عقب نشینی آمریکا از شروط ۱۲ گانه

پومپئو: بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران وارد گفت‌وگو می‌شویم

زیتون– مایک پمپئو٬ وزیر خارجه ایالات متحده٬ اعلام کرده که آمریکا آماده است با ایران «بدون هیچ پیش‌شرط» وارد مذاکره شود.

وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر مذاکره با ایران را به ۱۲ پیش شرط مشروط کرده بود.

از جمله شروط آمریکا برای مذاکره با ایران ارائه گزارش کامل ابعاد نظامی برنامه هسته ای سابق به آژانس بین المللی انرژی اتمی٬ توقف غنی سازی اورانیوم٬ خاتمه برنامه موشک های بالستیک٬ آزادی تمامی شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای متحد و شریک ایالات متحده از زندان و دست برداشتن از حمایت از گروه های “تروریستی” از جمله حزب الله، حماس و جهاد اسلامی بود.

با این حال امروز (یکشنبه) وزیر امور خارجه آمریکا که در سفری به چهار کشور اروپایی با هدف مذاکرات در خصوص امور ایران به سوئیس رسیده‌است، با ذکر این‌که کشورش «آماده است [با جمهوری اسلامی] بدون پیش‌شرط وارد گفت‌وگو شود» گفت که «آماده‌ایم برای گفت‌وگو با رهبران ایران سر میز بنشینیم.»

مایک پومپئو در عین حال تأکید کرد که ایران باید به گفت او «مانند کشوری عادی رفتار کند» و افزود که «تلاش‌های آمریکا برای معکوس کردن اساسی روند فعالیت‌های شرورانه جمهوری اسلامی به عنوان یک نیروی انقلابی ادامه خواهد یافت.»

او همچنین افزود که ایالات متحده به کارزار «فشار حداکثری» بر جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

ایران همواره شروط مورد نظر آمریکا برای مذاکره را رد کرده بود.

همچنین آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در آخرین گفته‌هایش درباره مذاکره بر سر نکات مورد نظر آمریکا گفت مذاکره‌ای بر سر «مسائل ناموسی انقلاب» در کار نخواهد بود؛ ازجمله درباره مسائل نظامی جمهوری اسلامی.

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده تاکنون بارها خواستار مذاکره بر سر یک توافق جدید با تهران شده است اما رهبر و مقامات جمهوری اسلامی هرگونه مذاکره را رد کرده‌اند.

احسن روحانی، رییس جمهوری، نیز روز گذشته(شنبه) در تازه‌ترین اظهارات خود در مورد مذاکره با کسانی که آن‌ها را «دشمنان» توصیف کرده گفت «اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی کنار میز مذاکره بنشیند، ما اهل منطق و مذاکره‌ایم. نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند؛ در آن صورت ما تابع نخواهیم بود».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. خوب! فعلا این احمق و نوکر ترامپ، یک مرحله عقب نشست ، حالا نوبت احمق دیگر، بولتون است.
    و این یک پیروزی برای ملت ماست، و یک دماغ سوخته برای دخیل بندان به ترامپ. وامانده های تند رو و خود خواهی که بخیال اپوزیسیون نمائی میخواهند ترامپ کشور را بمباران کند و بعد آقایان با سلام و صلوات برگردند و اعلام وطن دوستی کنند!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

عقب نشینی آمریکا از شروط ۱۲ گانه

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »