فاطمه کروبی:‌ فشارها بر همسرم کارساز نیست

زیتون– فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی در نامه‌ای به وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی با بازداشت فرزندنش اعتراض کرد. او نوشت بازداشت و بازجویی حسین کروبی به خاطر مواضع پدرش غیرقانونی است.

او همچنین تاکید کرد که این گونه «فشارها بر همسرش کارساز نیست.»
فاطمه کروبی در نامه خود به محمود علوی، وزیر اطلاعات٬ که امروز (دوشنبه) منتشر ضمن ذکر روایت نحوی بازداشت حسین کروبی٬ توضیح داد که دو هفته پیش ماموران وزارت اطلاعات بدون حضور فرزندش و یا عضوی از خانواده‌اش با شکستن قفل واحد مسکونی به حریم خصوصی آنان یورش برده و در تفتیش و بازرسی چند ساعته‌شان اقدام به توقیف و ضبط بخشی از وسایل شخصی او و خانواده‌اش کردند.

به گفته همسر مهدی کروبی، اصرار پنج مأمور وزارت اطلاعات بر شکستن حریم مسکونی آنان و سه ساعت بازرسی آنهم بدون حضور عضوی از خانواده شایبه کارگذاری شنود در حریم خصوصی این خانواده را تقویت کرده و به همین جهت این روزها همسر و فرزندان محمد حسین دیگر در منزل‌شان هم امنیت روحی ندارند.

فاطمه کروبی علت بازداشت فرزندش را انتشار آخرین نامه مهدی کروبی به خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای می‌‌داند.

مهدی کروبی٬ یکی از رهبران در حصر جنبش سبز٬ در این نامه وضعیت اسف‌بار کشور را نتیجه سوء مدیریت و دخالت‌های بی‌جای آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده و او را فاقد شروط لازم برای رهبری دانسته بود.

نامه کروبی خطاب به خامنه‌ای پس از شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اکراین منتشر شد.

همسر مهدی کروبی در ادامه نامه خود به وزیر اطلاعات نوشته است: «مناسب است به جنابعالی و دیگران یادآور شوم که اینگونه فشارها بر همسرم کارساز نیست و در یک کلمه؛ آب در هاون کوفتن است.»

فاطمه کروبی یادآور شده که «دولت تدبیر و امید هم که در دو انتخابات متوالی ۹۲ و ۹۶ وعده رفع حصر داد در عمل نه تنها قدمی برای رفع حصر بر نداشت بلکه در مورد همسرم همان گشایش‌های اولیه که به صورت قطره چکانی اعمال شده بود را به دنبال نامه اخیر ایشان کن لم یکن تلقی کرد.»

همسر مهدی کروبی همچنین رفتار ماموران ساواک در رژیم پیشین با خانواده‌های زندانیان سیاسی را به وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی گوش‌زد کرده و نوشته است: «در آن حکومت خودکامه، ساواک اقدام به ورود، تفتیش و بازرسی منزل مسکونی‌مان بدون حضور همسرم و یا من نکرد. هنگامی هم که برای بازرسی و تفتیش به محل سکونت ما و دیگر مبارزان سیاسی می‌آمدند انصافاٌ حریم خصوصی زنان را به خوبی رعایت می‌کردند. در حالی که مجموعه تحت نظر شما همچون دولت قبلی طور دیگری عمل می کنند که در یک کلام باید گفت این دست رفتارها نه با قانون تطبیق دارد و نه با شرع.»

پس از انتشار آن نامه محمدتقی کروبی٬ فرزند مهدی کروبی٬ خبر از تشدید شرایط حصر پدرش داده بود.

https://twitter.com/KaroubiMT/status/1217076474391351296?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1217076474391351296&ref_url=https%3A%2F%2Fzeitoons.com%2F72046

پس از انتشار این نامه محمد حسین کروبی روز ۲۴ دی ماه و روز پس از مراجعه ماموران امنیتی به خانه‌اش، خود را به مقامات قضایی معرفی کرده و از آن زمان در بازداشت موقت به سر می‌برد. او در تماس تلفنی با همسرش گفته که به خاطر انتشار نامه‌ پدرش به خامنه‌ای متهم شده است.

حزب اعتماد ملی، که مهدی کروبی دبیرکل آن است، روز گذشته (یکشنبه) در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خبر داد که حسین کروبی در زندان اوین در اعتراض به نقض حقوق قانونی‌اش اعتصاب غذا کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »