دبیر شورای عالی امنیت ملی: پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین قطعی است

زیتون– علی شمخانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با خانواده جانباختگان اعتراض‌های آبان ماه مدعی شد: «پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین قطعی است.»

با اشاره به کشته‌شدگان سرکوب تجمعات اعتراضی اخیر در ایران مدعی شد که «بیش از ۸۵ درصد از جان‌باختگان حوادث اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ‌یک از تجمع‌ها حضور نداشتند».

دبیر شورای عالی امنیت ملی توضیح نداد که این افراد که به گفته او در تجمعات شرکت نداشتند در چه محل‌هایی کشته شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران٬ امروز (پنجشنبه) خبر داد که علی شمخانی با خانواده برخی از جان‌باختگان رویدادهای اخیر به غرب تهران رفته بود همچنین مدعی شد که این افرادی که «در هیچ‌ یک از تجمع‌ها حضور نداشتند»، «به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیرسازمانی کشته شده‌اند.»

پس از اعلام افزایش قیمت بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان، ده‌ها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود.

اعتراض‌های اخیر به گفته مقام‌های دولتی، در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور، در ۲۷ استان، رخ داد و تنها شهر تهران شاهد بروز اعتراضات در ۱۰۰ نقطه از شهر بود.

«زیتون» پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس اخباری که از یک مقام امنیتی دریافت کرده تعداد کشته شدگان پنج روز اول اعتراضات اخیر ایران افزون بر ۲۷۰ تن است. از این تعداد کشته شدن ۱۴۳ نفر روز گذشته به تایید سازمان عفو بین الملل نیز رسیده است. وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نیز شمار کشته‌ها را تا ۳۶۶ عنوان کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش اخیر خود از کشته شدن دست‌کم ۲۰۸ نفر در جریان اعتراضات اخیر خبر داده است.

اما تنها نام و نشان تعداد اندکی مشخص شده است.

پیش از این حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ اعلام کرد که در اعتراضات اخیر بیش از «هفت هزار نفر» بازداشت شده اند.

اما بر اساس برآوردهای فعلی در این اعتراض‌ها حداقل ۳۶۶ نفر کشته و بیش از هشت هزار نفر بازداشت‌ شده‌اند.

در این میان اما سرکوب و کشتار معترضان در ماهشهر بسیار سنگین‌تر از دیگر شهرها بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بد جوری وحشت کرده اند و در نتیجه پرت و پلا میگویند !
    جناب دبیر شورای امنیت آخوند ، قاتلان این ۸۵% کشته شدگان را پیدا و به مردم معرفی کنید !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »