?زنده| توضیحات قوه قضائیه درباره خروج از کشور سعید ملک‌پور از کشور

 



توضیحات قوه قضائیه درباره خروج از کشور سعید ملک‌پور از کشور

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درباره خروج سعید ملک پور زندانی حبس ابد از کشور و انتقال به کانادا گفت: «فرد مورد نظر در دادگاه اولیه محکوم به اعدام بود و در تجدید نظر برای او محکومیت حبس ابد در نظر گرفت.»

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: «او ۱۱ سال از دوران محکومیت را سپری کرد و در تاریخ ۲۲ تیر طبق ضوابط و با وثیقه مرخصی گرفت اما در پایان مهلت به زندان مراجعه نکرده است.»

اسماعیلی افزود: «به دستگاه های امنیتی بحث مرخصی را اعلام کردیم و ممنوع الخروج نیز شده بود اما فرد مورد نظر از طریق قانونی از کشور خارج نشده است و از طریق مبادی غیر رسمی به خارج رفته است.»

به گفته او اعطای مرخصی به افراد دارای حبس ابد مرسوم است و به نفرات دیگری نیز اعطا شده است./خبرگزاری میزان



بازداشت یک زن معترض به حجاب اجباری به دلیل ارسال فیلم به مسیح علینژاد

یک زن به دلیل ارسال فیلم برای مسیح علی نژاد بازداشت شد.
رد بی‌حجابی که از آمر به معروف فیلم گرفته و برای رسانه‌های دشمن ارسال کرده بود؛ ساعاتی پس از انتشار فیلم، با وصول گزارش مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و صدور دستور قضایی، توسط مامورین پلیس اطلاعات و امنیت شناسایی و بازداشت شد./تسنیم

 


ایران گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای را اجرا خواهد کرد

یک روز پس از آنکه حسن روحانی اعلام کرد اگر مذاکرات با اروپا به نتایج مثبتی نرسد ایران اقدام به اجرای مرحله سوم از کاهش تعهدات برجامی‌‌اش می‌کند، محمدجواد ظریف گفته است در شرایط فعلی، کاهش تعهدات اجرا خواهد شد.

محمدجواد ظریف، امروز (شنبه) گفت: «گام سوم کاهش تعهدات برجامی در شرایط فعلی اجرا خواهد شد و تنها حق جمهوری اسلامی است که در باره اجرا یا عدم اجرای آن تصمیم بگیرد.»

ظریف با اشاره به اینکه «برخی کشورهای عضو ۴+۱» از جمهوری اسلامی خواسته‌اند اجرای گام سوم را لغو کند گفت: تصمیم در این باره در اختیار جمهوری اسلامی است و «حتما اگر تعهدات طرف‌های خارجی برجام اجرا نشود این گام در امتداد اقدامات قبلی برداشته خواهد شد».

حسن روحانی، رییس جمهوری، یک روز پیش‌تر در سخنرانی‌اش در تبریز گفته بود: «ممکن است در هفته‌های آینده به نتایج مثبتی در مذاکرات برسیم؛ اگر نرسیم گام سوم را هم محکم بر می‌داریم.»/خبرگزاری خانه ملت



کیاموتورز به همکاری با ایران خاتمه داد

شرکت کره‌ای کیاموتورز همکاری خود با ایران و گروه خودروسازی سایپا را قطع کرد.

در پی تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شد، پیش از این شرکت رنو فرانسه و برلیانس چین هم به همکاری خود با ایران پایان داده بودند.

به ‌دنبال این تصمیم شرکت کیاموتورز، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا نیز این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود./اخبار خودرو



تلاش وکلای محمدعلی نجفی برای مصالحه با اولیای دم میترا استاد

حمید گودرزی٬ وکیل مدافع محمدعلی نجفی که به اتهام قتل میترا استاد به قصاص نفس محکوم شده است، از شروع مذاکرات با خانواده میترا استاد برای اخد رضایت خبر داده است.

به گفته وکیل نجفی «جلسات مذاکره به منظور صلح و سازش، سرانجام مورد موافقت خانواده محترم داغدیده قرار گرفت و به عنوان وکیل مدافع نجفی موفق شدم دیدارهایی برای تشفی خاطر بازماندگان و حل و فصل موضوع برگزار کنم. در این نشست ها با پدر و مادر داغدار مرحومه و همچنین مسعود استاد به عنوان نماینده تام الاختیار اولیای دم بحث و گفت‌وگوهایی را آغاز کردیم که می‌تواند در حل مسالمت آمیز پرونده راهگشا باشد.»

گودرزی در این رابطه توضیح داد: «هنوز مذاکرات به اعلام گذشت قطعی از سوی خانواده مرحوم استاد منتهی نشده است.»/ایلنا


تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »