? زنده| برگزاری مجدد نماز جمعه در ۱۸۰ شهر ایران

 



آمار رسمی کرونا: اوج‌گیری دوباره ابتلا

کیانوش جهانپور٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ اعلام کرد که در ٢۴ ساعت گذشته ۷۸ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۶۸۰ مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۱۰۱هزار و ۶۵۰ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور در ادامه هشدار داد که روند شمار مبتلایان در ایران مجددا در چند روز گذشته سیر صعودی داشته است. او از مردم خواست فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بنا به آمار رسمی، بیش از ۸۱ هزار نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۷۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند./ایرنا



برگزاری مجدد نماز جمعه در ۱۸۰ شهر ایران

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با صدور اطلاعیه‌ای خبر داد که اقامه مجدد نماز جمعه در ۱۸۰ پایگاه از این هفته آغاز خواهد شد. شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفته است «هرچند با کنترل بیماری فاصله داریم، لیکن از این هفته شاهد بازگشایی تدریجی مساجد و مصلی‌ها در مناطق سفید کشور خواهیم بود.»

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در اطلاعیه خود همچنین آورده است که تا اطلاع ثانوی در مراکز استان‌ها نماز اقامه نخواهد شد اما در مناطق سفید از تاریخ ۱۹ اردیبهشت در ۲۳ استان و ۱۳۲ شهرستان، مجموعاً ۲۹۴ نقطه (در ۱۸۰ پایگاه) نماز جمعه اقامه خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر وزارت بهداشت اعلام کرده بود مقوله‌ای به نام «مناطق سفید» در دوران شیوع کرونا وجود ندارد.



مخالفت دبیر شورای نگهبان با مصوبه مجلس برای اصلاح قانون انتخابات

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، خبر از امتناع این شورا از تایید مصوبه مجلس دهم در مورد اصلاح قانون انتخابات داد.

جنتی که در جلسه شورای نگهبان سخن می‌گفت، مصوبه مجلس را فاقد هر گونه نسبتی با سیاست‌های کلی انتخابات توصیف کرد که «با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است.»

او ابراز امیدواری کرد که «مجلس یازدهم با هماهنگی متولیان امر انتخابات همچون وزارت کشور و شورای نگهبان که تجربه ارزشمندی در این حوزه دارند، در فضایی معقول اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند.»

انگیزه تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در روزهای آخر مجلس دهم از جمله به کارنامه شورای نگهبان در جریان بررسی‌صلاحیت‌ها برای انتخابات مجلس جدید برمی‌گشت که طی آن بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس هم رد صلاحیت شده‌اند./ایسنا



واکنش معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به بد رفتاری مرزبانان ایرانی: سعدی در گور می‌تپد



روحانی: زیر بار ادامه تحریم تسلیحاتی نمی‌رویم

حسن روحانی، رییس جمهوری٬ در جلسه هیئت دولت در تازه‌ترین واکنش‌ خود نسبت به احتمال تمدید تحریم تسلیحاتی غرب علیه ایران گفت که به سران چهار بعلاوه یک نامه نوشته و گفته است که اگر «چنین کنید ما چنان می‌کنیم.» روحانی تهدید کرده است که اگر چنین خطایی (تمدید تحریم تسلیحاتی) مرتکب شوند عواقب وخیمی برای آنها خواهد داشت.

روحانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد «برای آمریکا دیگر برجامی وجود ندارد و تمام شده است» و اگر تحریم تسلیحاتی روزی بخواهد برگردد تحت هر عنوان با هر بیان و با هر مکانیزمی پاسخ ما همانی است که من در نامه به سران ۴ بعلاوه یک نوشتم.

روحانی بدون آن که به جزئیات نامه خود اشاره کند افزود: «سران خوب می‌دانند که جواب ما آن موقع چه خواهد بود. من در نامه خود به سران ۴ بعلاوه یک در نهایت تاکید کردم اگر چنین شود ما نیز چنان خواهیم کرد و آنان نیز می‌دانند اگر هم چنین خطایی مرتکب شوند چه عواقب وخیمی برای آنها و شکست بزرگ برای آنها خواهد داشت.»

روحانی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که آمریکایی‌ها تازه فهمیدند که چه خطای بزرگی کردند و از برجام خارج شدند.

بنا بر مفاد برجام تحریم تسلیحاتی ایران در مهرماه امسال پایان می‌یابد. آمریکا تلاش می‌​​کند مانع برداشته شدن این تحریم‌ها شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا قبلا گفته بود که آمریکا حتی با پایان گرفتن تحریم‌های سازمان ملل به ایران اجازه نخواهد داد «پهپاد، موشک، تانک، جنگنده و تجهیزات دیگر» بخرد و بفروشد./ایرنا



ایران به سه کشور نیازمند اقلام پزشکی ارسال می‌کند: افغانستان، لبنان و آلمان

عباس موسوی٬ سخنگوی وزارت امورخارجه٬ گفت: «به نشانه همبستگی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، ایران اخیرا اقلام درمانی و پزشکی به سه کشور افغانستان، لبنان و آلمان ارسال کرده است.»

موسوی در ادامه توضیح داد: «با توجه به پیشرفت ایران در کاهش منحنی کووید ۱۹، آقای دکتر ظریف وعده داده بودند تا دستگاه ها و تجهیزات مرتبط با ویروس کرونا را به کشورهای جهان صادر کنند. به نشانه همبستگی، ایران اخیرا اقلام درمانی و پزشکی به سه کشور افغانستان، لبنان و آلمان ارسال کرده است. ایران همچنان دستگیر و یاری‌گر ملت‌های نیازمند [ این تجهیزات ] خواهد بود.»ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »