? محمد کیانوش‌راد آزاد شد

زیتون– محمد کیانوش‌راد٬ ساعتی پیش آزاد شد.

این عضو سابق شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ۲۴ آذرماه امسال بازداشت شده بود.

به گزارش «زیتون» محمد کیانوش‌راد از امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر بود.

پیش از او مهدی محمودیان٬‌ از دیگر امضا کنندگان این بیانیه نیز بازداشت شده بود.

این فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم پس از اعتراضات آبان ماه از ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب سخن گفته بود.

کیانوش‌راد در این رابطه به روزنامه آرمان گفته بود: «حجم خرابی‌ها و خون‌های ریخته شده نیازمند به بررسی جدی ریشه‌ها و دلایل چنین اتفاقی را در کشور ضروری می‌نماید. هرگونه شفاف‌سازی صادقانه در این جهت می‌تواند به عنوان قدرت برای مواجهه با حوادث پیش رو در آینده مورد استفاده دوگانه مسئولان و مردم قرار بگیرد.»

عضو سابق شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه تاکید کرده بود: «در واقع شفاف‌سازی در اینگونه موارد می‌تواند به افزایش آگاهی‌های اجتماعی و همچنین ایجاد موانع برای اقدامات خارج از چارچوب منجر شود. در هر صورت این وظیفه اولیه‌ای است که باید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به انجام آن مبادرت ورزد و در غیر این صورت نمایندگان مجلس می‌توانند با امضای طرح تحقیق و تفحص چنین امری را پیگیری کنند.»

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان، ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

اعتراض‌های اخیر به گفته مقام‌های دولتی، در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور، در ۲۷ استان، رخ داد و تنها شهر تهران شاهد بروز اعتراضات در ۱۰۰ نقطه از شهر بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »