? زنده| واکنش آیت‌الله خامنه‌ای به «شلیک اشتباهی» به ناوچه خودی

 



واکنش آیت‌الله خامنه‌ای به «شلیک اشتباهی» به ناوچه خودی

چهل و هشت ساعت پس از «شلیک اشتباهی» ناو جماران به ناوچه کنارک٬ آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی پیامی برای تسلیت صادر کرد.

پس از تکذیب و تاییدهای فروان در نهایت روز گذشته (دوشنبه) به صورت رسمی اعلام شد که طی مانور نظامی روز گذشته ارتش ۱۹ نفر کشته شدند.

ظهر روز یکشنبه طی یک مانور نظامی در آب‌های جاسک و چابهار ناوبر جماران به ناوبر کنارک موشک شلیک کرد.


https://twitter.com/sahartolouee/status/1260197757626675200


وزارت بهداشت: در ۱۴ استان موارد فوت نداشتیم

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت٬ اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته تنها در ۵ استان یک مورد فوت بر اثر کرونا ثبت شده و ۱۴ استان بدون فوتی بوده‌اند.

جهانپور گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از شناسایی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ خبر داد و مجموع مبتلایان را ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر اعلام کرد.

او وضعیت خوزستان را هم‌چنان قرمز و نگران‌کننده خواند و افزود: «در بین موارد بستری، تهران و خوزستان در صدر قرار دارند.»/ایرنا


جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای «مبارزه با اسرائیل»


پاسخ دفتر رییس‌جمهوری به وزیر عزل شده صمت

دفتر رییس‌جمهوری با انتشار جوابیه‌ای علیه رضا رحمانی وزیر برکنار شده صنعت، معدن و تجارت نوشته که علت برکناری او فقط منحصر به تلاش وزیر سابق برای رد لایحه دولت در مجلس نبود. در این جوابیه تاکید شده که به رحمانی درباره «تداوم روند خلاف نکاتی گوشزد» شده بود.

روز گذشته (دوشنبه) رضا رحمانی، وزیر برکنار شده صمت در نامه‌ای اعلام کرد محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی با تهدید از او خواسته بود در مجلس برای رای آوردن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی «با نمایندگان آذری لابی کند» و اگر نپذیرد باید از وزارت صنعت و معدن برود.

پس از آن دفتر رییس ‌جمهوری در واکنش به این اظهارات نوشت: «به هیچ وجه از جناب آقای رحمانی خواسته نشده از لایحه دولت حمایت کنند، بلکه تاکید شده از فعالیت‌ها و رایزنی‌های فشرده سه نفر از نزدیکان‌شان- که در صورت لزوم نام آنها اعلام خواهد شد- در مجلس و رسانه‌ها علیه لایحه دولت، ممانعت به عمل آورند.»

روز گذشته حسن روحانی با انتشار حکمی حسین مدرس خیابانی، قائم مقام امور بازرگانی وزارت صمت را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد./ایرنا



مجتبی ذوالنوری: در آبان ماه وزیر کشور به دستور رییس جمهوری کشتار کرد

مجتبی ذوالنوری، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ گفت: «این مطلب که وزیر کشور مقصر اصلی حوادث بنزینی سال ۹۸ است واقعیت ندارد.»

مجتبی ذوالنوری در تذکری شفاهی گفت که علی مطهری در نطق اخیرش وزیر کشور را «عامل اصلی حوادث بنزینی سال ۹۸» دانسته اما «من به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و عضو شورای امنیت کشور باید بگویم … وزیر کشور جز اطاعت از شخص رئیس‌جمهور و دستور شورای امنیت ملی کاری انجام ندادند.»/ایسنا



وزارت خارجه شکنجه و به آب انداختن مهاجرین افغانستانی را تکذیب کرد

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه٬ مدعی شد: «در تاریخ مورد نظر و در محدوده ادعایی نه تنها چنان واقعه‌ای رخ نداده و مواجهه‌ای از هیچ نوع میان نیروهای جمهوری اسلامی ایران با اتباع افغان رخ‌نداده است.»

به گفته وزارت امور خارجه ایران «هیج رویدادی مبنی بر انتقال افراد به اردوگاه یا رفتارهای دور از شان انسانی گزارش نشده و در آن زمان، به دلیل شرایط خاص جوی در منطقه حتی هیچگونه ورود اتباع افغان به خاک ایران ثبت نشده است.»

او افزود: «از آنجا که موضوع با جان انسان‌ها به ویژه اتباع کشور برادر و همسایه یعنی افغانستان مربوط بود، این مساله با حساسیتی مضاعف مورد توجه ما قرار گرفت و تلاش شد در اسرع وقت، تمام ابعاد این حادثه مورد بررسی دقیق قرار گیرد و هیچ احتمالی از نظر دور نماند.»

این اولین واکنش رسمی جمهوری اسلامی به موضوع شکنجه و قتل مهاجران افعانستانی است.

پیشتر خبر غرق کردن مهاجران افعانستانی در مرز منتشر شده بود. بر اساس این خبر ۴۶ نفر از مهاجران افغانستانی که قصد ورود به مرز ایران را داشتند شکنجه و سپس به هیرمند رود انداخته شده بودند. از این تعداد ۱۰ نفر کشته و ۱۵ نفر ناپدید هستند.



دلار ۲۰۰ تومان گران شد؛ یورو در آستانه ورود به کانال ۱۸ هزار تومان

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، بیست و سوم اردیبهشت، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته با افزایش ۲۰۰ تومانی همراه بود.

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، بیست و سوم اردیبهشت، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته با افزایش ۲۰۰ تومانی همراه بود. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان است./ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »