? زنده| امارات برای واردات میوه ایران شرط گذاشت

 



امارات برای واردات میوه ایران شرط گذاشت

شیوع کرونا موجب شده که مقامات امارات برای واردات، شیوه‌نامه و شروط ارائه کنند.

روانبخش بهزادیان٬ مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی٬ با اعلام این خبر افزود، اخذ گواهی بهداشتی از سوی مالکان لنج‌ها و شناورهای محلی، مرطوب نبودن محل نگهداری محموله‌ها و منحصرشدن صادرات به مواد خشک، از جمله این شروط هستند.

روانبخش بهزادیان در این رابطه ادامه داد: «اماراتی‌ها اعلام کرده‌اند که میوه و تره‌بار و مواد غذایی حتما باید با کانتینر یخچال‌دار حمل شود. کویت هم گفته که صرفا شناورهای فلزی را می‌پذیرد چون شناورهای چوبی رطوبت‌پذیر هستند.«

او افزود که چنین امکانی در لنج‌های سنتی ایرانی وجود ندارد و  شناورهای تجاری کوچک ایران نیز امکان حمل تنها یک یا دو دستگاه کانتینر یخچال‌دار آن هم بر روی عرشه را دارند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات پیش‌تر گفته که ساعت فروش بار در امارات به پیش از ظهر محدود شده و باقی روز بازار مبادله تعطیل است. مبادلات هوایی ایران با دوبی نیز به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کندتر از همیشه شده‌اند./خبرآنلاین



نیاز فوری مراکز درمانی تهران به اهدای خون

محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران با اعلام کاهش محسوس ذخائر خون از مردم تقاضای اهدای خون کرد.

او با اشاره به شروع دوباره عمل‌های جراحی گفت:« در حال حاضر با کاهش محسوس ذخایر خونی مواجه هستیم. از همه کسانی که توان اهدای خون دارند و به طور ویژه دارندگان گروه‌های خونی منفی، درخواست می‌کنیم در این تعطیلات به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.»

او ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم فرآورده‌های خونی بیش از ۱۶۰ بیمارستان استان تامین شود./ایلنا


https://twitter.com/isna_farsi/status/1267851613395464193


رییس شورای شهر تبریز بازداشت شد

شهرام دبیری، رییس شورای شهر تبریز٬ در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در شهرداری تبریز توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.

این اقدام با هماهنگی مقام قضائی و پس از دستگیری چندتن از شهرداران مناطق و مدیران ارشد و میانی شهرداری تبریز طی چندروز اخیر بود. صادق نجفی، شهردار سابق تبریز نیز چندی پیش در این راستا توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده بود که با وثیقه آزاد و پرونده در مراحل رسیدگی است.

با دستگیری دبیری پرونده جاری را می توان در ادامه برملا شدن فساد در مدیریت شهری با دستگیری و محکومیت چندتن از همکاران وی در دور قبلی شورای شهر و مدیران وقت شهرداری به جرم فساد و ارتشاء دانست./خبرگزاری فارس



محمد هاشمی: آیت‌الله خمینی قصد داشت برادرم را به عنوان قائم مقام رهبری معرفی کند

محمد هاشمی٬ برادر اکبر هاشمی رفسنجانی٬ مدعی شد که آیت‌الله خمینی قصد داشت تا برادرش را به عنوان قائم مقام رهبری معرفی کند.

محمد هاشمی رفسنجانی، گفت: «بعد از عزل آقای منتظری، آقای هاشمی خیلی ناراحت بود امام به آقای هاشمی پیشنهاد داده بودند که خبرگان شما را به‌عنوان قائم مقام معرفی کنند، از امام خواهش می‌کرد که چنین کاری نکنند، یعنی کرارا خواهش کرده بودند که چنین کاری نکنند.»

برادر اکبر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: «ایشان می‌گفتند اگر من چنین چیزی را می‌پذیرفتم، اینگونه می‌شد که قضیه آقای منتظری را من مثلا این کار را کردم و ایشان نکرده بود، کسانی دیگر بودند. بنابراین بله، به آقای هاشمی پیشنهاد شده بود، ولی ایشان نپذیرفتند. حتی از طرف خود امام هم پیشنهاد شده بود.»/وب‌سایت دیده بان ایران



ای هنگامه شهیدی به پرونده روح‌الله زم و آمدنیوز باز شد

نام هنگامه شهیدی٬ روزنامه نگار و زندانی سیاسی٬ امروز در دادگاه روح‌الله زم مطرح شد. صلواتی، قاضی دادگاه انقلاب اسلامی٬ مدعی شد که هنگامه شهیدی با روح‌الله زم هم‌کاری داشته و بابت همین محکوم شده و حکم وی نیز قطعی است.

روح‌الله‌ زم، در این رابطه گفت: «شهیدی برای او اخبار و مطلب می‌فرستاده و کمک فکری نمی‌داد؛ اما زیاد صحبت می‌کرد. او افزود: ▫️مثلا درباره شادی صدر صحبت کرده بود که خارج از ایران کارش را پی‌گیری می‌کرد و من ده بار با او تماس گرفتم.»

زم این حرف قاضی را که «اکثر خبرها را هنگامه شهیدی تایید می‌کرده و باید از او اجازه می‌گرفته و خبرهای آمدنیوز را او ویرایش می‌کرده» رد کرد ولی تایید کرد که یک‌بار از او پول قرض کرده.

قاضی از قول هنگامه شهیدی این متن را خواند که: «با #زم از خرداد سال ۱۳۹۵ ارتباط داشتم و به من علاقه پیدا کرد و از من خواستگاری کرد.

او از من خواست از کشور خارج شوم و این موضوع مربوط به زمانی بود که هدایت آقایی از من جدا شده بود.

روح الله مرا در جریان خیلی از چیزها قرار می‌داد و بعد از فوت تاجیک تنها شد و به من اعتماد داشت.من اگر می‌خواستم می‌توانستم زم را در چنگ‌ام بگیرم.

او به من اعتماد دارد و هر خبری را که بگویم کار می‌کند. فرانسه به او اسلحه داد، من روح الله را ۹ماه بالا و پایین کردم.»/روزآروز



دبیر شورای نگهبان: نمایندگان از ردصلاحیت‌ها درس بگیرند

احمد جنتی٬ دبیر شورای نگهبان٬ به نمایندگان مجلس یازدهم هشدار داد که از ردصلاحیت‌های انتخابات مجلس «درس بگیرند».

او با اشاره به انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی گفت شورای نگهبان در این انتخابات ۷۰ نفر را رد صلاحیت کرد و ۱۱۷ نماینده مجلس دهم نیز رای نیاوردند، « خوب است هم نمایندگان قبلی توجه کنند چه کردند که چنین اتفاقی برایشان افتاد و هم نمایندگان فعلی از این موضوع درس بگیرند.»

در جریان انتخابات مجلس برخی از نمایندگان مشهور مجلس دهم مانند علی مطهری و محمود صادقی نیز به دلایل سیاسی از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شدند./ایسنا



آمار رسمی کرونا در ایران: طی ۲۴ ساعت بیش از ۳هزار مبتلا

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی وزارت کشور٬گفت: «تاکنون ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۷۹۴۲ نفر رسید.»

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور افزود: «از دیروز تا امروز ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.»

به گفته او از بین مبتلایان جدید، ۵۴۱ مورد بستری و دو هزار و ۵۷۶ مورد از افراد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: «بعد از ۶۳ روز، آمار مبتلایان روزانه کشور از مرز ۳۰۰۰ نفر عبور کرد.»/ایرنا



وزیر امور خارجه: سیروس عسگری آمریکا را ترک کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، خبر از آن داد که سیروس عسگری، شهروند ایرانی که در آمریکا بازداشت و زندانی شده شده بود، خاک این کشور را ترک کرده است.

 ظریف صبح امروز در پستی با عنوان «یک خبر خوب» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد.»

پیشتر عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه٬ گفته بود که موضوع آقای عسگری تمام شده است و از احتمال بازگشت او به ایران در دو سه روز آینده خبر داده بود.

سیروس عسگری، استاد دانشگاه صنعتی شریف که از اتهام سرقت اسرار تجاری تبرئه شده، به خاطر مشکل روادید در آمریکا در بازداشت به سر می‌برد. او در هفته‌های گذشته به کرونا نیز مبتلا شده بود.



نیکلاس مادورو به ایران سفر خواهد کرد

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد که به زودی برای امضای سند همکاری در حوزه انرژی و دیگر حوزه‌ها به ایران سفر خواهد کرد.

او همچنین اعلام کرد که خود را موظف می‌داند که «شخصا به ایران برود و تشکر کند.»

پیشتر ایران با ارسال پنج نفتکش‌ حامل بنزین و همچنین تجهیزات پالایشگاهی مورد نیاز ونزوئلا از ایران به این کشور بنابر اخبار غیر رسمی مقداری طلا در مقابل دریافت کرده بود.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »