? زنده| آیت‌الله خامنه‌ای ویژگی‌ها دولت مدنظرش را اعلام کرد: جوان و انقلابی

 

 


پیشنهاد‌های رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای جایگزینی کلمات پزشکی


آیت‌الله خامنه‌ای ویژگی‌ها دولت مدنظرش را اعلام کرد: جوان و انقلابی

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز از طریق ارتباط تصویری در جمعی از نمایندگان تشکلهای دانشجویی کشور سخنرانی و معیارهای دولت مدنظرش را اعلام کرد.

او در این رابطه گفت: «دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است.» رهبر جمهوری اسلامی در ادامه تاکید کرد: «البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش خطاب به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: «پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن، این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید.»



علی مطهری دلایل رد صلاحیتش را اعلام کرد

علی مطهری، نماینده مجلس٬ در متنی که در کانال تلگرامش دلایل رد صلاحیتش را توضیح داده است.

این متن در پاسخ به روزنامه کیهان نوشته شده است.

به گفته مطهری ۳ دلیل از سوی شورای نگهبان قانون اساسی به او گفته شده است: یکی اینکه چرا گفته‌اید نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.

در ادامه این مطلب آمده است: دیگر اینکه گفتند چرا گفته‌اید ما با آقای ابراهیم یزدی رفتار خوبی نداشتیم؟

به نوشته این نماینده مجلس سومین دلیل برای رد صلاحیت او بوده است که «گفتند چرا درباره رفع حصر خانگی محصوران صحبت کرده‌اید؟ شما باید بگویید نظر من بر رفع حصر بوده ولی وقتی نظر رهبری را شنیدم نظرم عوض شد.»

مطهری در ادامه نوشت: «به آن حقوقدان شورای نگهبان گفتم من متأسفم که شما با این طرز فکر عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت تا من امروز این حرف‌ها را از شما بشنوم.»

این نماینده مجلس افزود که روزنامه کیهان روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت مطلبی با عنوان «علی مطهری اگر جرات دارد علت رد صلاحیت خود را بیان کند» منتشر کرده بود و همین انگیزه شرح دلایل رد صلاحیتش بوده است.


https://twitter.com/Habibjulbandi/status/1261948769345712128


 


فقر قرنطینه سیستان و بلوچستان را شکست

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان٬ درباره شدت گرفتن بحران کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: «قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.»

پیشتر سخنگوی وزارت بهداشت از بحرانی شدن استان سیستان و بلوچستان و بالا رفتن شیب ابتلا به کرونا در این استان خبر داده است. بعد از این هم گزارشهایی از وضعیت نابسامان کارگران فصلی در این استان منتشر شد که با شدت گرفتن شیوع کرونا و تعطیل شدن ساخت و سازها، بیکار شده‌اند و وضعیت معیشتی آنان به خطر افتاده است./ایرنا



اشرف غنی و عبدالله عبدالله توافق سیاسی را امضا کردند

سرانجام پس از سه ماه کشمکش سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه توافق سیاسی امضا کردند.

این توافق سیاسی، پس از آن امضا می‌شود که هم اشرف غنی و هم عبدالله عبدالله در انتخابات جنجالی سال گذشته خودرا برنده اعلام کردند و مراسم‌های تحلیف را جداگانه به‌جا آوردند.

اشرف غنی اما از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برنده انتخابات اعلام شده بود.

براساس گزارش‌ها، اشرف غنی هم‌چنان رییس‌جمهور است و عبدالله عبدالله عبدالله هم مسوولیت «شورای عالی مصالحه» را خواهد داشت و نیز در کابینه ۵۰ درصد سهم خواهد داشت.

همچنین روند صلح را شورای عالی مصالحه ملی رهبری خواهد کرد و هیأت مذاکره کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد./بی‌بی‌سی فارسی



وزیر آموزش و پرورش ایران: ۱۵ درصد دانش آموزان به مدرسه بازگشتند

محسن حاجی میرزایی٬ وزیر آموزش و پرورش٬ درباره بازگشایی مدارس گفت: «۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.»

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «۱۲/۵ میلیون دانش آموز، ۹۸ درصد از مدیران مدارس و بیش از ۸۲ درصد از معلمان روی شبکه شاد فعال هستند. عده‌ای از دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم دسترسی به آموزش های تلویزیونی و شبکه شاد و فضای مجازی نداشتند که برای آنها کلاس های حضوری و تهیه و ارسال درسنامه صورت گرفت.»

شاد مخفف «شبکه آموزش دانش آموزی» است. این شبکه از وب سایت و اپلیکیشن تلفن همراه تشکیل شده که به وسیله آن امکان تدریس از راه دور برای دانش آموزانی که از تلفن همراه و دسترسی به ایننرنت برخوردار بودند، فراهم شده است.



شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: امسال برنامه‌ای برای روز قدس نداریم

نصرت الله لطفی٬ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی٬ گفت که امسال در هیچ نقطه‌ای از کشور برنامه‌ای برای روز قدس نخواهد بود.

چهل سال است که در آخرین جمعه ماه رمضان مسلمانان ایرانی در مخالفت با سیاست‌های اسرائیل در منطقه به خیابان‌های ایران می‌آیند و امسال برای اولین بار است که این مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده است.

هرچند پیش از این حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ گفته بود در شهرهای سفید این مراسم به صورت سنتی برگزار و در تهران به رژه ماشینی بدل خواهد شد.

نصر‌الله لطفی در ادامه به خبرگزاری صدا و سیما گفت که سخنران مراسم امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد٬ آیت‌الله خامنه‌ای خواهد بود.



دیواره‌های تخت جمشید در اثر رطوبت آسیب دید

حمید فدایی٬ مدیر پایگاه تخت جمشید٬ با اشاره به اینکه در طول دهه‌های گذشته، رطوبت و جمع شدن آب ناشی از بارندگی «آسیب زیادی» متوجه دیواره این اثر باستانی کرده، گفته است «شوره‌زدگی سنگ‌ها و متلاشی شدن آنها» در عمق دیواره‌های تخت جمشید مشاهده شده است.

او در ادامه اما خبرهای مربوط به تراشیده شدن بخش‌هایی از آبراه‌های این اثر باستانی را تکذیب کرده و گفته صرفا اقداماتی برای «تصحیح شیب‌بندی انجام شده تا مانع از نفوذ رطوبت به بنا باشد».

مدیر پایگاه تخت جمشید همچنین با تاکید بر اینکه برای این کار نیازی به مجوز سازمان میراث فرهنگی نبوده، گفته طی چند دهه گذشته در برخی از بخش‌های تخت جمشید به اشتباه خاک و شن بیش از حد ریخته شده و آنها را برداشته‌ایم تا آب را به مسیر آبراهه‌های این بنا هدایت کنیم.

به گفته حمید فدایی اگر رطوبت در تخت جمشید کنترل شود، «بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد موضوع فرسایش» کنترل می‌شود/ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »