نظام جمهوری اسلامی تکذیب کرد: در مقابل تحویل جسد کشته شدگان پول نمی‌خواهیم

زیتون– در حالی که تا کنون هیچ آمار رسمی از کشته شدگان اعتراضات اخیر در ایران توسط مسئولان رسمی منتشر نشده است٬ امروز (سه شنبه) چند تن از مسئولین نظام اعلام کردند که در قبال تحویل جسد کشته‌ شدگان٬ پولی از بازماندگان آنان دریافت نمی‌کند.

مجتبی خانجانی٬ فرماندار بهارستان استان تهران٬ بدون اشاره به شمار قربانیان به خبرگزاری «ایلنا» گفته در ازای پس‌دادن پیکر کشته‌شدگان «هیچ پولی از خانواده آن‌ها دریافت نمی‌شود.»

این اظهارات در واکنش به مسئله تحویل پیکرهای قربانیان در ازای پول مطرح شده‌است. پیش از این نیز دریافت «حق تیر» در قبال دریافت پیکر کشته شدگان در ایران مرسوم بود.

پس از آغاز اعترضات نیز به رقم قطع اینترنت اخباری مبنی بر دریافت مبالغی کلان تا حتی ۴۰ میلیون تومان در قبال تحویل جسد کشته شدگان منتشر شده بود.

مجتبی خانجانی در این مورد به نامه‌ای اشاره کرده که خانواده یکی از کشته‌شدگان نوشته و به گفته این مقام دولت جمهوری اسلامی «به‌واسطه وضعیت ضعیف خانواده خواستار کمک شده است» تا ظاهرا بتوانند پیکر عضو خانواده را تحویل بگیرند یا دفن کنند.

پیشتر «زیتون» خبر داده بود که حداقل طی پنج روز اول اعتراضات ۲۷۰ نفر در ایران کشته شده‌اند.

محمود صادقی٬ نماینده مردم تهران در مجلس٬ نیز در واکنش به خبر دریافت پول در قبال تحویل جسد کشته شدگان گفت: «تاکنون خبر موثقی در این زمینه به دست ما نرسیده است و تنها در فضای مجازی مطالبی را با این عنوان مشاهده کردیم.

او در ادامه خواست تا «اگر خانواده‌ها و اشخاص مطلعی در این رابطه وجود دارند این موضوع را به ما بیان کنند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. عده ای اراذل و اوباش مردم را شهید کردند ، جنازه دست این عزیزان امنیتی چه میکند ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »