دلالان «صلاحیت» محاکمه می‌شوند

زیتون– غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه٬ در گفتگو با یک برنامه رادیویی صداوسیما «دلالان صلاحیت» را کلاهبردار خواند و وعده داد که به زودی محاکمه می‌شوند.

او در این برنامه تلویزیونی تعداد افراد دستگیر شده با این اتهام را ۵ نفر اعلام کرد.

در حالی سخنگوی قوه قضاییه تعداد افراد دستگیر شده در این پرونده را ۵ نفر اعلام کرد٬‌ که پیشتر دادستان تهران از دستگیری ۱۲ نفر در این رابطه خبر داده بود.

دادستانی تهران عصر روز چهارشنبه هفته گذشته از دستگیری مدعیان نفوذ در شورای نگهبان در رابطه با تایید صلاحیت‌ انتخابات مجلس خبر داده بود.

بر اساس آن خبر طی روزهای گذشته ۱۲ نفر که مدعی نفوذ در شورای نگهبان، در رابطه با فرایند تایید صلاحیت‌های انتخابات مجلس، دستگیر شدند.

یک روز پیش از آن (سه شنبه هفته گذشته) محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از بازداشت برخی از «دلالان میلیاردی» تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبر داده بود.

محمود صادقی در نامه به ابراهیم رئیسی نوشته بود که گزارش‌های متعددی از نمایندگان فعلی و سابق مجلس در این زمینه وجود دارد که نشان دهنده «عمق و گستردگی» این پدیده است.

این نماینده مجلس به رییس قوه قضائیه پیشنهاد کرده بود که طی فراخوانی از افراد مطلع درخواست شود تا اطلاعات خود را ارائه کنند.

اکبر اعلمی، نماینده سابق مجلس، نیز در کانال تلگرامی خود از بازداشت برخی از دلالان تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در خبر داده است.

او نوشته بود که «شبکه خرید و فروش صلاحیت» با مداخله نهاد امنیتی و «با ادله و مدارک کافی و حضور شهود مختلف کشف شد».

اکبر اعلمی وعده داده بود که اسامی برخی از این افراد و شماره و شیوه کار آنان را منتشر خواهد کرد.

موضوع دریافت رشوه برای تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس پیش از این نیز چندین بار توسط محمود صادقی و برخی از دیگر نامزدهای مجلس مطرح شده بود.

به گفته محمود صادقی، افرادی که در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم نقش دلال را ایفا می‌کنند، گاهی تا چهار میلیارد تومان رشوه دریافت می‌کنند.

این نماینده مجلس پیش از این نیز سخنان مشابهی را مطرح کرده بود که به شکایت شورای نگهبان از او منجر شد.

وبسایت روزنامه اعتماد هم به نقل از محمدطاهر کنعانی، وکیل و یکی از نامزدهای انتخابات مجلس، نوشته بود که برخی افراد از او رشوه ۶۰۰ میلیونی برای تایید صلاحیت در انتخابات طلب کرده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چشم همگی روشن. تا بحال سلطان آرز، سلطان سکه، سلطان لاستیک، سلطان دارو، سلطان اختلاس…. حالا هم سلطان رأی دزدی

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »