بازداشت «مداح‌های تربیت‌شده در اسرائیل»

زیتون– یوسف ارجونی، رییس سازمان بسیج مداحان٬ امروز (شنبه) تایید کرد که چند مداح به گفته او «تربیت شده در اسرائیل» بازداشت شده‌اند.

ارجونی در این رابطه گفت: «در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آن‌ها در کشور دستگیر شده‌اند.»

این مقام بسیج در توضیح برنامه اسرائیل برای تربیت مداح، نقل قولی جعلی از فرانسیس فوکویاما، نظریه‌پرداز آمریکایی آورده که «شیعه بر دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که باید این دو بال را نابود کنیم.»

پیشتر درباره چند نفر از آنان گزارش‌هایی منتشر شد که مطابقشان دست کم سه مداح مشهور به جاسوسی برای اسرائیل و همچنین ارتباط با زنی در سفارت فرانسه متهم بودند.

پیشتر سخنگوی وقت قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در رابطه با مداحان بازداشت شده٬ بدون اشاره به جزئیات بازداشت حداقل دو تن از مداح را تأیید کرد و گفته بود که یکی از این افراد با قرار وثیقه آزاد شده است.

مردادماه سال ۹۶ خبری مبنی بر اینکه رضا هلالی، روح‌الله بهمنی و محمدحسین حدادیان، سه مداح مشهور، به دلیل «ارتباط بَا یک زن که کارمند سفارت فرانسه در تهران» بوده و «جاسوسی» بازداشت شده‌اند٬ منتشر شده بود.

آن زمان برخی از کانال‌های تلگرامی نیز دلیل بازداشت این سه مداح را «جاسوسی برای اسرائیل» اعلام کرده‌اند.

پس از انتشار این گزارش‌ها، یک فایل صوتی از رضا هلالی و یک ویدئو از روح‌الله بهمنی منتشر شد که تلویحاً این گزارش‌ها را تکذیب کرده بودند.

برخی از کانال‌های تلگرامی نیز اعلام کرده بودند که متهم اصلی در این پرونده رضا هلالی بوده و روح‌الله بهمنی و محمدحسین حدادیان به دلیل ارتباط با او دستگیر شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »