? زنده| وزیر آموزش و پرورش: مدارس از هفته آینده باز می‌شوند

 



آبادان قرنطینه کامل شد

به منظور قطع زنجیره کرونا ادارات و بانک‌های شهرستان آبادان تا آخر هفته تعطیل اعلام شد و ‌کریدورهای ورودی آبادان از سمت اهواز و ماهشهر مسدود و تحت تدابیر سختگیرانه تردد قرار گرفت.

با دستور زین العابدین موسوی٬ معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان٬ و در راستای کمک به قطع زنجیره ی بیماری کرونا تمام ادارات (به غیر از بخش‌های خدماتی و درمانی و عملیاتی) و بانکهای شهرستان آبادان تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام شد.

فرماندار آبادان این شهر را قرنطینه کامل کرد و اعلام کرد: با مسوولیت خودم ادارات تا آخر هفته تعطیل و تمامی ورودی شهر از اهواز و ماهشهر بسته می‌شود./عصر جنوب



وزیر آموزش و پرورش: مدارس از هفته آینده باز می‌شوند

محسن حاجی میرزایی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس از ۲۷اردبیهشت خبر داد.

به گفته حاجی میرزایی کلیه مدارس ابتدایی و متوسط (به جز کودکان استثنایی) از ۲۷ اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری، بهره‌مند شوند دایر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استمرار روش‌های آموزش غیرحضوری، از تلویزیون و بستر شاد تاکید کرد که استفاده دانش آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده حسب نیاز و به صورت داوطلبانه خواهد بود.

او افزود: «با توجه به تعیین تاریخ ۱۷ خرداد برای شروع امتحانات پایه دوازدهم، ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا دهم خرداد ماه خواهد بود.»

حاجی میرزایی با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در روزهای بازگشایی مدارس، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت فراهم کرده و باید در جهت توجیه و آموزش دانش آموزان اقدام کند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.



آیت‌الله خامنه‌ای: کسانی در مورد «تعطیلی مساجد تصمیم بگیرند» که ضرورت دعا را درک می‌کنند

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواست تا بررسی «دقیق» بسته بودن یا نبودن مساجد و مراکز دعا به خاطر خطر کرونا را «به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند.»

او که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت کرده بود٬ بر دو نکته تأکید کرد: «اهمیت دادن به شبکه بهداشتی درمانی» و «بررسی‌های دقیق دربارهٔ بسته بودن یا نبودن مساجد و مراکز دعا».

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای افزود: «همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.»/ایلنا



آخرین آمار رسمی کرونا: روند ابتلا صعودی شد

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ اعلام کرد که در ٢۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۳۸۳ مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت که آمار رسمی مبتلایان کرونا به ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است.

بنا به آمار رسمی، ۸۶ هزار و ۱۴۳ نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۶۷۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در همین رابطه علی ماهر، معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا شهر تهران٬ نیز نسبت به روند افزایشی کرونا در پایتخت هشدار داد و شناور شدن ساعت کاری ادارات را خواستار شد.

از سوی دیگر استاندار خوزستان نیز خبر از اعمال مجدد محدودیت‌ها در این استان داده است.

شریعتی گفت: «با توجه به شیوع بیش از پیش کرونا در استان تا پایان هفته در شهرستان‌های باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان تعطیل اعلام می‌شود و محدودیت‌های رفت و آمد بین مناطق مختلف شهر ایجاد می‌شود.»



جانشین سازمان بسیج: کرونا از آذر ماه در کشور ما بوده اما از بهمن ماه متوجه شدیم

سردار سپهر، جانشین سازمان بسیج مستضعفین٬ ضمن تایید ورود کرونا به ایران مدتها پیش از زمانی که وزارت بهداشت از کشف اولین بیمار خبر داد٬ گفت: «چرا از آذر ماه این بیماری در کشور ما بوده و ما از بهمن ماه متوجه شدیم، این حقی است که مردم باید مطالبه‌ کنند.»

این در حالی است که وزارت بهداشت و دیگر مقامات نظام ورود بیماری کرونا به ایران پیش از اسفند ماه سال گذشته را بارها تکذیب کردند و نیروی انتظامی نیز٬ به گفته خود «شایعه پردازان»٬ در این رابطه را دستگیر می‌کند./ایلنا



محکومیت محمدعلی نجفی به «اشد مجازات»

شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران، شهردار اسبق پایتخت را به حبس طولانی‌مدت محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش «هیئت قضات شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران بعد از پایان جلسه دادگاه وارد شور شدند و نجفی را با توجه به اینکه اولیای دم اعلام گذشت کرده و رضایت داده بودند و قصاص از نجفی ساقط شده بود، به حبس طولانی‌مدت محکوم کردند.»

میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، هفتم خرداد سال ۹۸ با شلیک گلوله به قتل رسید. عصر همان روز نجفی با حضور در اداره آگاهی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

در آخرین حکم که آذر سال گذشته صادر شد، نجفی از نظر جنبه عمومی جرم و اتهام قتل عمد، به هفت سال و نیم زندان محکوم شده بود. با اعتراض وکیل و نقض حکم در دیوان‌عالی، پرونده دوباره به جریان افتاد. آخرین جلسه دادگاه هفته گذشته برگزار شد.

قوه قضاییه خبر محکومیت نجفی را هنوز رسما اعلام نکرده است. حمیدرضا گودرزی، وکیل او، به رسانه‌ها گفته است که تا زمان ابلاغ حکم نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کند./روزنامه شرق



سخنگوی دولت: بدون پیش‌شرط آماده تبادل زندانی با آمریکا هستیم

علی ربیعی، سخنگوی دولت، اعلام کرد که ایران بدون هیچ پیش‌شرطی برای مبادله کردن همه زندانیان ایرانی و آمریکایی آمادگی دارد.

به گفته ربیعی، طرف آمریکایی هنوز در این خصوص اعلام نظر نکرده است.

ربیعی گفت: «ما اعلام کردیم که  بدون هیچ پیش‌شرطی آمادگی تبادل برای همه زندانیان و گفتگو برای این آزادی وجود دارد اما آمریکا است که تاکنون از پاسخ خودداری کرده و امیدواریم که در شرایط شیوع بیماری کووید۱۹ که جان شهروندان ایرانی را در زندان‌های آمریکا تهدید می‌کند، دولت آمریکا سرانجام مراقبت از جان انسان‌ها را به سیاست ترجیح دهد و به این مسیر برگردد.»/خبرآنلاین



انتصاب زینب سلیمانی به ریاست بنیاد «شهید حاج قاسم سلیمانی»

زینب سلیمانی٬ دختر قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس٬ به ریاست بنیاد «شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» منصوب شد.

از دلیل این انتصاب و نهاد تصمیم گیرنده در خصوص آن خبری منتشر نشده است اما رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در نامه‌ای این انتصاب را تبریک گفت.

قاسم سلیمانی٬ فرمانده پیشین سپاه قدس٬ زمستان سال گذشته در عراق کشته شد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »