? زنده| همایون شجریان درگذشت «استاد شجریان» را تکذیب کرد

 


خبر درگذشت استاد محمدرضا شجریان تکذیب شد

ساعتی پیش خبر در گذشته استاد بلندآوازه آواز ایران٬ استاد محمدرضا شجریان منتشر شد؛ این خبر اما از سوی پسر او تکذیب شد.

محمدرضا شجریان شب گذشته و بر اثر وخامت بیماری به بیمارستان جم در تهران منتقل شد. از شب گذشته خبرهایی درباره درگذشت ایشان منتشر شده بود که امروز تمامی این خبرها از سوی تیم پزشکی بیمارستان تکذیب شد.

پسر او٬ همایون شجریان نیز در اینستاگرامش در این رابطه نوشت:


آمار رای‌دهندگان تهرانی اعلام نمی‌شود

ستاندار تهران می‌گوید آمار رای‌ دهندگان «به صورت جزئی و شهر به شهر» اعلام نخواهد شد.

به گزارش انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه بازدید از یکی از شعب انتخاباتی شهرستان شهریار گفت: «خبری از آخرین آمار شرکت کنندگان در استان تهران ندارم. قرار بر این است که آمار مشارکت توسط وزیر کشور اعلام شود نه منبع دیگری؛ همچنین قرار بر این شده که آمار به صورت جزئی اعلام نشود، بلکه به صورت کشوری به اطلاع مردم برسد.»/ایسنا

طبق گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از سوی روزنامه‌نگاران داخل کشور، میزان مشارکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس در تهران حدود ۱۷ درصد و در کل استان تهران حدود ۲۱ درصد بوده است. گزارش‌های دیگری نیز حاکی از مشارکت حدود ۲۵ درصدی در سراسر ایران است.


واکنش کاربران فضای مجازی به «انتخابات»

 

https://twitter.com/kianoosh_drv/status/1230884277329498116?s=12



کرونا در ایران٬ درهای دنیا بسته می‌شود

مقصو اسعدی٬ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت که کشورهای مختلف منطقه از پذیرش مسافران ایرانی خودداری می‌کنند.

مقصود اسعدی سامانی روز جمعه دوم اسفند به ایلنا گفت کشور عراق به صورت رسمی اعلام کرده که دیگر هیچ مسافر ایرانی را نمی‌پذیرد و ویزا برای مسافران ایرانی صادر نمی‌کند.

او همچنین گفت کویت به صورت رسمی اعلام کرده که هیچ پروازی را از ایران نمی‌پذیرد و تمامی پروازها بین ایران و کویت لغو شده است.

روز جمعه شرکت هواپیمایی کویت رسما اعلام کرد که همه پروازها به ایران یا از ایران به کویت را لغو کرده است.

این شرکت علت تصمیمش را دستور وزارت بهداشت این کشور عنوان کرد. وزارت خارجه کویت نیز از شهروندان این کشور خواسته به ایران نروند.

اسعدی سامانی در ادامه افزود که کشور افغانستان هم به صورت شفاهی درباره لغو پروازهای ایران و این کشور حرف زده، اما هنوز به صورت رسمی و کتبی چیزی را به ما اعلام نکرده‌اند.

همچنین شماری از رسانه‌های ترکیه و آذربایجان نسبت به ادامه ترددهای مرزی هشدار داده و از دولت خواسته‌اند مرز با ایران را ببنند، خصوصا با توجه به این واقعیت که در تعطیلات عید نوروز ده‌ها هزار ایرانی وارد ترکیه و جمهوری آذربایجان می‌شوند.

مقامات ایران تا چهارشنبه هفته جاری وجود هرگونه ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب می‎کردند، اما روز چهارشنبه به صورت ناگهانی اعلام شد که دو نفر به خاطر ابتلا به کرونا در قم فوت کرده‌اند. پس از آن نیز به صورت مرتب آمار مبتلایان به این بیماری در شهرهای مختلف افزایش می‌یابد.



نام ایران در لیست سیاه FATF

گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی،‌ اف‌ای‌تی‌اف، روز جمعه، دوم اسفندماه، اعلام کرد که ایران را به فهرست سیاه خود بازگردانده است.

این گروه در بیانیه‌ای که روز جمعه صادر کرد به همه کشورها اختیار داده است که در نقل و انتقال‌های مالی با ایران خود به طور مستقل اقدام کنند.

به این ترتیب هر کشور می‌تواند برای ایمن نگه داشتن سیستم‌ بانکی خود از احتمال مشارکت در پولشویی و تامین مالی فعالیت‌های تروریستی از طریق نقل و انتقالات و نظام بانکی ایران به طور مستقل دست به اقدام بزند.

نشست گروه ویژه اقدام مالی از روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن در پاریس آغاز شد و روز جمعه دوم اسفند به پایان می‌رسد.

محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، پیشتر در صبح روز جمعه در واکنش به وضعیت جدید ایران گفته بود: «شرایط از آن چه امروز هست،‌ بدتر خواهد شد». او گفت این وضعیت «ممکن است فشار اندکی بر تلاش‌های دولتی بگذارد.»/رویترز


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »