? زنده| ظریف: سخنرانی ترامپ باعث شد با مذاکره موافقت نکنیم

 



ظریف: سخنرانی ترامپ باعث شد با مذاکره موافقت نکنیم

محمدجواد ظریف٬ وزیر امورخارجه٬ گفت که سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل باعث شد روحانی با «پیشنهادهای مطرح شده برای مذاکره با آمریکا موافقت نکند».

به گفته محمدجواد ظریف، رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود «رسما» گفت «نه تنها تحریم‌ها را کم نمی‌کنیم، بلکه اضافه هم می‌کنیم».

دونالد ترامپ روز دوم مهر در هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «مادامی که ایران به رفتار تهدیدکننده خود ادامه می‌دهد تحریم‌ها برداشته نخواهد شد. این تحریم‌ها تشدید هم خواهد شد».

رییس‌ جمهوری آمریکا پنجم مهرماه هم در توئیتی نوشت که درخواست ایران برای لغو تحریم‌ها پیش از ملاقات دو طرف را رد کرده است./ایسنا



سخنگوی دولت: خبرنگار روس جاسوس نیست٬ مشکل ویزا دارد

علی ربیعی، سخنگوی دولت٬ گفت: «دستگیری خبرنگار روس با ویزای وی ارتباط دارد و مسائل جاسوسی نیست.»

سخنگوی دولت درباره دستگیری خبرنگار روس گفت: «زمانی که این خبر را شنیدم با مدیران مربوطه صحبت کردم و پرونده ایشان مربوط به تخلف در حوزه ویزا است و مربوط به جاسوسی نیست و به زودی رسیدگی خواهد شد.»

پیشتر اعلام شده بود یولیا یوزیک، خبرنگار زن روس در ایران به اتهام جاسوسی گویا برای اسرائیل در ایران بازداشت شده است./ایلنا


به مرغ‌ها در مرغداری‌ها تریاک خورانده می‌شود

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره خوراندن تریاک به مرغ‌ها برای از بین بردن بیماری و افزایش وزن آنان رئیس سازمان دامپزشکی این خبر را تکذیب نکرد و گفت که این اقدام یک «اشتباه مدیریتی» بوده است.

علی‌رضا رفیعی‌پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور،‌ گفت: «اگر کسی این کار را بکند اشتباه مدیریتی انجام داده چراکه استفاده از تریاک جز اینکه بیماری را مزمن می‌کند نتیجه دیگری ندارد».

وی در عین حال اعلام کرد که هیچ گزارش رسمی به سازمان دامپزشکی از مصرف تریاک در مرغداری‌ها نرسیده است.

ولی الله کاشکی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان، گفته بود: «برخی از مرغداران تریاک را در آب حل می‌کردند و به مرغ‌ها می‌خوراندند تا بیماری آن‌ها از بین برود.»/ایلنا



دادگاه محسن لرستانی برگزار شد

جلسه رسیدگی به پرونده محسن لرستانی، خواننده ایرانی امروز برگزار شده است.

جزئیات بیشتری در این باره تا این لحظه منتشر نشده است.

کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی٬۱۰ مهرماه٬ در باره پرونده موکلش گفته بود: «موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.»

 لرستانی با شکایت مدعی العموم به «افساد فی الارض» متهم شده است./ایسنا



۱۵ گردشگر اصفهانی در ایلام ناپدید شدند

۱۵ گردشگر اصفهانی در دره ویژه درون ایلام مفقود شده اند و از آن‌ها اطلاع یا ردی در دسترس نیست.

امروز صبح ناپدید شدن ۱۵ گردشگر اصفهانی که قصد بازدید از منطقه ویژدرون ملکشاهی در استان ایلام را داشتند به مرکز هلال احمر ایلام گزارش شد.بنا بر اطلاعات دریافتی ما، این گردشگران از سه روز پیش در منطقه حضور داشته اند و هنوز با وجود ۶ ساعت از اعلام مفقودی، متاسفانه نیرو‌های هلال احمر نتوانسته اند سرنخی پیدا کنند.

طی روز‌های گذشته با سرریز شدن آب سدی که در این منطقه وجود دارد باعث بالا رفتن آب رودخانه شده و همین بر نگرانی‌ها اضافه کرده است.

ویژدرون دره‌ای در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شهر ایلام و در کنار سد چم گردلان در نزدیکی روستای مهر، شهرستان ملکشاهی قرار دارد. این دره در عبور رودخانه کنجان‌چم به طول حدود ۶ کیلومتر و در ارتفاع ۸۱۰ متری از سطح دریا قرار گرفته‌است./خبرآنلاین



رهبر جمهوری اسلامی: اعتراضات در عراق توطئه دشمنان است

رهبر جمهوری اسلامی٬ آیت‌الله خامنه‌ای اعتراضات روزهای اخیر در عراق را کار «دشمنان» دانست.

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی پیامی از سوی او در این رابطه منتشر کرد که در آن آمده است: ««دشمنان سعی بر تفرقه دارند امّا نتوانسته اند و توطئه‌ آنان اثری نخواهد کرد.»

در ادامه این پیام تاکید شده است که «تن‌ها و دل‌ها و جان‌های» دو ملت ایران و عراق «به وسیله ایمان بِه الله و محبّت به اهل بیت و حسین بن علی متصل به یکدیگرند؛ روزبه‌روز هم این اتصال بیشتر خواهد شد.»



محسن هاشمی: برج میلاد و پل صدر نباید ساخته می‌شد

محسن هاشمی٬ رییس شورای شهر تهران٬ گفت: «اگر پژوهش دقیقی رخ می داد شاهد ایجاد برج میلاد، پل صدر و موارد این چنینی نبودیم چرا که برج میلاد با صرف هزینه و وقت زیاد به هیچ عنوان نماد تهران نبوده است.»

او افزود: «این برج کاربری لازم مدنظر از جمله کاربری مخابراتی را نداشته و هم اکنون به مکانی تفریحی تبدیل شده است.»

به گفته محسن هاشمی توجه به پژوهش و بررسی همه جانبه باعث می شود که بسیاری از کارهای غلط رخ ندهد. او ادامه داد: «باید پژوهش قبل از تصمیم گیری رخ دهد و این موضوع به ما کمک می کند تا بسیاری از موارد و مطالعات دقیق و قابل اتکا باشد.»/ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »