? زنده| روند صعودی ابتلا به کرونا در چهار استان

 



واکنش کمالوندی به احتمال لغو معافیت‌های هسته‌ای

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در واکنش به لغو معافیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا، این اقدام را ایجاد «سر و صدای رسانه‌ای» خواند که «در عمل هیچ تاثیری بر روند کار ایران ندارد.»

کمالوندی گفت: «سوخت ما در روسیه بدون هیچ مشکلی هر وقت نیاز داشته باشیم به ایران می‌آید، اگر سوخت موجود تمام شود هم قادریم در آینده خودمان بدون نیاز به کمک هیچ کشوری آن را تولید کنیم.»

او همچنین درباره بازطراحی راکتور اراک گفت: «خیالمان راحت است چون ما هر دو شکل راکتور قدیم و جدید را خودمان به تنهایی هم می‌توانیم بسازیم.»  کمالوندی همکاری فعلی اروپا در بازطراحی راکتور اراک را ناکافی خواند و گفت: «اروپایی‌ها هیچ وقت با آمریکا در این زمینه هم صدا نشده‌اند هرچند در عمل چندان سرعت عمل ندارند.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز گذشته (چهارشنبه هفتم خرداد) اعلام کرد معافیت شرکت‌های بین‌المللی از تحریم‌ها برای همکاری با برخی پروژه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی دیگر تمدید نمی‌شود. بر پایه این معافیت‌ها شرکت‌های پنج کشور باقیمانده در توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی (روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) مجاز بودند در چند پروژه مشخص هسته‌ای با ایران همکاری کنند.



روند صعودی ابتلا به کرونا در چهار استان

قاسم جان بابایی٬ معاون درمان وزارت بهداشت٬ با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفته که شرایط خوزستان همچنان نگران کننده است.

قاسم جان بابایی همچنین گفت که هنوز شواهدی در مورد کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا نداریم و نمی توانیم بگوییم که چه زمانی این استان از وضعیت قرمز خارج می شود.

او افزود که در حال حاضر هر روز بطور ثابت بر تعداد بیماران بستری افزوده می شود

همزمان ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت هم گفته که روند ابتلا در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و مازندران صعودی است.

او بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت مسئولان استانی با توجه به اجازه ای که رییس جمهوری به آن ها داده، با توجه به شرایط هر منطقه، تصمیمات منطقه ای اتخاذ کنند.



کیانوش عیاری: لطفا «خانه پدری» را دوباره اکران کنید

کیانوش عیاری، نویسنده و کارگردان، در واکنش به خبر قتل رومینا اشرفی، با اشاره به توقیف ده‌ ساله و سپس اکران محدود فیلم خود با عنوان «خانه پدری»، خواستار اکران مجدد این فیلم «به‌ خاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه» شد.

پیشتر عیاری در نخستین واکنش به خبر این قتل خانوادگی در یک جمله کنایه‌آمیز به خبرگزاری ایسنا گفته بود «این اتفاق‌ها در ایران رخ نمی‌دهد. من این شایعات را باور نمی‌کنم.»

او امروز در این رابطه به روزنامه شرق گفت: «دیگر باید چه می‌گفتم تا همگان باور کنند که داستان فیلم من مبتنی ‌بر واقعیت است؟!»

موضوع فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری با قصه‌ای درباره «دخترکشی» که سال گذشته پس از ده سال توقیف به‌ طور خیلی محدود اکران شد، این‌ روزها در پی انتشار خبر قتل رومینا اشرفی به دست پدرش مجدداً در فضای اجتماعی مطرح شده است.


https://twitter.com/Amirsafiri1/status/1265733226242416641


سازمان استاندارد: مصوبه توقف تولید پراید لازم الاجرا است

وحید مرندی٬ معاون سازمان ملی استاندارد٬ گفت که تاکنون مصوبه جدیدی در مورد تولید پراید و پژو ۴۰۵ صادر نشده، در نتیجه مصوبه قبلی در مورد توقف تولید این دو نوع خودرو لازم الاجرا است.

وحید مرندی افزود: «مصوبه شورای عالی استاندارد به قوت خود باقی است و این مصوبه برای سازمان استاندارد لازم الاجرا است و تاکنون مصوبه دیگری صادر نشده است.»

تولید پراید و پژو درپی تصویب استانداردهای هشتاد و پنج گانه خودرو متوقف شد و سال گذشته براساس تصویب شورای عالی استاندارد، مقرر شد که پراید از ابتدای مرداد امسال و پژو ۴۰۵ از ابتدای خرداد امسال دیگر تولید نشود.

این در حالی است که به گزارش ایسنا در اردیبهشت ماه سال جاری یک مقام وزرات صنعت، معدن و تجارت از «بررسی تولید خودروی پراید ۱۳۱ با حضور مراجع تصمیم گیر تا ساماندهی بازار خودرو خبر داده بود.»



دانش‌آموزان غیزانیه سالانه ۲۰ هزار تومان پول آب می‌پردازند

دانش‌آموزان غیزانیه٬ حتی در مدارس دولتی هم پول آب آشامیدنی را پرداخت می‌کنند؛ سالانه ۲۰ هزار تومان.

وادی زهیری٬ نماینده آموزش و پرورش در غیزانیه٬ در این رابطه گفت: «بسیاری از مدارس اینجا وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارند.» دانش‌آموزان غیزانیه همچنین در دوران قرنطینه نتوانستند از اپ شاد برای تحصیل استفاده کنند. به گفته زهیری هم پوشش اینترنت و آنتن دهی خوب نبود و هم بسیاری از دانش‌آموزان قدرت مالی استفاده از موبایل را نداشتند.

به‌گفته زهیری هر دو سال یکبار وضعیت آبی منطقه پای مردم را به جاده ترانزیتی می کشاند و زبان شان را به اعتراض می‌گشاید اما آب به طور دائم روی مردم باز نمی‌شود.

دانش‌آموزان‌ این شهرستان همچنان در مدارس کانکسی تحصیل می‌کنند و زمستان‌ها از سرما یخ می‌زنند./روزنامه ایران



کرونا در سنندج به مرز هشدار رسید

صدیق جدیدالاسلامی٬ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان٬ گفت: «روند عادی‌سازی شرایط در سطح شهر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی، کردستان را با موج شدیدتری از بیماری کرونا مواجه خواهد کرد و هم اکنون سنندج در مرز هشدار قرار دارد.»

او با اشاره به دور جدید شیوع کرونا در استان خطاب به شهروندان هشدار داد و افزود: «بیماری کرونا به این زودی از بین نخواهد رفت و همچنان ادامه دارد لذا بهترین کار پذیرش شرایط موجود تا قطع زنجیره کامل این ویروس است.»/ایلنا



محمدباقر قالیباف رییس مجلس شد

محمدباقر قالیباف نماینده شهر تهران، به‌عنوان رییس سال اول یازدهمین مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

او از ۲۶۴ رای گرفته‌شده، ۲۳۰ رای کسب کرده است.

دیگر نامزدها برای ریاست مجلس، مصطفی میرسلیم و فریدون عباسی بودند که به ۱۲ و ۱۷ رای کسب کرده‌اند./ایرنا



لاریجانی، مشاور آیت‌الله خامنه‌ای و عضو مجمع تشخیص شد

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ با صدور حکمی علی لاریجانی را به عنوان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »