? زنده| بستری ۱۷۸ بیمار تنفسی در پی بارندگی اخیر اهواز

 



بستری ۱۷۸ بیمار تنفسی در پی بارندگی اخیر اهواز

میثم معزی٬ رییس بیمارستان گلستان اهواز٬ از مراجعه بیش از ۷۰۰ بیمار تنفسی به اورژانس این بیمارستان در پی بارندگی روزهای گذشته خبر داد.

میثم معزی اضافه کرد: «از ابتدای بارندگی چند روز اخیر تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر از شهروندان به دلیل مشکلات تنفسی به اورژانس بیمارستان گلستان اهواز مراجعه کرده‌اند که ۱۷۸ نفر از این تعداد بستری و بقیه مراجعین نیز تحت درمان سرپایی قرار گرفته و مرخص شدند.»

او تاکید کرد: «خوشبختانه با تمهیداتی که پیش از این توسط کمیته بحران بیمارستان گلستان اهواز برای مواجهه با بحران‌های احتمالی اندیشیده شده بود، هیچ گونه کمبودی از نظر تخت و یا خدمات دارویی و دیگر تجهیزات مورد نیاز نداشتیم.»

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: «همه بیمارانی که در چند روز اخیر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان گلستان مراجعه کردند تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند و پس از اقدامات تشخیصی و درمانی با وضعیت عمومی عادی و مناسب از بیمارستان ترخیص شدند.»/ایسنا



معلم زندانی٬ ممنوع الملاقات شد

محمد حبیبی٬ معلم زندانی در ایران برای نزدیک به یک ماه از سوی مسئولان زندان ممنوع الملاقات شده است.

خانواده محمد حبیبی، که روز گذشته برای ملاقات هفتگی با فرزندشان به تهران آمده بودند، اما اجازه ملاقات نیافتند. بعد از پیگیری این خانواده مشخص شد آقای حبیبی تاریخ ۲۹ مهر تا ۲۱ آبان از سوی رئیس زندان ممنوع الملاقات شده است.

این ممنوع الملاقاتی به دنبال ۲۲ روز از نافرمانی محمد حبیبی، فرهاد میثمی، برزان محمدی و مهدی مسکین نواز در اعتراض به تضییع حقوق زندانیان در اوین صورت گرفته است.

محمد حبیبی و فرهاد میثمی ۱۶ مهرماه امسال در یک نامه سرگشاده خطاب به قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نسبت به نقض آشکار حقوق زندانیان در زندان اوین اعتراض کرده‌ بودند.

پیش از این محمد حبیبی در تجمعی که ۲۰ اردیبهشت سال ۹۷ به مناسبت هفته معلم، مقابل سازمان برنامه و بودجه برگزار شده بود، به همراه ۱۴ تن از شرکت کنندگان در تجمع بازداشت و سال گذشته حکم ۱۰ سال و شش ماه زندان و شلاق این فعال صنفی فرهنگیان و عضو هیئت مدیره کانون معلمان استان تهران، در دادگاه تجدیدنظر تایید شد./هرانا



آزادی ۱۹ صیاد بوشهری از زندان‌های عربستان

۱۹ صیاد بوشهری که بین ۱۰ تا ۱۱ ماه در کشور عربستان زندانی بودند، روز گذشته آزاد شدند و هم‌اکنون در حال بازگشت به وطن هستند.

کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر گفت: «این صیادان سرنشینان ۲ فروند لنج هستند که دی و بهمن ماه سال گذشته به اتهام تجاوز مرزی توسط نیروهای گارد دریایی عربستان توقیف و زندانی شده بودند.»

کیمیا زارع ا افزود: «یکی از این شناورهای صیادی با ۱۱ سرنشین دهم دی و دیگری با هشت صیاد ۱۹ بهمن ماه سال گذشته در خلیج فارس توقیف شدند.»

او ادامه داد: «با پیگیری مسئولان وزارت امور خارجه ایران این صیادان روز گذشته به همراه شناورهایشان رفع توقیف و آزاد شدند و اکنون در ۱۵ مایلی بندر رستمی تنگستان در حال بازگشت به زادگاه خود هستند.».ایرنا



آمریکا معافیت همکاری‌ اتمی با ایران را تمدید می‌کند

دو منبع مطلع چهارشنبه هشتم مهرماه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، دولت آمریکا قصد دارد معافیت همکاری‌های اتمی با ایران را تمدید کند و اجازه دهد روسیه، چین و اروپا به همکاری و فعالیت خود در بخش‌های غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران ادامه دهند.

این دو منبع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند، دولت آمریکا با تمدید معافیت‌های تحریمی به شرکت‌های غیر آمریکایی اجازه خواهد داد با سازمان انرژی اتمی ایران همکاری کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت پارسال اعلام کرد که ایالات متحده از توافق شش قدرت جهانی با ایران،‌ موسوم به برجام، خارج می شود و تمامی تحریم‌ها علیه ایران که در سال ۲۰۱۵ تعلیق شده بود، را باز می‌گرداند.

رویترز می‌گوید، با تمدید این معافیت ها، هم همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص تاسیسات هسته ای سنگین آب اراک و سوخت فردو ادامه خواهد یافت و هم این اقدام می تواند نشانه آن باشد که آمریکا درهای دیپلماسی با ایران را باز می‌گذارد./رادیو فردا


خبرهای روزهای گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »