? زنده| تحریم احمد جنتی٬ عباسعلی کدخدایی و چند عضو دیگر شوای نگهبان

 



نتایج نظرسنجی ایسپا درباره حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) درباره حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم اعلام شد.

میزان مشارکت در حوزه انتخابیه تهران: ۲۷ درصد قطعاً؛ ۶.۴ درصد به احتمال زیاد؛ ۱۳.۴ درصد هنوز تصمیم نگرفته­‌اند؛ ۴.۷ درصد به احتمال کم و ۴۸.۵ درصد نیز گفته­‌اند به هیچ وجه در انتخابات شرکت نخواهند کرد./ایسنا


تحریم احمدی جنتی٬ عباسعلی کدخدایی و چند عضو دیگر شوای نگهبان


مشاهده موارد مشکوک به ابتلاع به کرونا در تهران


شورای صنفی فرهنگیان ایران در نامه به روسای قوا از زندانی کردن معلمان انتقاد کرد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در نامه‌ای سرگشاده به سران سه قوه در ایران، خواهان آزادی فعالان صنفی شد.

این شورا در بیانیه خود نوشت: «درچند ساله اخیر، این نهادها به جای پیگیری مطالبات صنفی، بنابر جبری که برآنها تحمیل شده است، همواره گرفتار پروسه احضار توسط نیروهای امنیتی، محاکمات قضایی، سلول های زندان و تحمل رنج تبعید و غیره بوده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده: «چهل و یک سال حبس، ده ها ضربه شلاق، تبعید و بازنشستگی زودتر از موعد اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی از جدیدترین مصداق این شرایط است.»

معلمان ایران در دو سال گذشته چند بار اعتصاب سراسری کرده‌اند؛ آخرین اعتصاب و تجمع سراسری، ۱۲ اردیبهشت به مناسبت روز معلم بود در بیش از ۱۵ استان. شماری از معلمان ایران در این تجمع‌ها بازداشت شدند.

افزایش سهم فرهنگیان و دانش آموزان از بودجه، بهبود وضعیت بیمه و اعمال طرح رتبه بندی فرهنگیان از جمله خواست‌های معلمان در اعتراض اخیرشان بوده است. در اعتصاب‌های قبلی نیز معلمان معترض علاوه بر افزایش دستمزد خواستار آزادی معلمان بازداشتی و توقف روند پولی سازی آموزش در ایران بودند.



سپیده کاشانی نیز در طول دوران بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته است

وکیل سپیده کاشانی، از متهمان محیط زیستی، می‌گوید مواردی ازآنچه که در نامه‌های نیلوفر بیانی آمده در مورد موکلش هم مطرح بوده که اساس تحقیقات را زیر سوال می‌برد. بیانی در نامه‌هایش نوشته که آماج شکنجه‌های متفاوت بوده است.

وکیل سپیده کاشانی، از متهمان محیط زیستی، ضمن اظهار اینکه نیلوفر بیانی در جلسه نخست دادگاه به برخی از موارد منتشر شده در نامه‌های منتسب به او اشاره کرده، گفت درمورد موکلش سپیده کاشانی نیز مواردی بوده که طی لایحه‌ای به دادگاه ارائه شده است.

سیدکاظم حسینی، وکیل تعدادی از متهمان محیط زیستی، گفت: «خانم بیانی در جلسه اول مواردی را اشاره کرد اما وسط دادگاه ایشان را بردند و ما هم دیگر ایشان را ندیدیم. ولی در مورد خانم سپیده کاشانی مواردی بود که ما طی لایحه‌ای تحویل دادگاه دادیم و همه‌ مواردی که ایشان اعتراض داشتند را اشاره کردیم. من در مورد خانم بیانی نمی‌توانم اظهار نظری کنم، اما موکل خودم، هم مکتوب آن موارد را به دادگاه ارائه داد و هم شفاهی آنها را بیان کرد و من هم به‌عنوان وکیل تمام اینها را مکتوب در لوایحی که تقدیم دادگاه کردم، ارائه دادم که برخی اتفاقات افتاده که اساس تحقیقات را به‌طور کامل زیر سوال می‌برد.»

نیلوفر بیانی در نامه‌‌اش نوشته که بازجویان او را به تقلید صدای حیوانات واداشتند، به تزریق آمپول هوا و “آمپول فلج کننده” تهدیدیش کردند و عکسی از جسد کاووس سیدامامی نشانش دادند تا عاقبت خود در صورت عدم همکاری را بداند.

نامه‌هایی که خانم بیانی از زندان به مسئولان نوشته، روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن در بی‌بی‌سی فارسی منتشر شدند. او از جمله، دی ماه ۱۳۹۷ در نوشته‌ای به رئیس بند دو – الف بازداشتگاه سپاه، عنوان کرده که  یک تیم بزرگ در بازجویی‌های طولانی، “کثیف‌ترین توهین‌های جنسی را با جزییات چندش‌آور تخیلی مطرح می‌کردند و از من می‌خواستند تصورات جنسی آنها را تکمیل کنم”./انصاف نیوز



بسته شدن مرز ایران و عراق؛ به کامیون‌های ایرانی اجازه ورود داده نمی‌شود

یحیی آل‌اسحاق٬ رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق٬ ضمن تأیید خبر بسته شدن مرز این دو کشور گفت، به همین خاطر به کامیون‌های ایرانی اجازه ورود داده نمی‌شود ولی این روند موقتی است و ایران در حال پیگیری این مسئله است.

به گفته آل‌اسحاق با تغییر رییس گمرک عراق گویا تصمیم به انجام برخی تنظمیات گرفته‌اند که این موضوع باعث بسته شدن مرز دو کشور فعلا در استان ایلام شده است.»

او ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر این که علت این اقدام شیوع ابتلا به ویروس کرونا در ایران بوده را رد کرد و گفت: «اصلا ربطی به این موضوع ندارد.»/ایلنا


به رغم شیوع کرونا در ایران٬ پروازهای ماهان به چین قطع نشد


قیمت دلار به ۱۴٬۴۸۰ تومان رسید

دلار در بازار آزاد تهران در ادامه روند صعودی روز پنج‌شنبه، اول اسفندماه، به ۱۴٬۴۸۰ تومان رسید. این رقم نسبت به روز قبل، افزایش ۰٫۶۹ درصدی داشته است.

قیمت دلار در روزهای اخیر از مرز ۱۴ هزار تومان که بانک مرکزی ایران آن را خط قرمز خود می‌داند، گذشته و سه روز پیش از این، روز دوشنبه، هر دلار آمریکا در بازار تهران تا ۱۴۳۵۰ تومان خرید و فروش شد.

روزنامه دولتی «ایران» در همان روز در این باره نوشت که «برخی معامله‌گران از سه روز گذشته، علت رشد جدید نرخ دلار در روزهای اخیر را نزدیک شدن به نشست اف‌ای‌تی‌اف می‌دانند».

نشست گروه ویژه اقدام مالی، «اف‌ای‌تی‌اف»، از روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن در پاریس آغاز شده است و تا روز جمعه دوم اسفند ادامه پیدا خواهد کرد.

این گروه بین‌المللی بر تصویب لوایح مربوط به مبارزه با پول‌شویی توسط ایران تأکید دارد، اما مخالفان این لوایح در ایران می‌گویند که در صورت تصویب این لوایح، کمک‌های مالی ایران به گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان با مشکل مواجه خواهد شد.


https://twitter.com/mohammadmosaed/status/1230422101959544832


تعطیلی تمام مدارس قم به دلیل شیوع کرونا

وزیر آموزش و پرورش همزمان با انتشار خبر فوت دونفر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس از تعطیلی تمام مدارس استان قم در روز شنبه خبر داد.

ظهر روز گذشته (چهارشنبه) وزارت بهداشت برای اولین بار ابتلاع دو تن به بیماری کرونا را تایید کرد٬ ساعتی پس از آن نیز هر دو فرد مبتلا در گذشتند.

به دنبال فوت دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در شهر قم، مقام‌های مسئول اعلام کرده‌اند برای بررسی وضعیت شیوع این ویروس مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهر پنجشنبه اول اسفند ماه تعطیل است./ایلنا




سپاه: مجلس آینده در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با دعوت از ملت برای «حضور حداکثری» در انتخابات دوم اسفندماه، تحقق راهبرد «ایران قوی» را نیازمند «مجلسی قوی» و برخوردار از اراده، اقتدار و انگیزه در برابر دشمنان در «دفاع از منافع ملی و آرمان‌های انقلاب و میهن اسلامی» دانست.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که مجلس آینده «در تراز انقلاب اسلامی» خواهد بود.



ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل می‌شود

علی ربیعی٬ سخنگوی دولت٬ اعلام کرد: «به دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت ونماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.»

به گفته او بنا به دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت ونماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

سخنگوی دولت افزود که سایر دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت در جلسه شرکت می‌کنند./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »