بگویم که ما به‌صورت یک حزب متحد در انتخابات عمومی پیش‌رو شرکت می‌کنیم.»/رادیو فردا



مخالفت رییس مجلس جدید با پیشنهاد مذاکره با آمریکا

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس یازدهم٬ پیشنهاد مذاکره با آمریکا را رد کرد.

او با اشاره به پیشنهاد دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا برای مذاکره، به آیه‌ای از قرآن اشاره کرده و نوشته است که نباید به «کافران پیشنهاد سازش» داد. او همچنین بر «مقاومت» تاکید کرده است.

دونالد ترامپ، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه آزادی مایکل وایت، زندانی آمریکایی نشان داد دستیابی به یک توافق ممکن است، از حکومت ایران خواست که برای توافق منتظر نتیجه انتخابات نماند.

او در چند توییت‌ از ایران برای آزادی مایکل وایت تشکر کرد و خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: «من در انتخابات برنده می‌شوم، شما اکنون به توافق بهتری می‌رسید.»/ایسنا



نام میدان مقابل کاخ سفید را به میدان «جان سیاه‌پوستان مهم است» تغییر کرد

شهردار واشنگتن، پایتخت آمریکا٬ در انتقاد به دونالد ترامپ، نام میدان بیرون کاخ سفید را به میدان «جان سیاه‌پوستان مهم است» تغییر داده است.

موریل باوزر، شهردار واشنگتن که یک دموکرات است، از یک نقاشی (مورال) در کف خیابان منتهی به کاخ سفید با همین موضوعیت رونمایی کرده است.

شهردار پایتخت آمریکا همچنین از دونالد ترامپ خواسته است تا سربازان فدرال را از واشنگتن خارج کند./بی‌بی‌سی فارسی



حسن روحانی: نگویید موج دوم و سوم کرونا آمده است

حسن روحانی، رییس ‌جمهوری، گفت: «نباید با بیان این که نقطه دوم و سوم اوج بیماری کرونا در کشور ایجاد شده.»

به گفته رییس جمهوری طرح این گونه مسائل «فضای روانی جامعه را به هم می‌ریزد.»

حسن روحانی افزود که «برخی از مردم را متهم کرد که در طول دوران کرونا «دچار مشکل دیگری شده‌اند»، ولی «از صبح دچار وسواس هستند و مدام دست‌های خود را می‌شویند و وسایل را ضدعفونی می کنند.»

رییس جمهوری در حالی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا منکر به وقوع پیوستن موج دوم و سوم کرونا شد که بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ایران آمار ابتلا به این بیماری در ایران مجددا افزایش یافته و حتی در یک روز رکورد ابتلا به بیماری کرونا در ایران شکسته شد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »