اعمال نفوذ دادستان تهران به نفع یک نماینده مجلس

آزادی نماینده مجلس متهم «فساد اقتصادی» با قرار «قول شرف»

زیتون– احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ امروز (شنبه) در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، خبر از آن داد که یک نماینده مجلس به رغم اینکه به فساد اقتصادی متهم بوده است با قول شرف آزاد شده است.

او در این رابطه نوشت: «طبق اطلاعات موثق، بازپرس دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، چهارشنبه ۱۹ تیرماه آقای محمد عزیزی، نماینده ابهر در مجلس را از طریق هیات رییسه مجلس به دادسرا فراخواند. پس از تحقیقات اولیه برای وی قرار تأمین وثیقه ۵ میلیارد تومانی صادر شد. چون متهم از تأمین وثیقه خودداری کرد، روانه اوین گردید. دادستان محترم تهران با قرار صادره مخالفت می‌کند و از بازپرس می‌خواهد آن را به قرارِ «التزام به حضور با قول شرف»، یعنی نازل‌ترین نوع قرار تأمین، تبدیل کند. بازپرس نیز می‌پذیرد.»

توکلی در ادامه این نوشت: «وصول نامه قرار جدید به زندان با این تغییر نامتعارف و غیرمعقول قرار تأمین، کسانی را که مطلع می‌شدند، متحیر می‌ساخت. قصد این بود که متهم به فساد همان شبانه آزاد شود. البته متهم صاحب منصب با تکبر حاضر به امضای قرار نمی‌شود و در بازداشت می‌ماند. حیرت‌آورترین قسمت این ماجرا این است که ظهر پنجشنبه ۲۰ تیرماه دادستان محترم تهران به بازداشتگاه می‌رود تا متهم به مفاسد اقتصادی را راضی کند به منزل تشریف ببرند».

این عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام در این نامه از رییس قوه قضائیه خواست است تا «دادستان محترم را انذار بفرمایید که دیگر برای صاحبان قدرت و ثروت چنین نکند و شأن جایگاهی را که به امانت بدو سپرده شده است نگهدارد.»

پیش از این برخی وب‌سایت های وابسته به محافظه‌کاران ایران و همچنین برنامه تلویزیونی «پایش» محمد عزیزی را متهم کرده بودند که خواستار ترخیص سریع کالاهای شرکت «پارس حیات» صاحب برند «مولفیکس، پاپیا و تِنو»، به عنوان یکی از تأمین کنندگان بازار پوشک ایران شده است، در حالی که ترخیص این کالاها «غیر‌قانونی» بوده است.

این وب سایت‌ها همچنین شرکت «پارس حیات» را به «ترخیص‌های مشکوک طی مدت زمان بسیار کوتاه، استفاده از محموله بدون تشریفات گمرکی و ۱۲۶۰ ثبت سفارش با تعرفه چهاردرصد که اظهار کالا مغایر با اصل بوده» متهم کرده بودند.

با این حال محمد عزیزی درباره نامه‌اش خطاب به وزیر اقتصاد با موضوع ترخیص این کالاها گفته بود: «مضمون نامه این بود که اگر مواد اولیه این شرکت از گمرک آزاد نشود، منجر به بیکاری مستقیم هزار و ۲۰۰نفر و حداقل شش هزار نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد».

خبر مربوط به اتهام‌های اقتصادی این نماینده مجلس در حالی منتشر شده که چند روز پیش نیز ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، گفته بود در دوره قبلی و فعلی مجلس، هنگامی که استیضاح وزیران پیش می‌آمد آپارتمان‌هایی برای منصرف کردن برخی نمایندگان به آنها داده می‌شد تا آنها از استیضاح صرف نظر کنند.

با این حال عباسعلی کدخدایی و نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگو و عضو شورای نگهبان، این خبر را تکذیب کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اگر رسیدگی کننده ای باشد در زمینه ی محمولات همین ۴۰درصدی که با تعرفه ۴درصدی دراین سالها ترخیص گردیده اند! نورافشانی بشود به زندگی خیلی ساده ی بعضی از کارکنان گمرک ونیز البته بحساب بانکی بعضی از آقایان به اصطلاح ترخیص کار…
    این قضیه بشما نشان میدهد که در این چند سال چه کرده تعرفــــه خیلی خوب ۴ و۴۰درصد!!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

اعمال نفوذ دادستان تهران به نفع یک نماینده مجلس

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »