? زنده| قیمت سکه از نرخ دلار سبقت گرفت

 

 



اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در اعتراض به ممانعت از تحصیل فرزندانش

یوسف ندرخانی، کشیش محبوس در زندان اوین، در اعتراض به جلوگیری از ثبت‌نام فرزندانش در کلاس بالاتر از روز دوشنبه ۱ مهرماه در زندان اعتصاب غذا کرده است.

هانا و یوئل، فرزندان یوسف ندرخانی ۱۶ و ۱۵ ساله هستند و به دلیل مسیحی بودن در کلاس‌های علوم دینی از جمله قران شرکت نکرده‌اند. مدرسه به این دلیل از ثبت نام آنان در کلاس بعد خودداری کرده است. همچنین به دانیال، بزرگترین فرزند آقای ندرخانی گفته شده بود که می‌تواند به صورت مهمان در کلاس‌ها شرکت کند اما تاکنون مدرک کلاس نهم به او داده نشده است.

آقای ندرخانی پیش از این تلاش کرده بود که دین فرزندانش مسیحیت اعلام شود اما نهادهای اداری در ایران فرزندان او را همچنان مسلمان اعلام می‌کنند و بر این اساس آنان باید در کلاس‌های مذهبی دانش‌آموزان مسلمان شرکت کنند.

سال ۹۶ نیز از ثبت‌نام فرزند آقای ندرخانی در مدرسه جلوگیری شده بود./سایت خبری ماده ۱۸



قیمت سکه از نرخ دلار سبقت گرفت

بازار طلا و سکه که در آغاز این هفته با کاهش قابل توجه قیمت مواجه بود امروز با مقداری افزایش قیمت همراه شد اما بازار ارز ثبات قیمت را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (یکشنبه) چهار میلیون و ۲۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان نسبت به دیروز افزایش قیمت دارد. اما سکه طرح قدیم بدون تغییر قیمت، چهار میلیون تومان است.

همچنین نیم‌سکه تغییر قیمتی نداشته و همان دو میلیون و ۵۰ هزار تومان روز قبل داد و ستد می‌شود. اما ربع سکه ۳۰ هزار تومان گران شده و یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

سکه یک گرمی هم ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده اسنت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم حدود ۲۰۰۰ تومان گران شده و ۴۱۰ هزار تومان در طلافروشی‌ها معامله می‌شود.

این در حالی است که در بازارهای جهانی، هر اونس طلا تغییر قیمتی نداشته و ۱۴۹۷ دلار است.

در بازار ارز نیز ثبات تقریب حاکم است؛ به گونه‌ای که بانک‌ها امروز (هفتم مهرماه) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۳۵۴ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۴۱ تومان خریدند که اندکی افزایش قیمت را داشته است./ایسنا



ترک تحصیل شماری از دانش‌آموزان در خوزستان به علت نبود پل برای تردد

تردد ۳۷ روستای شهرستان باوی در استان خوزستان پس از شکستن تنها پل تردد اکنون با قایق انجام می‌شود که مشکلاتی از جمله ترک تحصیل شماری از دانش‌آموزان را در پی داشته است.

تنها در یکی از مدارس این منطقه، ۲۰ درصد دانش‌آموزان از بیم غرق شدن ترک تحصیل کرده‌اند.

بنا به گفته منوچهر ورناصری، فرماندار باوی، تنها پل منطقه، فروردین ماه در سیل دچار شکستگی شد و این پل که به گفته او چهار پنج سال بود که بر روی رودخانه کارون نصب شده و دچار فرسودگی و شکستگی‌هایی بوده یک ماه پیش به طور کامل در آب سقوط کرد./ایلنا



نخست وزیر پاکستان: بیشترین تلاشم را برای رفع تنش بین ایران و آمریکا انجام می‌دهم

نخست‌وزیر پاکستان با توجه به تنش در روابط ایران و آمریکا، گفت کسانی هستند که برخلاف میل رئیس جمهور آمریکا وی را برای جنگ تحت فشار قرار می‌دهند، اما باید هرکاری برای متوقف کردن آن انجام داد.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان٬ در گفتگو با شبکه سی. ان. ان در پاسخ به این که او با توجه به تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا و دیدار جداگانه اخیرش با روسای جمهور ایران و آمریکا چه توضیحی درباره دیپلماسی‌های غیرعلنی در این زمینه می‌تواتند ارائه بدهد، گفت: «اول این که، بسیار مهم است این درگیری [میان آمریکا وایران]اتفاق نیفتد؛ چراکه علیرغم هر چیز دیگری، ما از یک طرف افغانستان را داریم، [یعنی]همین مشکل در طرفی دیگر. آخرین چیزی که می‌خواهیم، یک درگیری در طرف دیگر مرزهایمان در ایران [با]آمریکا و عربستان و امارات است. این یک کابوس برای ما خواهد بود.»

او علاوه بر این گفت: «تمام تمایلات دونالد ترامپ برخلاف جنگ است. من می‌دانم کسانی هستند که او را [برای جنگ]تحت فشار قرار می‌دهند. به نظرم اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد بسیار بد خواهد بود، بنابراین ما باید هرکاری کنیم تا آن را متوقف کنیم و من بیشترین تلاشم را می‌کنم. با رئیس جمهور روحانی صحبت کرده‌ام و باید ببینیم که چطور پیش می‌رود.»/ایسنا



ظریف: رییس جمهوری آمریکا گفته بود پس از دیدار با روحانی امکان برداشتن تحریم‌ها هست

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: «رییس جمهوری آمریکا گفته بود پس از دیدار با روحانی امکان برداشتن تحریم‌ها هست.»

وزیر امور خارجه پس از بازگشت از سفر نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل متحد در تهران و در جمع خبرنگاران در خصوص امکان دیدار حسن روحانی، رییس جمهوری٬ و دونالد ترامپ در حاشیه نشست‌های سازمان ملل٬ توضیح داد: «آقای ترامپ مایل بود بیشتر دیدار انجام شود و می‌گفتند این امکان هم هست که بعد از دیدار تحریم‌ها رفع شود.»

ظریف همچنین افزود: «ما شرط‌مان این بود که برای دیدار نه بین آقایان روحانی و ترامپ بلکه سران ۱+۵ باشد و ایران خواستار رفع تحریم‌ها پیش از چنین دیداری بوده است.»/ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »