? زنده| حرم معصومه و مسجد جمکران قم تعطیل می‌شوند

 





حرم معصومه و مسجد جمکران قم تعطیل می‌شوند

یونس عالی‌پور٬ معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از صدور بخش‌نامه وزارت کشور مبنی بر «تعطیلی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه» خبر داد.


محمود صادقی مبتلا به کرونا نبود



وزیر بهداشت: محدودیت تردد در ورودی و خروجی شهر‌ها

سعید نمکی٬ وزیر بهداشت٬ خبر از آن داد که محدودیت‌های تردد در ورودی و خروجی شهر‌ها یکی از مصوبه‌های جلسه ستاد مقابله با کرونا است.

سعید نمکی پس از پایان هفتمین جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا این خبر را عنوان کرد در حالی که پیش از این خبر مخالفت رییس جمهوری با جریمه مسافران بیمار منتشر شده بود./باشگاه خبرنگاران جوان



بیماران مبتلا به کرونا «به زودی به سوله‌های دور از شهر» منتقل می‌شوند

رضا محمدی کرمی٬ رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران٬ خبر داد که به زودی بیماران کرونایی به سوله‌ای که به همین منظور «آماده شده» منتقل می‌شوند.

رضا محمدی کرمی به محل دقیق این سوله اشاره نکرده، ولی گفته است سوله ویژه بیماران مبتلا به کرونا «دور از محدوده مسکونی هستند و شهروندان نگران نباشند.»

به گفته محمدی‌ کرمی، پیش‌بینی شده که سه ماه در بحران باشیم و علاوه بر شهرداری، «ارتش و سازمان‌های نظامی» هم برای تامین سوله‌ها «ورود کردند»

او افزود شهرداری تهران ۱۱۵ سوله در تهران دارد و برخی از آنها را به این طرح اختصاص داده است./ایلنا


https://twitter.com/rezahn56/status/1238793923176300545


مخالفت روحانی با جریمه مسافران بیمار

حسن روحانی، رییس جمهوری، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران با پیشنهاد وزیر بهداشت برای کنترل تردد در ۱۱ استان ایران موافقت کرده است.

هنوز اعلام نشده این محدودیت تردد در کدام استان‌ها اعمال می‌شوند. گیلان، قم و تهران استان‌هایی هستند که وضعیت وخیم‌تری داشته‌اند.

حسن روحانی در عین حال با جریمه کسانی که به رغم بیماری سفر می‌کنند مخالفت کرده است. به گفته او ممکن است این افراد از بیماری خود مطلع نباشند و همین که برگردانده شوند و به بیمارستان برای درمان هدایت شوند به عنوان جریمه برای آنها کافی است.



آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران: بیش از ۶۰۰ کشته و افزون از ۱۲ هزار بیمار

سخنگوی وزارت بهداشت امروز  آمار قربانیان ویروس کرونا در کشور را ۶۱۱ نفر و آمار کل مبتلایان به این ویروس مرگبار را ۱۲۷۲۹ نفر اعلام کرد.

کیانوش جهان‌پور در کنفرانس خبری روزانه تازه‌ترین آمار رسمی کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، گفت در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.



معاون وزیر بهداشت: کرونا «جنگ بیولوژیکی» نیست

رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت، نظریه «جنگ بیولوژیک» بودن شیوع ویروس کرونا را رد کرد. او در این رابطه گفت: «طبق برآوردهایی که ما داریم، این طور نیست.»

او گفت که «خود آمریکا بیش از همه از این ویروس آسیب خواهد دید» و «خیلی بعید است» که شیوع این ویروس جنگ بیولوژیک باشد.

پیش از این آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ و تنی چند از چهره‌های نظامی گفته بودند که ممکن است ویروس کرونا ممکن است جنگ بیلوژیکی غرب علیه ایران باشد./ایرنا


شرکت روحانی در نشست ستادملی مبارزه با کرونا با ویدئوکنفرانس



تمام‌ خطوط اتوبوسرانی یزد تعطیل شد

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافربری شهرداری یزد گفت که برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تمام خط اتوبوسرانی شهر یزد تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

او خاطر نشان کرد که تعطیلی خط واحدها تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت امیدواریم شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان یزد یکهزار و ۱۱۳ نفر با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بهداشتی بستری شدند که در این مدت ۳۶۹ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

همچنین ۲۱۷ نفر در این استان به بیمار ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲۳ نفر هم فوت کردند./ایرنا



حرم امام هشتم شیعیان در مشهد تعطیل شد

مصطفی فیض‌زاده، معاون آستان قدس رضوی، اعلام کرد که «با توجه به شرایط پیش آمده» در ایام نوروز سال جدید حرم امام رضا «پذیرای زائران و مجاوران» نخواهد بود.

در همین حال آستان قدس رضوی اعلام کرده که از روز شنبه ۲۴ اسفند تا دوشنبه ۲۷ اسفند نیز «امکان تشریف» به حرم و زیارت وجود ندارد.

علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز پیش از این اعلام کرده بود که در ایام نوروز مراکز اقامتی در مشهد «حق پذیرش زائر و مسافر» ندارند.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز در پستی که شامگاه جمعه ۲۳ اسفند در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، نوشت: «اوضاع در مشهد حادتر و نگران‌کننده‌تر شده» و «متاسفانه خیلی از چیزهای بدی که پیش‌بینی کرده بودیم، دارد اتفاق می‌افتد.»/خبرگزاری فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »