? زنده| انتشار فیلم اعترافات بازداشت شدگان دادسرای ارشاد

 


تظاهرکنندگان عراقی زیر آتش ارتشیان

سربازان ارتش عراق روز یکشنبه ۱۴ مهرماه مستقیما به سوی ۳۰۰ تظاهرکننده ضد دولتی که در حاشیه بغداد، پایتخت، تجمع کرده بودند آتش گشودند. این ششمین روزی است که اعتراض‌ها در عراق ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیشتر معترضان که در شهرک صدر دست به اعتراض زدند جوانان بودند. نیروهای پلیس و امنیتی جاده اصلی را مسدود کردند تا از راهپیمایی بیشتر تظاهرکنندگان جلوگیری کنند و سپس اقدام به شلیک گلوله در بالای سر آنها کردند. بدنبال این تیراندازی، معترضان خود را روی هم انداخته و پشت دیوار کوتاهی پناه گرفتند.

اعتراض‌های روز یکشنبه به رغم فراخوان عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر، صورت گرفت که از معترضان خواسته بود به خیابان‌ها نیایند./رادیو فردا



انتقال یاسمن آریانی به بازداشتگاه سپاه در اوین

یاسمن آریانی، از معترضان به حجاب اجباری که به ۱۶سال تحمل زندان محکوم شده از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف منتقل شده است.

او از ۲۲ مرداد در بند زنان اوین زندانی است و دلیل انتقال او در ساعات پایانی شب به بند ۲ الف مشخص نیست.

یاسمن آریانی ۳۰ فروردین از بازداشتگاه وزرا در تهران به بند زنان زندان قرچک ورامین منتقل شده بود./هرانا


https://twitter.com/hosseinhamdieh/status/1180773269152178176


تشکیل کمیته حقیقت یاب مجلس برای حوادث روستای چنارمحمودی

محمدعلی وکیلی، عضو هیئت رییسه مجلس، از برپایی یک کمیته حقیقت‌یاب درباره اتفاقات اخیر در روستای چنار محمودی خبر داد.

وکیلی گفت امروز شماری ازنمایندگان درخواستی برای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس درباره حوادث روستای چنار محمودی به هیئت رئیسه تسلیم کردند.

اهالی روستای چنارمحمودی از توابع شهر لردگان استان چهار محال و بختیاری پس از اینکه  شمار زیادی از اهالی این روستا به ویروس اچ آی وی مثبت مبتلا شده‌اند سه روزدست به تظاهرات زدند.

معترضان می‌گویند مسئول خانه بهداشت روستا از سرنگ مشترکی برای آزمایش قند خون اهالی استفاده کرده و علت ابتلای آنها به ویروس اچ آی وی همین است.

وزارت بهداشت این ادعا را تکذیب می‌کند و می‌گوید که سابقه آلودگی به ۵ تا ۱۰سال قبل برمی‌گردد./تسنیم



ایران عضو اوراسیا خواهد شد

محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی٬ خبر داده که ایران از پنجم آبان به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا درمی‌آید.

 واعظی در این رابطه گفت: «از پنجم آبان ماه عضویت ایران در مناسبات اقتصادی این اتحادیه کلید می‌خورد و در مرحله اول ۵۰۲ قلم کالای ما با تعرفه ترجیحی نزدیک به صفر وارد کشورهای عضو این اتحادیه می‌شود.»

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از آن با عنوان مجمع هم یاد می‌شود در سال ۲۰۰۰ میلادی تشکیل شد. بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان اعضای این اتحادیه هستند./ایسنا



سخنگوی سازمان انرژی اتمی: اجرای گام‌های بعدی کاهش تعهدات برجامی

بهروز کمالوندی٬ سخنگوی سازمان انرژی اتمی٬ گفت کهگام‌های بعدی «کاهش تعهدات برجامی»در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل «در راه است.»

بهروز کمالوندی گفت که کاهش بخشی از تعهدات برجامی، «بعد از یک صبر استراتژیک یک‌ساله در پاسخ به اقدام یک‌طرفه خروج آمریکا از توافق و به‌منظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است.»/ایرنا



تعطیلی مدارس جزیره هرمز به علت نبود آب

حر گلزاری هرمزی٬ امام‌جمعه موقت جزیره هرمز٬ گفت: «بحث بی‌آبی در جزیره هرمز اکنون دیگر به یک بحران تبدیل‌شده است و هر بار به مسئولان ذی‌ربط تماس می‌گیرم از برطرف شدن این مشکل ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده می‌شده‌اند، اما بازهم خبری از تحقق این وعده‌ها نیست.»

او با بیان اینکه مسئولان می‌گویند تا ساعات آتی آب در مدار است، اما نمی‌دانم آیا مدار مسئولان با مدار مردم جزیره هرمز تفاوت دارد که آبی در آن جریان ندارد، خاطرنشان کرد: «فصل مدارس آغاز، اما نبود آب سبب شده دانش آموزان برای سرویس بهداشتی رفتن و خوردن آب به منزل بروند و بازگردند.»/ایسنا



خودکشی دختری جوان از ترس برادرش

دختر نجوان وقتی با پسر مورد علاقه‌اش در خیابان راه می‌رفت ناگهان با دیدن برادرش از ترس فرار کرد، اما اتفاق ناگواری رقم خورد.
بررسی‌ها نشان می‌داد این دختر که کوهنورد نیز بوده دقایقی قبل از این حادثه همراه پسر جوانی در حال قدم زدن بوده که برادر ۱۹ ساله‌اش آن‌ها را در خیابان می‌بیند.
دختر نوجوان از ترس برادرش به خانه فرار کرد و به پشت بام رفت و خودش را به پایین پرت کرد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که پدر و مادر دختر نوجوان باهم اختلاف داشته و مدتی بود که او و برادرش به‌همراه مادر جدا از پدرشان زندگی می‌کردند.

بازپرس غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و تحقیق از شاهدان را صادر کرد./روزنامه ایران



تایید حکم شش ماه زندان برای یک غزل‌سرا

محکومیت حسین جنتی، غزل‌سرای٬ به شش ماه حبس در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

این شاعر که سابقه شعرخوانی در حضور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را نیز دارد٬ به دلیل یکی از شعرخوانی‌هایش در دانشگاهی در اصفهان به اتهام تبلیغ علیه نظام٬ محکوم شد.

او تاکید کرده که همواره در شعرهایش علیه «ظلم، فساد، تبعیض، سوءاستفاده از قدرت، سوءاستفاده از دین، ریا دروع و درست‌درازی به بیت‌المال» گفته و خواهد گفت.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »