? زنده| معترضین به بسته شدن حرم امام هشتم شیعیان درهای حرم را شکستند

 



معترضین به بسته شدن حرم امام هشتم شیعیان درهای حرم را شکستند



حسین کروبی آزاد شد

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، یکی‌ از رهبران محصور جنبش سبز، پس از ۶۳ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، با سپردن وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

فرزند مهدی کروبی پس‌از آن بازداشت شد که نامه‌ای از پدرش در انتقاد از اوضاع کشور منتشر شد و پدرش دوباره با محدویت‌های بیش‌تر در حصرش روبه‌رو شد./روزآروز


معترضین به بسته شدن آرامگاه معصومه در قم درهای حرم را شکستند



ایران واردات اتانول را آزاد کرد

سعید عباسپور٬ مدیرکل دفتر صادرات و واردات وزارت صنایع، معادن و تجارت٬ از تصمیم این وزارتخانه برای آزادسازی ورود اتانول خبر داده است.

سعید عباسپور گفت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با گسترش آن در شرایط حساس کنونی و تامین اقلام مورد نیاز، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واردات اتانول برای واحد های تولیدی آزاد شد.»

پیش‌تر نیز اعلام شده بود که برای مقابله با کرونا کسب مجوز برای تولید الکل در ایران لغو می‌شود و تولید الکل نیازمند اجازه از دوائر دولتی نیست.

به گفته عباسپور واحد‌های تولیدی تحت نظارت سازمان حمایت و وزارت بهداشت می‌توانند برای استفاده و تولید مواد ضدعفونی‌کننده اقدام به واردات اتانول کنند.

او در این راستا از مو‌ظف‌شدن بانک مرکزی به تامین ارز مورد نیاز برای این واردات و مو‌ظف‌شدن گمرک به ترخیص آنها خبر داد./ایسنا



نسرین ستوده به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در زندان اعتصاب غذا کرد

در پی نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، نسرین ستوده، حقوق‌دان و فعال حقوق بشر در اعتراض به جلوگیری از آزادی زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا در زندان اوین زد.

نسرین ستوده دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «در میانه‌ بحرانی که جهان و ایران را دربر گرفته است، همان نهادهای نظامی و اطلاعاتی که با تحمیل مدیریت‌های ستیزه‌جویانه‌شان امنیت کشور را برهم زده‌اند؛ همچنان بر ادامه حبس زندانیان سیاسی در شرایط پرمخاطره کنونی اصرار می‌ورزند تا فاجعه هر چه عمیق‌تر و گسترده‌تر گردد و طوفان این ویروس کشنده زندانیان سیاسی و یا خانواده‌های آنان را از بین ببرد.»

نسرین ستوده افزود این یک ضرورت ملی است که بسیاری از بندهای زندان‌های کشور از جمله بند زنان زندان اوین تعطیل شود و این یک ضرورت ملی است که حکومت از در آشتی با دنیا درآید تا از مزایای دانش و تکنولوژی برای مقابله با بیماری کرونا بهرمند گردد.

او گفته است از آنجا که کلیه مکاتبات حقوقی و قضایی جهت یادآوری ضرورت آزادی زندانیان بی‌پاسخ مانده است، دست به اعتصاب غذا به عنوان آخرین راه چاره زده است.



آمار رسمی کرونا در ایران: تعداد درگذشتگان به ۸۵۳ نفر رسید

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کرونا در کشور تا امروز(۲۶ اسفند ۹۸) به ۸۵۳ نفر رسید.

همچنین جهانپور٬ سخنگوی وزارت بهداشت٬ اعلام. کرد که از ظهر دیروز تاکنون ۱۰۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

توزیع فراوانی موارد جدید شناسایی شده کرونا در کشور به تفکیک استان:

آذربایجان شرقی: ۳۵
آذربایجان غربی: ۳۱
اردبیل: ۳۰
اصفهان: ۱۱۸
البرز: ۴۹
ایلام: ۲
بوشهر: ۴
تهران: ۲۰۰
چهارمحال و بختیاری: ۳
خراسان جنوبی: ۷
خراسان شمالی: ۴۵
خوزستان: ۵۳
زنجان: ۱۵
سمنان: ۳۴
سیستان و بلوچستان: ۱۱
فارس: ۴۳
قزوین: ۴۰
قم: ۱۹
کردستان: ۳۱
کرمان: ۱۳
کرمانشاه: ۲۱
کهگیلویه و بویراحمد: ۵
گلستان: ۴۲
گیلان: ۱۸
مازندران: ۹۶
مرکزی: ۱۴
هرمزگان: ۱۶
همدان: ۷
یزد: ۵۱




دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیگر آمار مبتلایان به کرونا را منتشر نمی‌‌کند

دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از این به بعد آمار مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا را منتشر نمی‌کند.

در اطلاعیه این دانشگاه آمده‌است که این تصمیم «به منظور پرهیز از انتشار اطلاعات متناقض در خصوص ارائه آمار بیماران مبتلا به کرونا و تلفات این ویروس و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی» گرفته شده‌است.

در اطلاعیه این دانشگاه که امروز منتشر شده، آمده‌است که این تصمیم توسط قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا استان مازندران گرفته شده و «برای علت این تصمیم‌گیری ستاد استانی مقابله با کرونا به پروتکل سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی استناد کرده‌است.»/ایلنا



روحانی: از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده‌ایم

حسن روحانی، رییس جمهوری٬ امروز مدعی شد که از مرحله پیک بیماری در ایران عبور کرده‌ایم.

او با بیان اینکه «برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می‌یابد»، گفت: «از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده‌ایم».

او ضمن افزود که «آمارها و ارقام امیدوارکننده است، اما توصیه می‌شود، مردم همچنان در خانه بمانند و به سفر نروند.»

روحانی یک روز پیش‌تر با منتفی‌شمردن هر گونه قرنطینه گفته بود: «نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.»/ایرنا



پیام تسلیت همبندیان سابق احمد زیدآبادی به مناسبت در گذشت عفت موسوی

جمعی از همبندیان سابق احمد زیدآبادی درگذشت عفت موسوی را طی یک پیام به اون تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: «همه‌ی ما می‌دانیم که در چنین شرایط سخت و دشواربرای ملت عزیز و صبور ایران این چنین وقایعی بیش از طاقت هرانسانی است ولی روحیه‌ی مقاوم و صبور جنابعالی، همسر و فرزندان شما و هم چنین جناب آقای دکترمحمدی گرگانی ما را مطمئن می‌سازد که به مانند همیشه سختی این واقعه را تحمل خواهید فرمود.»

عفت موسوی٬ همسر محمد محمدی٬ نماینده مجلس اول و مادر همسر احمد زیدآبادی٬ خود از فعالین سیاسی پیش از انقلاب بود.

او هفته گذشته در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید.



عضو مجلس خبرگان رهبری بخاطر ابتلا به کرونا درگذشت

هاشم بطحائی گلپایگانی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری٬ سحرگاه امروز به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

دفتر هاشم بطحایی گلپایگانی روز گذشته اعلام کرده بود که او به ویروس کرونا مبتلا شده است. بطحایی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری است.

او در بیمارستان «شهید بهشتی» قم بستری شده بود./تسنیم



فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

فریبرز رییس‌دانا، اقتصاددان چپ‌گرا، نویسنده و پژوهشگر اقتصادی و عضو کانون‌نویسندگان ایران، پس‌از شش‌روز دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با بیماری کرونا و بستری‌بودن در بیمارستان درگذشت.

او صبح امروز در بیمارستان تهران پارس از دنیا رفت.

فریبرز رئیس‌دانا متولد ۱۳۲۷ در تهران، از استادان اقتصاد دانشگاه تهران بود که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسیِ مدرسه اقتصاد لندن گذارنده بود.

وی نویسنده بیش از ۱۵ جلد کتاب درباره مسائل اقتصادی و سیاسی بود که از آن میان می‌توان به «آزادی و سوسیالیسم»، «اقتصاد سیاسی توسعه» و «منش روشنفکری» اشاره کرد.

از رییس‌دانا همچنین ترجمه‌هایی منتشر شده است که کتاب «بربریت واقعاً موجود، ویراسته لئو پانیچ، کالین لیز» از شناخته‌شده‌ترین آنهاست.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »