در خواست قصاص برای شهردار اسبق تهران

زیتون– خانواده میترا استاد٬ همسر دوم و مقتول محمدعلی نجفی٬ در خواست قصاص کردند.

علی القاصی مهر، دادستان تهران، گفته است که کیفرخواست محمدعلی نجفی، متهم به قتل همسرش صادر شده است.

به گفته دادستان تهران تحقیقات پرونده محمدعلی نجفی تکمیل شده و او در سه مورد متهم شناخته شده است؛ قتل عمد میترا استاد٬ حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح ( غیر فوتی).

القاصی مهر همچنین گفت که با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص محمدعلی نجفی، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال می شود.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه نیز گفته است که اول هفته آینده این پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران جهت رسیدگی ارجاع می‌شود.

صبح روز هشتم خرداد سرپرست دادسرای امور جنایی تهران٬ خبر از قتل همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، داده بود.

قاضی محمد شهریاری به ایسنا گفته بود که «بر اساس اطلاعات موجود همسر نجفی که زن جوانی بود در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت‌آباد [تهران] به قتل رسیده‌ است.»

بنابر اعلام شهریاری میترا استاد بر اثر «اصابت گلوله» در خانه‌اش به قتل رسیده است.

عصر همان روز محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی، اعلام کرد که محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، به قتل همسر دوم خود اعتراف کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که در پی اعتراف به قتل همسر دوم خود برای انجام بازپرسی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده است گفته بود: «یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است.»

دو روز پیش محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی نجفی٬ با انتقاد از نحوه ارائه پرونده از دادسرا به دادگاه گفته بود: «محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس پرونده بسیار عجله دارند و می‌خواهند پرونده را به دادگاه ارسال کنند در حالی که هنوز هیچکدام از استعلام‌ها را انجام ندادند.»

علیزاده همچنین گفت که هنوز نقص‌هایی در پرونده وجود دارد و این پرونده هنوز تکمیل نشده است.

او افزود: «قطعا با عجله‌ای که دادسرا دارد پرونده در دادگاه با نقص در تحقیقات مواجه و دوباره بازمی‌گردد.»

علیزاده این پرونده را «نخستین پرونده قتل» در تاریخ دستگاه قضایی ایران خواند که تحقیقات آن نه تنها در یک هفته بلکه در چهار روز انجام شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. با سلام و احترام خدمت مدیریت ارشد سایت محترم لطفا سلام من را خدمت خانواده ایشان برسانید و بیان نمایید که در فیسبوک من در پست خودم که شبکه خبرگزاری انصاف نیوز بوده است دیدگاه در این مورد نوشتم فیسبوک را نصب نمایند و مطالعه و لایک و دیدگاه و نظر هرچند کوتاه بنویسند .و اما برای اینکه موقتا دیدگاه خدمت سایت محترم شما بیان نمایم . خلاصه کلام در یک جمله بسیار کوتاه که آیه ای از قران کریم است خدمت سایت محترم بیان می نمایم :::النفس بالتفس:::قصاص در مقابل قتل :::حتی شما جان یک انسان یهودی را بدون جهت نمی توانید بگیرید چون او هم خلقت پروردگار است . حتی جان یک حشره و یا حیوان بی آزار را اجازه ندارید بگییرید. یعنی پروردگار در قرآن مجید و کریم حکم قصاص را برای قتل عمد اگر اثبات شود که در مورد دکتر محمد علی نجفی ثابت شده است .اگر هم خانواده مقتول که نام ایشان خانم بسیار هنرمند و بسیار معروف و بسیار مهربان به نام مهندس میترا استاد است قاتل را عفو نمایند حاکم شرع که قانون است باید حق را به حق دار یعنی مقتول که خانم مرحوم میترا استاد هستند به ایشان بدهند و حکم الهی را اجرا نمایند . تا آمار جرم و جنایت و قتل و غیره در جامعه بسیار کاهش یابد . نمونه بسیار شفاف آن کشور بسیار بزرگ و با جمعیت بسبار فراوان به نام چین است ::: با احترام علی مرزوق مشهد مقدس ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ تقویم هجری شمسی:::ارادتمند هر انسان متفکر منطقی هستیم :::

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »