? زنده| ‌ایرنا: فیلم مصاحبه دریادار سیاری به درخواست ارتش حذف شد

 



‌ایرنا: فیلم مصاحبه دریادار سیاری به درخواست ارتش حذف شد



یک کشته در آتش‌سوزی پالایشگاه تهران

حریق ناشی از نشت بنزین در یکی از واحدهای پالایشگاه شهر ری، یک کشته و یک مصدوم به جا گذاشت. رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران اعلام کرده که حادثه حوالی ساعت ۱۳ به وقوع پیوست: «یکی از همکاران بهره برداری که در کنار تجهیزات بود دچار سوختگی شد و فوت کرد.»

حمید رضا جعفری گفته که آتش به سرعت مهار شده و  حال کسی که مصدوم شده، مطلوب است. خبرگزاری فارس می‌نویسد: «وقفه‌ای در تولید پالایشگاه ایجاد نشده و پرسنل آن در حال بررسی شرایط ایمنی کار هستند تا واحد مربوطه در مدار قرار گیرد.»

این اولین سانحه در پالایشگاه شهرری نیست و ایمنی اندک آن همواره مورد انتقاد بوده است. در آخرین نمونه در آبان سال ۹۶، نشت مواد نفتی باعث مرگ و جراحت دست‌کم هشت کارگر شد که برای خدمات تعمیر و نگهداری مخزن تقطیر، از ایلام به تهران آمده بودند./خبرگزاری فارس



بازداشت ۵۰ نفر «مجرم کرونایی» در تهران توسط نیروی انتظامی

داوود گودرزی، رییس پلیس فتا٬از بازداشت بیش از ۵۰ نفر از ابتدای سال جاری به‌اتهام «جرایم مرتبط با کرونا» خبر داد و گفت برخی دستگیرشدگان به فروش کالاهای دارویی و بهداشتی تقلبی و یا بازارسیاه از طریق فضای مجازی اقدام کرده بودند.

داوود گودرزی هچنین از رصد و بازداشت کسانی خبر داد که آنان را «شایعه‌پراکن» خواند./خبرگزاری مهر



فائزه هاشمی: برای کشته شدن یک فرد در آمریکا اعتراض می‌کنید اما خودتان ۲۳۰ نفر را می‌کشید



۴۰ درصد از جنگل خائیز در آتش‌سوزی آسیب دید

فریبرز غیبی، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع٬ گفت که در منطقه خائیز زاگرس که چند روز پیش دچار آتش‌سوزی شدید شد، ۴۰ درصد از ۱۰۰ هکتار جنگل و مراتع منطقه آسیب دیده است.

او افزود که هنوز برآورد دقیقی از خسارات وجود ندارد.

به گفته فریبرز غیبی یک میلیون و پانصدهزار نفر از مردم منطقه برای امرار معاش به این جنگل‎‌ها وابسته هستند./ایلنا



آیت‌الله خامنه‌ای: مردم آمریکا از حکومت خود احساس خجلت می‌کنند

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی گفت: «آنچه امروز در شهرهای آمریکا رخ می‌دهد بروز واقعیت‌هایی است که نشان داده نمی‌شد و چیز جدیدی نیست. این همان لجن‌های ته حوض است که بالا آمده است.»

به گفته او اینکه پلیسی با خونسردی تمام زانوی خود را بر گردن سیاهپوستی بگذارد و در برابر التماس او واکنشی نشان ندهد تا جان دهد  و چند پلیس دیگر هم تماشا کنند، این طبیعت حکومت آمریکاست و اخلاق آنان است.

آیت‌الله خامنه‌ای افزود: «اینکه جمله نمی‌توانیم نفس بکشیم شعار مردم آمریکا شده است و در تظاهرات وسیع در شهرهای مختلف گفته می‌شود، این کلام همه کسانی است که سالها در جهان تحت فشار آمریکا بودند.»

به گفته رهبر جمهوری اسلامی «آنان مردم را می‌کشند و زبانشان دراز است و از حقوق بشر سخن می‌گویند، گویا سیاهپوستی که در آن کشور کشته شد، بشر نبود!»

او ادامه داد: «پیش از این هم گفته بودم که ملت آمریکا احساس خجلت و سرافکندگی می‌کند از حکومت‌های خود و امروز هم جا دارد که ملت آمریکا از بابت این حکومت چنین احساسی داشته باشد.»

بسیاری از شهروندان آمریکایی در چندین روز اخیز به مرگ جورج فلوید که پلیسی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا زانوی خود را بر گردن وی فشار می‌داد، اعتراض و راهپیمایی کرده‌اند و شهرهای آن کشور با ناآرامی روبه‌رو بوده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »