وزیر امور خارجه ایران: ترامپ تحریم‌ها را لغو کند تا با روحانی دیدار کند

زیتون– محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه٬ گفت که حسن روحانی، رییس جمهوری٬ حاضر است با همتای آمریکایی خود دیدار کند به شرط آنکه ترامپ آنچه که لازم است را انجام دهد و تحریم‌ها را لغو کند.

او که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد در گفت‌وگو با کریستین امانپور خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، افزود که ایران حاضر است در ازای لغو تحریم‌ها اجازه «بازرسی دائمی از تاسیسات اتمی» بدهد.

در یک پست توییتری دیگر، امان‌پور به نقل از ظریف گفته است: «شاخه زیتون همیشه روی میز قرار داشته است. ولی ما یک بار دیگر نیز این شاخه زیتون را نشان می‌دهیم.»

وزیر امور خارجه ایران در حالی از احتمال دیدار ترامپ و روحانی سخن گفته که سه شنبه هفته گذشته(۲۶ شهریور)، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ضمن رد هرگونه مذاکره‌ای با آمریکا خواستار مقاومت در برابر سیاست «فشار حداکثری» آمریکا شد.

رهبر جمهوری اسلامی گفته بود: «اگر آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده بازگشت، آن وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند اما در غیر اینصورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. چرا اقای ظریف از کیسه خلیفه می بخشد ، علاوه رفع تحریمها ترامپ باید برای ملاقات با روحانی چند میلیارد دلار هم پیشکش کند !

  2. بنظر میرسد شیطان در کار است تا کار این بحران به انجام نرسد!
    نعوذ بالله، به خدا پناه می بریم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »