? زنده| علی مطهری:با رهبری صحبت کنیم، اینطوری نمی شود کشور را اداره کرد

 



علی مطهری:برویم با رهبری صحبت کنیم، اینطوری نمی شود کشور را اداره کرد

علی مطهری٬ نماینده پیشین مجلس گفت: «من تا حد زیادی به مردم برای کاهش مشارکت در انتخابات حق می‌دهمن و افزود: «وقتی می‌بینند مجلس چندان کاره‌ای نیست طبیعی است که شرکت نکنند.»

مطهری با بیان اینکه چرا مجلس از جایگاهش پایین آمد؟ توضیح داد: «این بستگی به رفتار نمایندگان و رئیس مجلس هم داشت و دارد. چرا شورای هماهنگی سران قوا تشکیل شد، پس مجلس چه کاره است؟ یا جایی‌که اعلام می‌شود مجمع تشخیص مصلحت باید به لحاظ انطباق با سیاست های کلی نظام مصوبه مجلس را بررسی کند این خلاف قانون اساسی است. باید مقاومت می شد. مصوبه پالرمو و FATF را نگه داشتند.»

او ادامه داد: «اینها را باید حل کنیم. برویم با رهبری هم صحبت کنیم. اینطوری نمی شود کشور را اداره کرد، زیرا جایگاه مجلس روز به روز سقوط خواهد کرد.»/ایرنا



دلیل عدم اعزام بالگرد برای اطفای حریق جنگل‌های زاگرس: بدهی به وزارت دفاع

در حالی که آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد و چهار استان دیگر ادامه دارد٬ رییس سازمان جنگل‌داری ایران می‌گوید علت عدم اعزام بالگردهای آب‌پاش بدهی ۳۰ میلیارد تومانی به وزارت دفاع بود؛ گزارش شده سازمان برنامه و بودجه با پرداخت نیمی از این مبلغ موافقت کرده است.

حریق در منطقه حفاظت‌شده «خائیز» در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین آتش‌سوزی‌های پراکنده دیگر در حاشیه‌های زاگرس در چهار استان بوشهر، خوزستان، ایلام و کردستان از چند روز پیش آغاز شده و مسئولان و فعالان زیست‌محیطی بارها از بی‌توجهی مقام‌های دولتی انتقاد کرده‌اند.



آتش در جنگل‌های زاگرس همچنان زبانه می‌کشد

آتشی که از دو روز پیش به جان جنگل‌های زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده همچنان ادامه دارد و درختان تنومند بلوط و گونه‌های گیاهی را در خود می‌سوزاند.

مسئولان پیشروی این آتش‌سوزی را «ناشی از سهل‌انگاری شهرستان همجوار در کنترل آن طی ساعات اولیه» خوانده است.
این منطقه علاوه بر پوشش گیاهی و تنوع جنگلی زیستگاه حیات وحش از قبیل کل، بز و گونه‌های مختلف پرندگان است.

انجمن محیط زیست و دوستداران طبیعت خوزستان گفته است، شکایتی را تقدیم دادسرا خواهد کرد تا مدیران و مسئولانی که کوتاهی و اهمال کرده‌اند محکوم شوند.

برخی نیروهای مردمی از کمبود نیرو، نبود وسایل اطفای حریق، نیاز به هلی‌کوپتر و عدم اعزام هلی‌کوپتر خبر داده‌اند.



بازداشت دو مدیر شهرداری کرمانشاه در پی مرگ آسیه پناهی

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد که رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه بازداشت شدند.

این دو مدیر محلی شهرداری به دنبال مرگ آسیه پناهی، زنی که در برابر تخریب خانه‌اش مقاومت کرده بود، بازداشت شده‌اند. پرویز توسلی‌زاده، رییس دادگستری کرمانشاه این خبر را در حاشیه بازدید از خانه تخریب شده آسیه پناهی اعلام کرده است.

در همین رابطه استاندار کرمانشاه صبح امروز سه مدیر شهرداری را برکنار کرده بود./ایسنا


زاگرس در آتش می‌سوزد



افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایران به نزدیک ۱۵۰ هزار نفر

شمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران به ۱۴۸ هزار و ۹۵۰ نفر و شمار قربانیان آن به ۷۷۳۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۸۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا شناسایی شدند و ۵۷ نفر دیگر جان باختند.

به گفته او از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی مداوا شدند و مورد مشورت قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود که ۲۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران نیز در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش رسمی، تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران بهبود یافته و ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در ایران انجام شده است./ایرنا



تهدید تعلیق فوتبال ایران

فیفا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال ایران را به تعلیق فوتبال تهدید کرده است.

خبرگزاری مهر با استناد به تازه‌ترین نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران نوشته که فیفا به ایران تا شانزدهم خرداد ماه مهلت داده که اساسنامه خود را تغییر دهد و پیش‌نویس آن را به این نهاد بین‌المللی بفرستد.

بر اساس این گزارش فیفا بیش از هشتاد ایراد به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران گرفته و خواستار تغییر آن شده است. مهم‌ترین آنها مستقل نبودن فدراسیون فوتبال است. فیفا از فدراسیون فوتبال ایران خواسته اساسنامه را به شکلی تغییر دهد که انجمن‌های زیر نظر آن «بدون نفوذ ناخواسته از طرف شخص ثالث» اداره شود.



آمریکا از سازمان جهانی بهداشت خارج شد

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ خروج رسمی این کشور از سازمان جهانی بهداشت را اعلام کرد.

رییس جمهوری آمریکا که سی ام اردیبهشت / ۱۹ می در ادامه خروج سریالی از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به عدم استقلال عمل در برابر چین، تهدید به لغو عضویت آمریکا در این نهاد جهانی کرده بود روز جمعه خروج کشورش از این سازمان بین‌المللی را اعلام کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری خود در روز جمعه به وقت آمریکا با اعلام خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت گفت: از آنجا که آنها نتوانسته‌اند اصلاحات لازم را انجام دهند، ما امروز روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را پایان خواهیم داد.

ترامپ پیشتر در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید اعلام کرده بود که سازمان جهانی بهداشت در انجام وظیفه خود در واکنش به شیوع ویروس کرونا ناکام بوده است. او سازمان جهانی بهداشت را که وابسته به سازمان ملل است به جانبداری از چین متهم کرد و گفت که این سازمان واقعیت را درباره آنچه که در مرکز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در چین روی داده، بیان نکرده است.



گزارش عارف به مردم: دولت و حاکمیت سرپوش‌گذاشتن بر مشکلات و اشتباهات را پایان دهند

محمدرضا عارف٬ نماینده مردم تهران در مجلس دهم و رییس فراکسیون امید مجلس در نامه‌ای خطاب به «مردم ایران» نوشت: «سیاست‌های نادرست و ناکارآمدی در نظام اداری کشور، تاثیری فراتر از تحریم داشته است.»

رییس فراکسیون امید مجلس در دومین نامه‌ای که پس از انتخابات سال ۹۲ خطاب به مردم نوشت٬ بیماری «کرونا» را سرآغاز تحول در حکمرانی دانست و با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه‌قضاییه در دوران جدید باید نظامی باز و شیشه‌ای باشند بر لزوم فاصله گرفتن از سلایق شخصی برای سیاست‌گذاری در همه شئونات کشورداری تاکید کرد.

محمدرضا عارف در این نامه تاکید کرده است که تقابل‌های بی‌حاصل، فریادزدن‌های تنش‌آفرین، قضاوت‌های مخرب، سخنرانی‌های هیجانی باید جایش را به تعامل، آرامش و گفتگو‌های مبتنی بر اشتراکات بدهد.

او در همین راستا تاکید کرد: «رویه و اعتقاد من این است که بدون آنکه فریاد بزنم، یا در دام هیاهوی تبلیغاتی گرفتار شوم و یا در جنگ لفظی و کلامی با دیگران، منابع ارزشمند کشور را معطل تصمیم‌گیری نمایم، به شما گزارش دهم. هم از گذشته و هم از برنامه‌های پیش‌رو تا از دل همه تهدیدها، محدودیت‌ها، چالش‌ها، بی‌انصافی‌ها، تخریب‌ها و … راهکارهایی برای برون‌رفت از چالش‌های پیش‌روی کشورمان شناسایی و اجرایی گردد.»

رییس فراکسیون امید مجلس دهم همچنین در این نامه خاطرنشان کرده است :«ضمن پذیرش نقدها، خواهم گفت که چگونه تلاش شده است بسیاری از اقدامات و مصوبات خوب همکارانم در فراکسیون امید نادیده گرفته شود و سایه نا امیدی توسط برخی رسانه‌ها و جریان‌ها و افراد خاص بر سر کشور مستولی شود. با شما خواهم گفت چگونه از دل تکثر آراء، دیدگاه‌ها و اختلاف نظرات جدی در درون جبهه اصلاحات، تلاش شد تا رویکرد و راهبرد واحدی در درون جبهه اصلاحات دنبال گردد. با شما از بی‌مهری‌ها و رد صلاحیت‌های گسترده افراد خدوم و کارآمد خواهم گفت تا چگونه رقیبان جبهه اصلاحات از فضای سرد سیاسی و دلخوری بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان، نهایت بهره‌برداری را با رد صلاحیت گسترده تکمیل نمایند که این نه به نفع کشور است، نه به نفع جریان‌های سیاسی و حتی اصول‌گرایان.»/ایلنا



کرونا در ایران: محدودیت ساعت کار مراکز خرید رفع و مساجد بازگشایی شدند

حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ امروز بازگشایی مساجد و کاهش محدودیت فعالیت پاساژها خبر داد و اضافه کرد که مردم «خودشان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.»

حسن روحانی در ادامه تاکید کرد که بازگشایی را به معنای کاهش «خطراتی که وجود داشته» ندانست و گفت: «اگر مردم دستورالعمل‌های پزشکی را رعایت نکنند، دچار یک موج جدید خواهیم شد.»

او در عین حال افزود که در مساجد «نه تنها در نقاط سفید، بلکه سراسر کشور» باز می‌شود و «محدودیت‌های پاساژها که قرار بود تا ساعت ۶ بعد از ظهر باز باشند، برداشته می‌شود.»

این در حالی است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران با افزایشی هر روزه مواجه است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »