۳۰ ماه حبس تعزیری برای فعال دانشجویی دانشگاه تهران

زیتون: با رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، علی مظفری، از فعالان دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به اتهام شرکت در تجمع دانشجویی دانشگاه تهران به سی ماه حبس تعزیری محکوم شد.

Risultati immagini per ‫علی مظفری‬‎

این فعال دانشجویی پیشتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ارتکاب جرایم اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری متهم شده بود و برای هر کدام از این اتهامات به ترتیب محکومیت حبس ۵ سال، ۱ سال و ۲ سال دریافت کرده بود.

پس از اعتراض مظفری به این رای در دادگاه تجدیدنظر، رای صادره در مرحله تجدیدنظر نیز مورد تایید قرار گرفت، اما بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی نصف مجازات تعیین شده در دادگاه بدوی قابل اجراست.

علی مظفری در حالی به ارتکاب چنین جرایمی متهم شده است که تنها اتهام وی شرکت در چند تجمع دانشجویی داخل دانشگاه در اعتراضات دی‌ماه سال ۱۳۹۶بوده است.

مظفری سومین دانشجوی دانشگاه تهران است که رای قطعی محکومیت به حبس برایش صادر شده است. پیشتر احکام حبس روح اله مردانیو لیلا حسین زاده، به اتهام شرکت در تجمعات دانشجویی درون دانشگاه، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران مورد تایید قرار گرفته بود.

/امتداد

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »