? زنده| آمریکا مجتبی خامنه‌ای را تحریم کرد

 



آمریکا مجتبی خامنه‌ای را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (دوشنبه، ۱۳ آبان)، همزمان با چهلمین سالگرد اشغال سفارت ایالات متحده در تهران، ۹ شخص حقیقی و ستاد کل نیروهای مسلح ایران را تحریم کرد.

از جمله این اشخاص حقیقی مجتبی خامنه‌ای٬ فرزند آیت‌الله خامنه‌ای است که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است.



بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران در باره فیلم «خانه پدری»

دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره فیلم «خانه پدری» بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که هر چند درخواست‌های مردمی از دادستانی برای ورود به موضوع از ابتدای نمایش فیلم خانه پدری وجود داشت و با ورود دادستانی به موضوع تاکنون صرفاً شکلی و نه محتوایی بوده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده: «بر حسب گزارش مراجع نظارتی مشعر بر عدم اعمال اصلاحات لازم برای پخش فیلم از ادامه نمایش آن جلوگیری شد. صائب بودن نظر بخش‌های مسئول در خصوص صدور پروانه ساخت و نمایش مورد قبول و احترام دستگاه قضایی است منتهی حسب گزارش‌های واصله روال قانون در اکران این فیلم به طور کامل طی نشده است.»/تسنیم


مرکز پژوهش‌های مجلس: زبان چینی در مدارس تدریس شود

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی ضمن بررسی کارشناسی ابعاد طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش هماهنگی پیشنهاد رد کلیات این طرح را داده و همچنین خواستار امکان آموزش زبان چینی در مدارس شده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی کارشناسی طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش هماهنگی کشور پرداخته است.

در چکیده این گزارش اشاره شده که نتیجه این طرح رشد بی رویه موسسات آموزش‌های زبان خارجی، کاهش عدالت آموزشی از حیث عدم امکان دسترسی دانش آموزان مناطق محروم و همچنین امکان ایجاد چالش‌های امنیتی از حیث ورود کنسرسیوم‌های خارجی به نظام آموزشی کشور خواهد بود.

همچنین در حال حاضر براساس سند تحول بنیادین امکان ارائه آموزش زبان‌های خارجی فرانسه، آلمانی، اسپانیولی، ایتالیایی و روسی در مدارس وجود دارد. به همین دلیل رفع کلیات این طرح پیشنهاد می‌شود./ایسنا



قطع پرواز شرکت‌های ایرانی به مقصد نجف و بغداد

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ایران گفته است که پرواز شرکت‌های ایرانی به مقصد نجف و بغداد قطع شده است.

در حال حاضر فقط چند ایرلاین مسافران ایرانی را که در فرودگاه نجف عراق هستند به ایران باز می‌گردانند.

اسعدی سامانی گفته است ازسرگیری پروازها به مقصد نجف و بغداد به «شرایط داخلی» عراق بستگی دارد./خبرگزاری مهر



کشته شدن سه معترض عراقی مقابل کنسولگری ایران در کربلا

رییس پزشکی قانونی عراق روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت طی شبی که گذشت سه تن از معترضان عراقی در مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند.

بنا بر این گزارش نیروهای امنیتی در کربلا به سمت معترضانی که قصد داشتند از دیوار کنسولگری ایران بالا بروند شلیک کردند که در جریان آن سه معترض کشته شده و ۱۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

شامگاه یک‌شنبه معترضان ضمن آویختن پرچم عراق از دیوارهای کنسولگری ایران در کربلا بر دیوارهای این ساختمان با اسپری نوشتند: «کربلا آزاد است، ایران برو بیرون! بیرون!»/بی‌بی‌سی فارسی



تفاوت «بگم، بگم» احمدی‌نژاد با «می‌گویم»های روحانی

محمود واعظی٬ رییس دفتر رییس جمهوری٬ در واکنش به مقایسه‌ی اظهارات اخیر حسن روحانی با شیوه‌ای که محمود احمدی‌نژاد برای پاسخ دادن به انتقادات از آن استفاده می‌کرد، اظهار کرد: «که آقای روحانی می‌گوید «روزی که تحریم‌ها برداشته شود و اوضاع کشور آرام باشد به مردم خواهم گفت، اما آقای احمدی نژاد هر روز می‌گفت: «می‌گویم»، اما چیزی نمی‌گفت.»/فارس



واکنش وزارت اطلاعات به آزادی حسن عباسی

مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان یادآورشد: وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده است: چند روزی است عده‌ای، نمایشی را به راه انداخته‌اند تا یکی از محکومین دستگاه محترم قضایی را که به تازگی و به صورت مشروط از زندان آزاد شده است، از دروغ پراکنی‌ها و اتهامات و جرائم مرتکب شده تبرئه نمایند.

این افراد قضا ستیز، وزارت اطلاعات را عامل زندانی شدن فرد مورد نظر معرفی می کنند؛ درحالی که وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

اقدامات این عده می تواند باعث وهن جایگاه دستگاه قضا شود که در دوره جدید مسئولیت در آن، امیدهای فراوانی را در دل مردم برای مبارزه با فساد بوجود آورده است و امیدواریم قوه قضائیه با روشنگری مانع آن گردد./ایلنا



معاون وزارت ورزش و جوانان: هزینه ترویج ازدواج دوم را به خیرین ازدواج بدهید

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت که آمار ازدواج اول برای جوانان در حال کاهش و سن ازدواج در حال افزایش است.

تندگویان در ادامه از کسانی که می‌خواهند برای ترویج ازدواج دوم فرهنگ‌سازی یا کمک کنند خواست هزینه این فعالیت‌ها را »به خیرین ازدواج بدهند تا مشکلاتشان حل شود.»/ایلنا



کنسول ایران در کربلا: مردم برای زیارت به این شهر نیایند

میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت در اطراف کنسولگری ایران عادی شده است از مسافران و زائران خواست تا برقراری امنیت لازم از سفر به این مناطق خودداری کنند.

حسینیان گفت که در حال حاضر شرایط سفر به عتبات مهیا نیست.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که تعدادی از تظاهرات کنندگان در شهر کربلا در اطراف کنسولگری ایران تجمع کرده و آتش‌هایی را در کنار دیوارهای کنسولگری روشن نموده‌اند.

برخی رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که کنسولگری ایران برای لحظاتی توسط معترضان عراقی محاصره شده بود./ایسنا


خبرهای روزهای گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »